2016-06-08, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon kanske inte kunde få barn, fått flera missfall, inte träffat rätt man.
Är du komplett idiot?

Alla vill inte ha barn det är inte allas dröm liksom det finns dom som inte vill ha barn
Citera
2016-06-08, 21:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte alla vill visa att den man som hon haft ett mycket kort förhållande med visade sig vara en total dåre. Hon började backa efter några veckor, jisses, rätt snabbt skulle jag säga.

I det här fallet så verkar ju alla vara väl informerade om hennes farliga situation. Föräldrarnas kommentarer till media döljer inte det faktumet.
Citera
2016-06-08, 21:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Som förälder så ifrågasätter jag starkt hennes föräldrars tystnad. Genom att anmäla så kunde de även ha lyft hotet från dottern till dom själva. Hade alla oroliga gått samman och gjort gemensam sak så hade kvinnan kanske levt idag? Eller vad tror du?
Nej, anmälan hade hon fått äta upp .. tro mig.

Nej - baserat på egen erfarenhet som barn och som vuxen så tror jag inte det hade hjälpt, det hade bara förvärrat läget och risken för Lotta.

Anhöriga kan i princip inte göra mycket före det kommer till läget att lyfta den utsatte därifrån (då ofta via vården för att de kommer in sönderslagna) eller den utsatte flyr och söker skydd .. Vilket utsatta ofta inte gör för att inte rikta hot och våld mot anhöriga..

Hon satt i en rävsax - och det gjorde hennes anhöriga också. Vill du lasta någon -lasta då systemet som inte grep honom och höll honom häktad -- han var trots allt villkorligt frigiven, så häktning under utredning hade varit möjlig - och då hade Lotta kanske vågat medverka i anmälan också.
Citera
2016-06-08, 21:49
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Som facebook? om det var så, så borde ju verkligen varningsklockan ringt som ett flygalarm.

Du menar FB generellt är farligare än att följa med någon okänd hem från krogen?
Citera
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är nog den bild jag tycker framkommer. En snäll, lite blyg tjej som trodde människor om gott, skötte sig själv och hade bra jobb osv ..
Jag tror inte hon hade en tanke på han kunde utstråla något annat än den snällhet och omtanke han visade när han uppvaktade henne med blommor och charmade henne.
Han följer mönstret som en psykopat/narcissist har till punkt och pricka
Uppvaktar, sätter kvinnan på piedestal, lovordar henne, talar om för henne att hon är det bästa som har hänt honom, och sen vänder tvärt och han börjar terrorisera henne.
Ju mer hon ger efter desto mer tappar han respekten för henne.
Att få henne att vara rädd och må skit ger honom energi, han lever på hennes skräck.
När hon till sist får modet att gå så hittar han snabbt en ny och så upprepas mönstret.

Den här gången mördade han henne istället.

Såna här känner ingen empati, dom tycker hon är löjlig som blöder och gråter.
Du kan ALDRIG vinna en sån här strid, aningen måste du gömma dig eller så dödas du.
Citera
Medlem
När man läser att samhället inte kan göra något om anmälaren drar tillbaka sin historia. Då får vi omgående ändra lagen, PUNKT !

Annars kommer de riktiga svinen undan (som i det här fallet) genom att hota till sig tystnad.

Hon borde fått samhällets skydd från det att hon sökte läkarhjälp första gången !

Han borde blivit lagförd alldeles oavsett om hon ville det eller ej. Speciellt med tanke på hans bakgrund - Det ska inte finnas ett uns av tvivel, idioten ska åka in i cellen oavsett vad. Hennes rätt skulle tagits tillvara från dag ett - Hans straff ska gå över hennes eventuella vilja. Samhället tar helt enkelt över hennes talan när det gäller dessa individer, och ser till att de får ett helvete som går långt över vad vi vanliga medborgare behöver få reda på (isolering, nedbrytning etc).

Han förverkade sin rätt att gå lös för länge sedan - Tack Sverige ! Nu är det liksom försent !
Citera
2016-06-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
kan köpa det om exet är en tjej

försöker bara förstå vad lott* gjorde i den läggan
fast framförallt hur gm fick reda på det..

De hade ju hunden gemensamt, hon och exet, så GM kan ju ha känt till lägenheten.
Citera
2016-06-08, 21:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nu tror jag du är lite fel ute. Om hon inte har barn så behöver det inte vara något konstigt med henne för det. Det finns kvinnor i 40-årsåldern som bara inte hittat rätt barnafader ännu och en del gör det aldrig.
Och en del vill faktiskt inte ha barn. Jag känner flera stycken (blir förvånad över hur många när jag börjar tänka på det) men har iofs inte korsförhört dom om orsakerna.
Citera
2016-06-08, 21:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I det här fallet så verkar ju alla vara väl informerade om hennes farliga situation. Föräldrarnas kommentarer till media döljer inte det faktumet.
Hon talade med polisen, var erbjuden skyddat boende, så nog agerades det.
Felet hon gjorde var att underskatta hur sjuk han var.
Hade hon haft överfallslarm så hade hon kanske levt idag men vem vet.
Citera
2016-06-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
I detta fall kanske psykvård är bättre, livstid i Sverige är ett skämt!

Fast psykvården är fan inge bättre än att sitta på kåken i Sverige psykvården är mestadels endast förvaring ge dom lite piller o hoppas det blir bra.

Nä fan kemisk kastrering samt livstid på kåken utan chans till att komma ut någonsin det är vad jag kallar för straff.
Citera
2016-06-08, 21:54
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
De hade ju hunden gemensamt, hon och exet, så GM kan ju ha känt till lägenheten.
Hon skulle ju bo hos sin väninna men han hittade henne där och ställde till ett jävla liv och antagligen så stack hon då till sitt ex.
M hade hotat att ta livet av hennes hund också så hon ville väl skydda den
Citera
2016-06-08, 21:54
Medlem
Citat:

jo, det kan vara sant

men i läggan hon bragdes om livet bor ju en kvinna, det är därför ja är lite fundersam. men hon kan mkt väl haft en tjej? måste ju inte nödvändigtvis vara en kille som är ett ex egentligen

vill bara förstå kopplingen till läggan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in