2016-06-08, 21:55
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Ja du får ana vad du vill. När någon säger obekväma sanningar måste han såklart vara bitter, vad annars.
Bitter och utan självinsikt. Bingo!
Citera
2016-06-08, 21:56
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Klockren tråd som alla borde läsa. Rubriken borde även inkludera mord men vi får leva utan det. Hennes beteende är inte unikt på något sätt och att hon avböjer hjälp säger en hel del om att hon kanske trivs i spännande förhållanden. Finns även statistik på att en kvinna som träffar en kvinnomisshandlare ofta går tillbaka så många som sex gånger. Hade hon inte blivit sönderslagen på första försöket så hade hon försökt gå tillbaka till honom efter för att avsluta relationen. Misshandlade kvinnor kan till synes se ut att vilja avsluta relationen men hamnar återigen i samma sits för att de gillar det (till en viss gräns då).

Bara att läsa och lära sig.

(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?
Hon kanske behövde hjälp med att välja kille med tanke på hur fel hon trodde om honom. Väljer man en sån kille så är man inte vuxen.

Va fan.. hahaha!! Nog för att det finns många idioter här på FlashBack men du måste fan ta priset. Grattis!

Du har inte funderat på att det kanske finns psykologiska mekanismer som gör att vissa kvinnor gång efter gång hamnar i dåligt sällskap? Inte fan är det för att de tycker om det. Snarare handlar det om obefintlig självkänsla, något vissa utnyttjar till max för deras egna syften. Lägg där till en trasig barndom, problem med en fader etc etc så har du receptet klart.

Jag föreslår du håller käft tills du har en aning om vad du skriver om.
Citera
2016-06-08, 21:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
jo, det kan vara sant

men i läggan hon bragdes om livet bor ju en kvinna, det är därför ja är lite fundersam. men hon kan mkt väl haft en tjej? måste ju inte nödvändigtvis vara en kille som är ett ex egentligen

vill bara förstå kopplingen till läggan
Hon dödades väl i sitt hem.
Citera
2016-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
jo, det kan vara sant

men i läggan hon bragdes om livet bor ju en kvinna, det är därför ja är lite fundersam. men hon kan mkt väl haft en tjej? måste ju inte nödvändigtvis vara en kille som är ett ex egentligen

vill bara förstå kopplingen till läggan

Jaha, ja exet kan ju vara en tjej eller så var det tvärtom, att hon stack från exets lägenhet till en kompis lägenhet.
Citera
2016-06-08, 21:59
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Va fan.. hahaha!! Nog för att det finns många idioter här på FlashBack men du måste fan ta priset. Grattis!

Du har inte funderat på att det kanske finns psykologiska mekanismer som gör att vissa kvinnor gång efter gång hamnar i dåligt sällskap? Inte fan är det för att de tycker om det. Snarare handlar det om obefintlig självkänsla, något vissa utnyttjar till max för deras egna syften. Lägg där till en trasig barndom, problem med en fader etc etc så har du receptet klart.

Du, det är som att kasta vatten på en gås.
Skribenten är kvinnohatare, det spelar ingen roll vad du skriver.

Hans inlägg i en annan debatt för några dagar sen:
Nej, jag hatar kvinnor och springer fortast på gymmet. Jag har tränat i flera år och sätter 2 km på 6:40 och är ständigt arg, har dålig självkänsla, dåligt självförtroende och hatar kvinnor mer än någon annan. Det är deras lömska natur jag hatar och deras sätt att vara. De säger en sak men gör något helt annat, sen tycker de att män är konstiga som inte tror på vad de säger.
Citera
Bannlyst
Citat:

Jaha så nu drar du fram kortet om att det är synd om henne för att hon har psykologiska problem eller problem från barndomen?

