2016-06-07, 22:21
Medlem
Står i tidningen att mgm är 33 år det kan ju inte vara rätt kille ni skriver om då??
Citera
2016-06-07, 22:24
Medlem
Medvallss avatar
Här ser vi en del av problemet med att från barnsben bli itutad att " alla människor förtjänar att behandlas lika, att ingen ska dömas pga sitt utseende och jiddijadda"

En normalt fostrad människa hade lagt benen på ryggen vid blotta åsynen av det där monstret.

Om någon ser farlig ut, varför ens prova och se om det stämmer?

Stackars tjej, stackars hennes anhöriga och vänner och släktingar som nu och för lång tid framöver måste leva i detta helvete som det innebär att förlora en som står en nära.

Citerar från GM facebook 2012
Har lust att visa alla soppar i denna värld vad dom är värda. Speciellt en person i rissne. Önskar jag stöter på denna med sina äckliga vänner så man kan få ge igen. Slå av den polska, haha"

Varför VARFÖR vill man ha en sån här "människa" i sitt liv.
Citera
2016-06-07, 22:25
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Här är fittan till GM som gjorde det.
https://www.facebook.com/martin.jonsson.754

Kvinnan kommer sannolikt att avlida av skadorna enligt senaste uppgifterna.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/181274_365921960186200_1727507204_n.jpg?oh=1cd691b 1f9608777c702b1bea7baf16f&oe=580D9ABD
Katter, biceps, tatueringar, Systembolagetpåse med inköp till fredagsmyset; vad mer kan en kvinna begära?

Citat:
Länk till artikel på AB:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22959811.ab
Citat:
Åklagare lade ner utredningen – nu är Lotta, 41, död

– Det lades ner för att målsägaren inte ville medverka. Det här är ju ett målsägandebrott och om målsäganden inte berättar så kan man inte ha någon frihetsberövad...

Edit
Fler citat:
Citat:
Enligt de anhöriga drog Lotta tillbaka sin historia efter svåra hot från 33-åringen.

– Hon drog tillbaka det hon sagt av rädsla. Hon kände sig så fruktansvärt rädd. Han hotade med att han skulle döda hennes vänner och anhöriga...
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2016-06-07 kl. 22:47.
Citera
2016-06-07, 22:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
"

En normalt fostrad människa hade lagt benen på ryggen vid blotta åsynen av det där monstret.

Om någon ser farlig ut, varför ens prova och se om det stämmer?

Varför VARFÖR vill man ha en sån här "människa" i sitt liv.

Ja, det är en huvudregel utan undantag. Men fruktansvärt för tjejen och alla i hennes närhet.
Citera
2016-06-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vet inte hur det där fungerar, men skulle polisen bedöma att behov föreligger för skyddat boende så tror jag inte att det handlar om någon "konkurrens" om ett begränsat antal platser.
I sådana fall så får väl polisen helt enkelt organisera något, även om tillfälligt på något hotell eller liknande?

http://www.socialstyrelsen.se/publikationer2013/2013-9-2

https://polisen.se/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Skydd-for-hotade/

Läste inte igenom all information. Men efter att ha ögnat igenom en del så fick jag uppfattningen att Polisen måste ha ansett att hennes situation var mycket riskfylld om hon erbjöds skyddat boende.

Ja det stod tidigare i tråden men jag orkade inte hämta det inlägget , nu vet du vad jag menade att fått sånt erbjudande efter tidigare sjukhusvistelsen med revbensfrakturer och att hon ville lämna honom. ..hade lotta barn sedan tidigare förhållande? stackars familj hennes , helt plötsligt och det gör jävligt ont när någon tex slår sitt barn på det viset hon va vuxen men hade väl mamma och syskon pappa . det gör ont i en själv rent fysiskt och psykiskt att se sina barn bli helt sönderslagna och om hon har barn . hellre en trafikolycka än att sån misshandel .den mannen blir ett monster för de anhöriga ett riktigt monster .
Citera
2016-06-07, 22:34
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/181274_365921960186200_1727507204_n.jpg?oh=1cd691b 1f9608777c702b1bea7baf16f&oe=580D9ABD
Katter, biceps, tatueringar, Systembolagetpåse med inköp till fredagsmyset; vad mer kan en kvinna begära?

Citat:

+ livets hårda skola...
Citera
2016-06-07, 22:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Nu blir det livstid.

Kan det bli mord? Hon dog ju isf inte av våldet, hon dog av att någon stängde av respiratorn. Intressant juridisk fråga.
Du är juridiskt död när " hjärndöd" är konstaterat, tidigare krävdes det att hjärtat skulle sluta slå men det ändrades 80/90 tal.
Citera
2016-06-07, 22:36
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Fått uppgift om att de stänger av respiratorn förmodligen inatt eller imorgon förmiddag
Antar rubriceringen kommer ändras till mord.

Sorgligt. Men jag förstår inte varför kvinnor envisas med att vara ihop med kända våldsverkare. Det var ju liksom långt ifrån försöka gången. Killen har ju ett rätt gediget brottsregister.
Lägger ingen skuld på BO, men fan tjejer, ni måste ta hand om er bättre. Kolla upp vilka ni är ihop med. Har killen våldsamma tendenser kommer han fortsätta med dessa - DU kan inte ändra honom hur mycket du än vill.

Enligt tjejens anhöriga (AB artikel) så rör det sig om två-tre veckor där GM uppvaktade henne, de gick ut några gånger innan hon ville avsluta förhållandet då han uppvisade störda kontrollbehov och hotade henne. Så det är verkligen inte hennes fel, hon insåg att det var ett rötägg och ville inte ha med honom att göra mer - men han gav sig inte.
Citera
2016-06-07, 22:40
Medlem
Hoppas hoppas någon på kåken slår ihjäl anabolapsykopaten!!! Mina tankar går till de anhöriga..RIP.
Citera
2016-06-07, 22:40
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Gemensam nämnare: 'Livets Hårda Skola'.

Jag såg att den här trådens kvinnomisshandlare hade det på sin Fejja också. Som att man ska bli imponerad av någon som är stolt över att inte ha åstadkommit ett jävla något under hela livet. Det vore ärligare med "ignorant vad gäller det mesta".
Citera
2016-06-07, 22:44
Medlem
Vilken tragisk människa.. Misshandla tjejen så illa..
Riktigt tufft...
Man får ju hoppas nån i hennes släkt gör den där idioten rullstolsbunden!!!
Citera
2016-06-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Jag har förlorat många vänner, aldrig har jag varit i närheten av att skriva ett sådant inlägg. Det skriker "jag vill ha uppmärksamhet, tyck synd om mig" om det inlägget och det är det jag stör mig på. Särskilt vidrigt tycker jag nog är att hon skriver som att BO redan är död när hon just i detta nu faktiskt får livsuppehållande behandling. Inlägget skrevs igår och det har gått en hel dag men BO kämpar fortfarande, förstår du nu var skon klämmer? Jag skulle aldrig i mina vildaste fantasier få för mig att skriva ett sånt inlägg på facebook om en nära vän låg allvarligt skadad på sjukhuset och kämpade för livet. Alla sörjer olika visst, men det finns en gräns för idioti. Sedan undrar jag om det är lagligt med dödshjälp i Sverige, får man stänga av respiratorn när patienten "lever"? Är inte kunnig på det där.
Nej. Men däremot när man är död. Ex. hjärndöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in