2016-06-09, 07:44
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon talade med polisen, var erbjuden skyddat boende, så nog agerades det.
Felet hon gjorde var att underskatta hur sjuk han var.
Hade hon haft överfallslarm så hade hon kanske levt idag men vem vet.

Jag håller med om att hon kanske "underskattade" grisens våldskapacitet. Men jag inser självklart att en person som lever under ett så otroligt hårt tryck, som är så otroligt rädd, kan förlora förmågan att tänka klart.
Därför så tycker jag att hennes vänner, och framför allt hennes familj, svek henne.

Det stora och ultimativa sveket ligger dock hos lagstiftaren och alla förbannade soppolitiker som lever i en drömvärld baserad på Skå-Gustav och "Vilse i Pannkakan". Den här grisen borde ju ha hållits inlåst, för evigt, sedan länge. En gris som inte går att rehabilitera skall hållas borta från allmänheten.

Men nu så har Svenska folket sedan länge röstat för att grisar skall erhålla chans efter chans och då blir det så här.
Citera
2016-06-09, 07:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det jag skriver är HELT sant.

Om du nu ringer och anmäler att din granne slagit sin fru för det har du hört henne säga - så kommer de i bästa fall fråga henne, men mest sannolikt bara lägga det åt sidan.

OM din grannes fru kontaktar polisen för att hon blir slagen och vill göra anmälan - då kommer en anmälan upprättas och en förundersökning startas.

Polisen utreder inte skvaller - de utreder bara om du själv anmäler eller om någon som sett brottet begås anmäler. Hörsägen är just bara hörsägen.

Här har du ju fel, rejält fel.

Ringer jag till polisen och meddelar att grannen piskar på sin fru så rycker polisen ut. Om polisen finner att en misshandel har ägt rum, men kvinnan vägrar att "samarbeta", så visst fasen utreder polisen det hela. Det handlar ju om att kunna styrka brottet, och kvinnans eventuella medverkan är inte det enda sättet.
Däremot så inser jag självklart att det kan finnas tillfällen, säkert massor, kanske en stor majoritet, där polisen inte kan gå vidare pga att kvinnan inte vill "samarbeta"?

Men att hävda att polisen per automatik inte gör något om den misshandlade kvinnan inte anmäler saken, det är enbart nys.
Citera
2016-06-09, 07:54
Bannlyst
Antar att det är dopingpreparaten som gjorde Martin till en mördare han snackar om vaneföreställningar. Är det vanligt att få det av dopingpreparat?
Citera
2016-06-09, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har också hört att föräldrar till minderåriga kan bli betalningsskyldiga men vet inte om det någonsin sker i praktiken.

Absolut; i svenska domstolar döms vårdnadshavare att betala när deras omyndiga barn begått brott. Tonåringen döms att betala 50 %, föräldrarna 50 %. Vid 33 är man myndig...
Citera
2016-06-09, 08:09
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Det är inte eliten i samhället som är poliser.

Vilken station? VEM var snuten som bidrog till mordet på Lotta?

– Hon var hos polisen vid ett tillfälle, då hade hon just fått panik och kände att hon var tvungen. Men hon blev så oseriöst bemött där att hon tröttnade efter ett tag och gick hem, berättar en anhörig till Lotta.

Man kanske inte behöver så mycket hjälp när man "tröttnar" på den som skall göra jobbet.

Polisen är oseriös, men det är bara att härda ut.

Jag vill inte lägga skulden på BO men hon borde kunna gjort mer åt sin egen situation.
Eller ta hjälp av anhöriga.
Citera
2016-06-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talibanjohan
Ser ut som en hyvens grabb den där... Säkert en arkitekt eller liknande...

Hans FB-vänner tycks alla vara f.d. skolkamrater (Livet hårda skola..), arbeta som "modeller" eller "Bloggare", eller personliga assistenter. Utseendemässigt tycks putmunnar och massor med mascara vara den gemensamma faktorn. Många tycks vara intresserade av att ta hand om sin kropp - istället sin knopp..

Det är ju ett allmänt känt faktum att användning av illegala substanser i unga ålder gör så att man inte utvecklas mentalt utan stannar i sin utvecklingsnivå. Det är därför som majoriteten som sitter inne är som tonårsungar - mentalt - oavsett ålder.

De har också samma inställning till "de vuxna som bestämmer över dem". Dvs. myndigheter, poliser, sjukvårdspersonal etc. Alla är "helt dumma i huvudet" och vet inget. De själva vet alltid bäst.
Citera
2016-06-09, 08:37
Bannlyst
Är brorsan inlåst i finkan? De kanske kommer träffas nu?
Citera
2016-06-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Av vad jag läst mig till så visade han inte några tecken på våldsamhet under de första veckorna. Det är tyvärr så psykopaterna gör, är väldigt charmiga och romantiska när de uppvaktar, sätter tjejen på en piedestal så att hon tror att hon hittat drömkillen. "Jag ser ut som en bad boy men är romantisk och beskyddande" är intrycket de vill förrmedla för att få tjejen att falla som en fura.

