2016-06-08, 19:00
Medlem
mainfurers avatar
Någon som har en bra månadslista för en vuxen med ett barn varannan helg? En engångshandling alltså med det mesta för en månad.
Kräver inte så lyxigt, mest husmankost, bröd, osv. Kanske lite gotta till helgerna.

Max 2000:-
Citera
2016-06-08, 19:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Någon som har en bra månadslista för en vuxen med ett barn varannan helg? En engångshandling alltså med det mesta för en månad.
Kräver inte så lyxigt, mest husmankost, bröd, osv. Kanske lite gotta till helgerna.

Ingen komplett lista, men rekomenderar tex deras frusna grönsaker, påsarna med frusna torskbitar, kyckling, diverse korvar, pastan är helt okej.
Citera
2016-06-08, 19:33
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Köpte också det idag! Kunde inte hålla mig utan öppnade en varm. Satan så jävla fina. Skulle dock vilja ha mer än 25 cl per flaska.

Känner mig nästan lite elak. Kjøpte alla åtta tiopack som var kvar på Lidl vid gränsen idag. Muhaha.

Dessutom, deras Tarte Flambée med løk och bacon är helt lysande, før den som gillar Flammkuchen/Tarte. Perfekt crispy salt søt aaaaaah-smak.
Senast redigerad av Gromgutten 2016-06-08 kl. 19:39.
Citera
2016-06-08, 20:07
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer

2000 kr är vettig budget för din fråga.
Jag har betat av det mesta på Lidl, men vågar inte ge kompletta inköpslistor.
Många älskar tex deras Cevapcci(stava?) och Pizzor, medans jag inte gillar dom.

Själv går jag tungt på Lidl på följande produkter:
Frukt o grönt
Öl
Pålägg och korvar
Feta och mozzarella
Oliver
Frysta Haricots/Ärtor/etc
Nötter (pistage och cashew)
XXL Schnizel (i de sällsynta fall de finns)
Mejerivaror
Köttdisken kan ha bra priser på bra svenska produkter ibland. Speciellt färska grytbitarna köper vi ofta.
osv
osv

Jag äter inte bröd, men Lidl har mkt bra utbud av butiksbakat.
Samma gäller med no-name-läsk och energidryck.
En del av deras chips är bra, speciellt tortillas.

I mitt tycke finns det massor av fynd på Lidl, men även lika många fallgropar.
Man måste helt enkelt testa sig fram.

Lycka till!
Citera
2016-06-09, 09:51
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Känner mig nästan lite elak. Kjøpte alla åtta tiopack som var kvar på Lidl vid gränsen idag. Muhaha.

Dessutom, deras Tarte Flambée med løk och bacon är helt lysande, før den som gillar Flammkuchen/Tarte. Perfekt crispy salt søt aaaaaah-smak.

Jävla äckel håll dig på din sida!

Var in igår och frågade på ett annat Lidl längs vägen - nej tyvärr de gick åt direkt. Förbannat. "Kommer det in fler?" -"nej, inte än vad vi sett i kommande sändningar". Förbannat.
Citera
2016-06-09, 17:20
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

Var in igår och frågade på ett annat Lidl längs vägen - nej tyvärr de gick åt direkt. Förbannat. "Kommer det in fler?" -"nej, inte än vad vi sett i kommande sändningar". Förbannat.

Firar med att plocka min näst sista från "lagret" från i fjor.

...

Nästa vecka vankas det fler franska delikatesser ser jag. Plus inte minst den fina prosciutton før oss med skärmaskin. Blott 99 spänn kilot før perfekt och välsmakande plockmat. Jag får hoppas att min gränsshop beställer mer än de borde igen.

(Tipsar också om deras trimmer, funkar kanon och när den inte gør det så är det ju bara att lämna tillbaka om det sker inom två år. )
Citera
2016-06-10, 17:57
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

De borde verkligen permanenta delar av det tillfälliga sortimentet... Om panachén säljer slut omedelbart borde de väl kunna sälja den hela (eller större delar av) sommaren? XXL-schnitzeln skulle nog gå att sälja året runt utan problem. Vissa av de andra temavarorna känns också klockrena och skulle funka som del av det permanenta sortimentet. Men det kanske är tilldelningen från Deutschland som styr.
Citera
2016-06-10, 18:06
Medlem
Lightnights avatar
Ser att många nämner deras panaché. Tycker själv inte att det är gott, men borde det inte vara ganska enkelt att göra själv? Lättöl + någon form av citronsaft?
Citera
2016-06-10, 18:34
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
De borde verkligen permanenta delar av det tillfälliga sortimentet... Om panachén säljer slut omedelbart borde de väl kunna sälja den hela (eller större delar av) sommaren? XXL-schnitzeln skulle nog gå att sälja året runt utan problem. Vissa av de andra temavarorna känns också klockrena och skulle funka som del av det permanenta sortimentet. Men det kanske är tilldelningen från Deutschland som styr.

Valnötssalamin kan du lägga till i den listan
"Stakehouse fries" från USA temat.
Flera av dom friterade tema varorna är riktigt goda med.
Citera
2016-06-10, 18:35
Medlem
persona.von.gratas avatar
Hade jobb i TYresö imorse.
Passade på att stanna vid Lidl för att spana in butiken och handla lite tilltugg till kvällens fotboll.
Väldigt likt hemmabutiken men mer "avlång" i utformningen. Har Lidl börjat med IKEAs "gå genom hela butiken" strategi?
Enormt brödutbud, och jag som inte äter bröd

För Panache-folket kan jag upplysa om att det stod en nästan full pall med Panache någonstans mitt i butiken.
Citera
2016-06-10, 20:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Valnötssalamin kan du lägga till i den listan
"Stakehouse fries" från USA temat.
Flera av dom friterade tema varorna är riktigt goda med.

Steakhouse fries håller jag med om helt, själv gillar jag inte salami men många temporära varor verkar vara populära nog att köra som ordinarie. Men som sagt, vet inte om Lidl Sverige har någon makt över vad som plockas in i butiken under olika teman. Det känns väl som att temana borde vara ett väldigt bra sätt att köra testballonger på produkter man inte är säker på, nu när vissa har blivit succéer som säljer slut direkt är det väl läge att ta en hint där...
Citera
2016-06-10, 20:40
Medlem
Elementarts avatar
Är deras senap god? Det är samma tillverkare som gör deras ketchup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in