2015-10-29, 20:27
Medlem
Lidl har billiga fair trademärkta rosor av riktigt god kvalitet, håller lätt en vecka.
Havskräftorna är riktigt bra också.
Citera
2015-10-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Jag som trott jag tröttnat på cevapcicin, men det kan nog stämma att den gått ned sig.

Har fått för mig att det är en grej hos Lidl, när någon produkt blir populär så isf att sälja som fan så ändrar dom recept/innehåll så det är en annan sämre produkt och man känner sig lurad.

Köpte min sista förpackning hushållspapper senast det var XXL, visst var det ett par fler rullar men pappret var markant mycket billigare, mindre på rullen(uppfluffat) och inte i närheten vad det varit innan. Samma med toapappret, har gillat floralys men senaste XXL-paketet var snudd på lurendrejeri, sämre har pappret blivit men förpackningen var för jävla otymplig, alla stående på en rad i höjd för att förpackningen ska se större ut men att ta hem den när den inte ens fick plats i en kasse var inte kul. Den stora torkrullen kommer jag fortsätta att köpa dock(såvida dom inte läser här och sabbar den också).

Det är synd att det ibland känns som ett minfält på Lidl, hiss eller diss, inget däremellan.

edit: kom att tänka på att jag inte sett någon nämna deras frityrolja, vitador, de röda 2-liters. Tidigare köpte jag bara Zetas olja på Ica men jag tycker Lidls är bättre.

Det är därför om man hittar något på Lidl man gillar så ska man köpa på sig av det så in åt helvete.
Citera
2015-10-30, 06:15
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Lidl har börjat sälja kylda färdigrätter för 19.90 sekiner. Har testat kyckling sweet and sour och chiliconcarne, bägge riktigt bra. Det finns någon Broccolilåda och köttfärslasagne också, vilka ska testas nästa vecka. Innehållsförteckningen är kort och innehåller inga e-ämnen. Perfekt lunch, så billigt att det nästan inte lönar sig att ta med lunchlåda längre. Rekommenderas.

Är det olika för olika Lidl tro? Mina olika Lidl jag gått till har sålt färdigrätter i åratal. Tyvärr har de ändrat förpackning på senare tid och broccoligratängen som var helt ljuvlig är inte lika god längre. Men om du inte smakat hur den smakade förut så lär du säkert bli nöjd med den då du inte har den gamla sorten att jämföra med
Citera
2015-10-30, 12:55
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Har fått för mig att det är en grej hos Lidl, när någon produkt blir populär så isf att sälja som fan så ändrar dom recept/innehåll så det är en annan sämre produkt och man känner sig lurad.

Det handlar nog om att de försöker göra varan billigare att producera genom att använda billigare ingredienser och/eller metoder. Eftersom varan har blivit populär så säljer den bra ändå, så länge den kan leva på sitt tidigare goda renommé.
Citera
2015-10-30, 12:57
Medlem
Carl Serungs avatar
Har Heinz vita bönor i tomatsås försvunnit? Nu hittar jag bara Lidls egan. Hur är dessa?
För mig så är det bra Heinz som gäller, har provat andra märken men då höll jag på att spy.

Citera
2015-10-30, 14:32
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har Heinz vita bönor i tomatsås försvunnit? Nu hittar jag bara Lidls egan. Hur är dessa?
För mig så är det bra Heinz som gäller, har provat andra märken men då höll jag på att spy.

Lidls är bra, mustigare och rödare sås men annars nästan helt likadan, snudd på Heinz-klasse. Själva bönorna är något mindre än Heinz, men det är rejält av bönor och inte bara massa grynig sås som Eldorado och annat lågprisskit (oätliga).
Citera
2015-10-30, 14:33
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Är det olika för olika Lidl tro? Mina olika Lidl jag gått till har sålt färdigrätter i åratal. Tyvärr har de ändrat förpackning på senare tid och broccoligratängen som var helt ljuvlig är inte lika god längre. Men om du inte smakat hur den smakade förut så lär du säkert bli nöjd med den då du inte har den gamla sorten att jämföra med

Ny på min Lidl, eller så är det jag som är inte är observant nog. Bra är dom i alla fall, och billiga. En kombination jag uppskattar.
Citera
2015-10-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Lidls är bra, mustigare och rödare sås men annars nästan helt likadan, snudd på Heinz-klasse. Själva bönorna är något mindre än Heinz, men det är rejält av bönor och inte bara massa grynig sås som Eldorado och annat lågprisskit (oätliga).

Håller med om detta. Lidls är faktiskt väldigt bra, som sagt så nära Heinz man kan nog komma i jämförelse med andra i liknande prisklass. Har provat typ sånt som Budget (City Gross) och det är så urtvättat och dålig smak.
Citera
2015-10-30, 17:47
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Kan bara instämma med föregående talare. Lidls vita bönor är riktigt bra, föredrar faktiskt dem före Heinz och priset gör ju inte saken sämre.
Citera
2015-10-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Kan bara instämma med föregående talare. Lidls vita bönor är riktigt bra, föredrar faktiskt dem före Heinz och priset gör ju inte saken sämre.

Nu har jag bara testat 2 burkar, men de var bättre än övriga lågprisbönor. Dels var bönorna fastare, inte så sönderkokta, och dessutom var såsen inte så "mjölig".

När det gäller lågprisvaror är Lidls varmkorv riktigt bra, alltså kokkorven, inte den billigate grillkorven.
Citera
2015-10-30, 20:00
Moderator
rotadents avatar
Jag köpte två påsar av klyftpotatisen med rosmarin i dag, det var enda spåret av den italienska veckan på min lokala Lidl. De har helt skrotat non-foodvarorna också, vilket jag väl i och för sig anade att de skulle göra. Men då kan de väl åtminstone ta in ordentligt av veckans matvaror
Citera
2015-10-30, 20:09
Medlem
svengörans avatar
Lidl har 1Kg Cevapcici för 39:90kr tills på söndag

Bra kryddade, Hög kötthalt och goda att grilla även fast det kanske inte är säsong för det just nu men dom blir goda i stekpannan också

http://www.lidl.se/sv/fran-torsdag.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in