Alltför intensiv uppvaktning i början kan ses som varningstecken på att kvinnomisshandel snart kommer att ske.
Citera
2016-06-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hans FB-vänner tycks alla vara f.d. skolkamrater (Livet hårda skola..), arbeta som "modeller" eller "Bloggare", eller personliga assistenter. Utseendemässigt tycks putmunnar och massor med mascara vara den gemensamma faktorn. Många tycks vara intresserade av att ta hand om sin kropp - istället sin knopp..

Det är ju ett allmänt känt faktum att användning av illegala substanser i unga ålder gör så att man inte utvecklas mentalt utan stannar i sin utvecklingsnivå. Det är därför som majoriteten som sitter inne är som tonårsungar - mentalt - oavsett ålder.

De har också samma inställning till "de vuxna som bestämmer över dem". Dvs. myndigheter, poliser, sjukvårdspersonal etc. Alla är "helt dumma i huvudet" och vet inget. De själva vet alltid bäst.

Jag tror du är inne på rätt spår här. Frågan är hur man ändå ska kunna förstå det hela. BO ska enligt uppgift varit "helt normal" och då får vi förmoda med en ålder på 41 år mentalt också. Med arbete och bostad och inget kriminellt förflutet. Ändå träffar hon en man på Facebook, som skriver som en kratta, är uppenbart omogen och vars vänkrets består av de typer du räknar upp.

Vad fan såg hon hos honom? Visst, psykopater kan vara manipulativa (charmiga och uppvaktande) och någon här skrev om hans vackra ögon, att liksom ögonen skulle uppvägt allt annat negativt en normalt funtad människas radar genast går igång på.

Jag tror inte på detta. Alla med livserfarenhet har väl mött trasiga människor med vackra ögon. Vackra ögon ok, det har många. Men resten måste också stämma, den s.k personkenmin. Alla har vi mött slemmiga typer som är FÖR på och FÖR insmickrande. Och då drar man sig undan. Den instinkten MÅSTE ha fattats hos BO.
Citera
2016-06-09, 09:07
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Antar att det är dopingpreparaten som gjorde Martin till en mördare han snackar om vaneföreställningar. Är det vanligt att få det av dopingpreparat?

Det där är ett jätteokunnigt och dumt "antagande". Det är en mental sjukdomsbild i grunden såklart, som gjort honom till en mördare. Sen är inte droger och steroider optimalt heller, för såna personer såklart. Farliga kombinationer.
Citera
2016-06-09, 09:16
Medlem
novusorbiss avatar
Detta är en så ofantligt och obeskrivligt sorglig historia. Den logiska hjärnan börjar ju genast famla efter förklaringsmodeller som kan rama in denna händelsen på ett sätt som man förstår. Svårt. Kan emellertid konstatera följande:

- Det vimlar av många psyksjuka människor ute i samhället. De kan INTE låtas vistas bland allmänheten. De behöver låsas in. Precis som det finns obotligt sjuka djur, så förekommer detta inom vårt eget släkte. Den här killen är uppenbart så pass psykstörd att vården skulle fångat upp honom långt tidigare. Uselt.

- Om inte vården nu kan ta hand om honom. Så skulle åtminstone rättsstaten göra detta. Han har ju blivit dömd tidigare för en mycket rå misshandel som gav bestående men för BO. Och detta får han några ynka "träningsår" på anstalt. Under tiden pumpar han upp sitt tomma skal och därigenom, hans förmåga att upprepa liknande beteende. Uselt.

- BO familj och vänskapskrets. Håller med tidigare talare, det borde ha kunnat mäkta med att göra mer för BO. Inte så lätt när man lever ett ordnat, civiliserat och städat liv att plötsligt växla in på annat spår. MEN i det här fallet skulle de tagit lagen i egna händer och satt människan ur spel. Alternativt "gömt" undan henne på annan ort tills saken lugnat ner sig. ELLER betalat något råskinn att ta han om honom. Men förstår att det inte är så lätt.

- Polisen som tog emot anmälan. Denna människa hoppas jag säger upp sig, sätter sig i en bekväm stol och verkligen reflekterar över dennes roll i det hela. Det är en människa som är utsatt och som befinner sig bortom logiskt tänkande som kommer till denna person för hjälp. JA poliser klagar på sina löner och arbetsmiljö men de är INGA riktiga hantverkare. Poliskåren idag består mestadels av bortklemade akademiker som är överdrivet orienterade mot paragraftolkning.

Hoppas de låser in detta djur för lång tid framöver. Och att någon, vid muck, välkomnar honom med ett stort trubbigt föremål och gör BO samt övriga samhället en stor tjänst. Lite jävla ordning och reda behöver det bli nu.
Citera
2016-06-09, 09:18
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Jävla bola torsk. Fy fan vad hemskt

tycker detta ligger på åklagaren som inte höll kvar honom
.

Håller med till hundra procent.

Jävla sopa som inte fattar ett skit.

Ut men adress och mail så att man kan skicka honom en hälsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in