2016-06-08, 22:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det fetade var precis det jag avsåg, ja.
Ja, och det var det jag byggde vidare på.

Svaret var alltså riktat till den du svarade - men jag ville inte upprepa det du sa, utan lade istället till mina kommentarer.

Jag citerade alltså dig för att jag anser att du resonerade helt rätt.
Citera
2016-06-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Du menar FB generellt är farligare än att följa med någon okänd hem från krogen?

Nej, jag förmodar att vad som avses är att man ser ju på Facebook at han skriver märkligheter b.la om en polsk tjej med plastpåsar på fötterna som han var så glad att bli av med, han gör något annat aggressivt utspel mot någon och så alla dessa spänniga bilder där han ser ut som en gangster. Svärmorsdröm? Njaeee...
Citera
2016-06-08, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En blyg snäll tjej, som uppvaktas med blommor av en kille som verkar snäll och omtänksam .. Vad tror du hon såg i honom .. knappast tatueringarna.
Hon missade säkert tatueringarna, vilken osis.
Citera
2016-06-08, 22:04
Medlem
Citat:
En blyg snäll tjej, som uppvaktas med blommor av en kille som verkar snäll och omtänksam .. Vad tror du hon såg i honom .. knappast tatueringarna.

Jag tror hon drogs till sådana män, tycker om lite galna tatuerade anabolamän som hon ser som en utmaning, få honom på rätt bana, ge honom kärleken han aldrig fick som barn etc etc
Citera
2016-06-08, 22:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
I Sverige finns det något som heter anmälningsplikt. D v s du kan inte dra tillbaka din anmälan hur som helst.
Vill inte målsäganden medverka så läggs utredningen ned direkt, tro mig, polisen håller inte utredningar öppna längre än de absolut måste.
Citera
2016-06-08, 22:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

En anmälan hanteras som alla anmälningar, även om i fjärde eller hundrade hand.
Vad du skriver är helt enkelt inte sant.
Jo, det jag skriver är HELT sant.

Om du nu ringer och anmäler att din granne slagit sin fru för det har du hört henne säga - så kommer de i bästa fall fråga henne, men mest sannolikt bara lägga det åt sidan.

OM din grannes fru kontaktar polisen för att hon blir slagen och vill göra anmälan - då kommer en anmälan upprättas och en förundersökning startas.

Polisen utreder inte skvaller - de utreder bara om du själv anmäler eller om någon som sett brottet begås anmäler. Hörsägen är just bara hörsägen.
Citera
2016-06-08, 22:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Jag tror hon drogs till sådana män, tycker om lite galna tatuerade anabolamän som hon ser som en utmaning, få honom på rätt bana, ge honom kärleken han aldrig fick som barn etc etc
Hennes anhöriga säger tvärtom - han var olika hennes tidigare män.
Citera
2016-06-08, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vill inte målsäganden medverka så läggs utredningen ned direkt, tro mig, polisen håller inte utredningar öppna längre än de absolut måste.
Inte sant - min kompis pojkvän blev fälld för misshandel av henne trots att hon inte ens ville anmäla - han dömdes på anmälan och på vittnesmål från andra på plats.
Citera
2016-06-08, 22:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Du förefaller ha en feministisk agenda och försvarar alltid kvinnorna till 100 % och vägrar tillsätta någon skuld i de (mycket) tvivelaktiga besluten som kvinnorna tar. Jag tror BO hade tjänat på (läs: varit vid liv nu) att agera och tänka rationellt, hennes död är en otrolig sorg men det går inte att förneka att hon kunde/borde tagit bättre beslut.
Citera
2016-06-08, 22:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Givetvis är det det.
En jävla "snackare" helt enkelt. Vet exakt vad och hur man gör, o. s. v. och då för att klara sig.
Men återigen, det är samhällets fel, det är samhället som låtit honom blomma ut i det sjuka/ störda han en gång fick i och med sig(genetiskt, miljö, kombo här, vem vet).
Ja, detta då mjuka och fina samhälle.

Som brorsan, ja......... här en man(eller "man"...) och som i ALLT snappar upp och kopierar användbara saker och det för att hela tiden ha ryggen fri för sina egna, sjuka lustar och begär och dito behov.
En klockren, jävla psykopat.
Må fanskapet brinna i Helvetet.
Ja - och det är ju detta psykopater gör, lär sig av andra och använder det för att manipulera omgivningen ...
Citera
2016-06-08, 22:09
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ännu en gång bevisar svensk kriminalvård hur jävla oprofessionell den är när dom inte ser varningstecknen i hans tidigare brottshistorik där grova besinningslösa misshandlar löper som en röd tråd genom hela hans uppväxt och även brodern har ju psykopatiska drag där bör ju funnits indikatorer redan från tidig åldet i form av utlåtanden från BUP.

Sedan det här om vilka som får rättspsykiatrisk vård eller fängelse är ju rena lotteriet beroende vart någonstans i Sveriges kommuner man bor och får sin RPU utredning. Jag känner till folk som sitter på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning SUP som sitter för skitsaker rent ut sagt inte ens något våld inblandat möjligtvis olaga hot hemfridsbrott mm. Sedan sätter dom fullblodspsykopater i vanliga fängelse i rent ekonomiskt besparingssyfte då fängelse eller snarare förvaring är betydligt billigare än psykiatrisk vård.

Psykopater betraktas som en personlighetsstörning ( antisocial ) och en sådan kan man inte bota.
Det är inte jämförbart med en depression eller biopolär sjukdom.
Just psykopatiska drag är ju något som är väldigt svårt att behandla, då den som är
psykopat kan själv tycka att de inte har problem, har svårt att samarbeta, beter sig manipulativt etc
därför sätts de oftast i fängelser.
Citera
2016-06-08, 22:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du förefaller ha en feministisk agenda och försvarar alltid kvinnorna till 100 % och vägrar tillsätta någon skuld i de (mycket) tvivelaktiga besluten som kvinnorna tar. Jag tror BO hade tjänat på (läs: varit vid liv nu) att agera och tänka rationellt, hennes död är en otrolig sorg men det går inte att förneka att hon kunde/borde tagit bättre beslut.
Om det är din uppfattning så har du inte läst särskilt mycket av mig ..

Blyg och snäll är hennes anhörigas beskrivning av henne - jag tror de vet hur hon var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in