Termen white knight uppfanns för att beskriva tangentbordsmongon som du. Skratta på du, i dont give a shit. Sedan är du fullständigt efterbliven om du tror att samma kvinna hamnar i dåligt sällskap av en slump. Tanken har aldrig slagit dig att vissa kvinnor vill ha deras sällskap. Än idag får breivik ständiga mejl från mängder av olika kvinnor från hela världen. Något är allvarligt fel med kvinnors preferenser och val av män.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-08 kl. 22:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon dödades väl i sitt hem.

Det stod någonstans att det inte var hennes eget hem. Men nu hittar jag inte den infon, kanske var fel och togs bort?
Citera
2016-06-08, 22:01
Medlem
Men jag undrar ändå vad hon såg i en man med tatueringar över hela kroppen, fanatisk DIF-supporter och huligan samt en stor tatuering på skallen? God familjefar kanske?
Citera
2016-06-08, 22:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Han följer mönstret som en psykopat/narcissist har till punkt och pricka
Uppvaktar, sätter kvinnan på piedestal, lovordar henne, talar om för henne att hon är det bästa som har hänt honom, och sen vänder tvärt och han börjar terrorisera henne.
Ju mer hon ger efter desto mer tappar han respekten för henne.
Att få henne att vara rädd och må skit ger honom energi, han lever på hennes skräck.
När hon till sist får modet att gå så hittar han snabbt en ny och så upprepas mönstret.

Den här gången mördade han henne istället.

Såna här känner ingen empati, dom tycker hon är löjlig som blöder och gråter.
Du kan ALDRIG vinna en sån här strid, aningen måste du gömma dig eller så dödas du.
Jag kan bara instämma i det du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
När man läser att samhället inte kan göra något om anmälaren drar tillbaka sin historia. Då får vi omgående ändra lagen, PUNKT !

Annars kommer de riktiga svinen undan (som i det här fallet) genom att hota till sig tystnad.

Hon borde fått samhällets skydd från det att hon sökte läkarhjälp första gången !

Han borde blivit lagförd alldeles oavsett om hon ville det eller ej. Speciellt med tanke på hans bakgrund - Det ska inte finnas ett uns av tvivel, idioten ska åka in i cellen oavsett vad. Hennes rätt skulle tagits tillvara från dag ett - Hans straff ska gå över hennes eventuella vilja. Samhället tar helt enkelt över hennes talan när det gäller dessa individer, och ser till att de får ett helvete som går långt över vad vi vanliga medborgare behöver få reda på (isolering, nedbrytning etc).

Han förverkade sin rätt att gå lös för länge sedan - Tack Sverige ! Nu är det liksom försent !
Detta är ju dock en ren lögn eller diskvalificerande okunskap hos åklagaren -- hon har blivit misshandlad och trakasserad .. Misshandel i relationer är inte längre målsägardrivet brott - utan faller under allmänt åtal.

Det är nästan så man tror att den kvinnliga åklagaren kanske själv haft med GM att göra - eller har ett "gott" öga till honom .. för så jävla okunnig kan hon inte vara i den rollen.
Citera
2016-06-08, 22:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Men jag undrar ändå vad hon såg i en man med tatueringar över hela kroppen, fanatisk DIF-supporter och huligan samt en stor tatuering på skallen?
En blyg snäll tjej, som uppvaktas med blommor av en kille som verkar snäll och omtänksam .. Vad tror du hon såg i honom .. knappast tatueringarna.
Citera
2016-06-08, 22:02
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
När man läser att samhället inte kan göra något om anmälaren drar tillbaka sin historia. Då får vi omgående ändra lagen, PUNKT !

I Sverige finns det något som heter anmälningsplikt. D v s du kan inte dra tillbaka din anmälan hur som helst.
Citera
2016-06-08, 22:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Spekulationer eller fakta? Detta spekulerade jag också i, är oerhört intresserad av BOs uppväxt och relation till familj och släkt... Mycket tyder ju på att det inte har varit så bra.

Är det fakta så ger jag mig själv en klapp på axeln för min lekmannamässiga psykologiska utredning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in