2016-06-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Tycker det är en dålig idé. Ett personlarm är ju verkningslöst i det läget att en person hoppar sönder dig. Polisen och ambulansen hinner inte fram förrän du är mosad. Att gömma personen ett tag är det bästa skulle jag tro. Få människor är långsinta i månader och år. Särskilt missbrukare och kriminella som ofta fort hamnar i nytt trubbel att fokusera på.
Jag skrev inte ENDAST personlarm det måste ju kombineras med fler resurser så klart, ex., huslarm patrullering. Men största skyddet hade ju varit om han hade varit frihetsbefriad. Med den historien och om åklagaren drivit målet hade han kunnat vara det. För kan man det för ringa narkotikabrott kan man vara det för dödshot.
Citera
2016-06-09, 22:30
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Det är hemskt att säga men det är kort sagt rätt åt henne. Hon är dock inte oskyldig på något sätt även om det kan se ut så men jag gissar på att hon har ett och annat fel i huvudet.

Även om jag aldrig kan förstå tjejer som väljer bad-guys, är det ett vidrigt uttalande av dig. Det enda hon har gjort sig skyldig till är naivitet och godtrohet. Du däremot förefaller vara en ond människa.
Citera
2016-06-09, 22:30
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
GM är en solklar sociopat. Skulle varit inburad på livstid.

Detta är ett rättssystemshaveri. Ett massivt fail av episka proportioner. Huvuden borde rulla. En person är nu död för att dessa korpulenta inavlade juristklappträn inte tog sitt jobb på allvar.

Inte svårare än så.
Citera
2016-06-09, 22:35
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore

Detta är ett rättssystemshaveri. Ett massivt fail av episka proportioner. Huvuden borde rulla. En person är nu död för att dessa korpulenta inavlade juristklappträn inte tog sitt jobb på allvar.

Inte svårare än så.

Tack, kan inte göra annat än att bara hålla med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
"Nära anhörig" skriver att MGM kontaktat BO via Facebook, skickat blommor och på andra sätt uppvaktat henne. BO markerade från början att hon inte ville ha med honom att göra. De hade aldrig någon relation.

Andra källor uppger att MGM brutit ett par revben på BO en tid innan han slog ihjäl henne.

Hade de två träffats före mordet eller ej?

En sak jag inte förstår, om dom inte hade någon relation och hon inte ville ha med honom att göra redan när han började uppvakta henne på FB, varför har dom då träffats IRL?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore

Inte svårare än så.

Han har ju dödat två personer hoppat på en annan stackars killes huvud också.
Citera
2016-06-09, 22:37
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls

Ps, har var under utredning för misshandel av Lotta när han mördade henne.
Åklagaren valde att lägga ner utredningen.

Vad heter åklagaren?
Citera
2016-06-09, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad heter åklagaren?

Fitt-Åke Olsson nånting
Citera
2016-06-09, 22:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
En sak jag inte förstår, om dom inte hade någon relation och hon inte ville ha med honom att göra redan när han började uppvakta henne på FB, varför har dom då träffats IRL?

Inte för att det har så stor betydelse men han kanske inbillade sig att dom hade något medan hon försökte få honom att sluta uppvakta henne.
I tidigare domar ser man hur snabb han är att igla sig fast hos tjejerna. Inom några veckor har han flyttat in, och inom kort har han börjat sin terror. Och det tar slut ganska fort.

Citat:
Mannen har tidigare dömts flera gånger för att ha misshandlat tidigare flickvänner. Trots detta valde åklagaren att lägga ner förundersökningen efter att Lotta polisanmält mannen några veckor innan hon mördades.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22972554.ab

Citat:
OM LOTTA

Gärningsmannen som attackerade Lotta var villkorligt frigiven från ett längre fängelsestraff. Han bröt sig in hos Lotta natten till den 4 juni och gick till attack. I journalanteckningar från Kriminalvården beskrivs mannen som ”labil med aggressionsproblematik och hotfull.” Enligt Aftonbladet dömdes mannen 2005 till åtta års fängelse för bland annat grov misshandel. Därefter har flera tingsrätter vid minst fyra tillfällen dömt honom till skyddstillsyn för en lång rad brott, bland annat misshandel, olaga hot, hot mot tjänsteman och försök till utpressnin

Efter den brutala misshandeln av Lotta slog han själv larm. Han greps av polis tidigt på lördagsmorgonen.
http://www.svt.se/opinion/article9093098.svt
Citera
2016-06-09, 22:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Min erfarenhet är att en typisk farlig kvinnomisshandlare inte ser ut som en sådan som denna kille snarare är det dom man minst anar som är dom farliga tyvärr. /.../

Där tror jag du har fel.. Det går i stor utsträckning att se vilka män som utgör det avskräde som misshandlar kvinnor. Nej jag kan inte se det – men kvinnor kan.
Citera
2016-06-09, 22:43
Avstängd
Fortfarande en sak som jag inte förstår, varför ringde hon inte polisen när han plinga eller bankade på dörren och att ingen granne hörde eller såg något ovanligt den kvällen. För om hon var rädd för äcklet, hur kommer han då in i lägenheten?
Citera
2016-06-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Psykopater slutar aldrig.
Du verkar naiv och godtrogen och sitter och "tror" saker du inte vet ett skit om

Om jag vore lagt åt det elaka hållet så skulle jag hoppas att du nån gång får träffa på en riktig fullblodspsykopat så att du inser hur fel du har men jag hoppas ändå att du slipper.

Han har ju faktiskt "gett upp" hat mot människor tidigare och så vitt vi vet är han ingen seriemördare. Han skrev ju t ex hatiskt mot något polskt ex på facebook och mot någon annan person, men inte verkar han ha dödat dem inte. Jag skulle faktiskt tro att psykopater faller lite utanför TV-seriernas format vad gäller beteenden som oftast handlar om att de jagar folk dygnet-runt tills de får tag på dem. Jag har stor erfarenhet av "struliga personer", om de är "psykopater" eller inte vet jag inte, men jag vet att deras långsinthet sträcker sig ungefär lika långt som tills nästa konflikt som brukar vänta runt hörnet.

Om jag får gissa (som alla andra här gör) så öppnade hon dörren för honom (stod även så i tidningen) och då kan ju ett verbalt avvisande ha triggat igång ett impulsivt utbrott av ADHD/stereoidformat och då låg hon givetvis risigt till. Sådana här våldsverkare ska man öht inte tala med öga mot öga, för de KAN inte prata, de kan SLÅSS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in