2016-06-08, 17:03
Medlem
Att en person är arbetslös säger lika mycket som om personen jobbar tycker jag, det är bara att se på kapten klänning, Anders Eklund med fler de hade jobb.
Citera
2016-06-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Tvivlar faktiskt på att det hade förändrat nåt. Det räcker ju med en snabb blick på fanskapet så borde hela världens varningsklockor ha ringt hos Lotta.

Dom ringde förmodligen också men sen kan man bara spekulera i varför hon fortsatte det. Jag tror att han helt enkelt utspelade sig för att vara "världens snällaste kille" och plötsligt så slutade klockorna därmed att ringa. Tills dom började ringa igen och ringa så intensivt att hon ville avsluta det.
Citera
2016-06-08, 17:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Att en person är arbetslös säger lika mycket som om personen jobbar tycker jag, det är bara att se på kapten klänning, Anders Eklund med fler de hade jobb.
Ja, faktum är att vi har arbetslöshet i Sverige. Majoriteten av nyanställningar går till invandrare med stöd av diverse statliga bidrag.

Så att träffa en svensk arbetslös man säger knappast något om hans vandel i övrigt.
Citera
Medlem
Att en person är arbetslös säger lika mycket som om personen jobbar tycker jag, det är bara att se på kapten klänning, Anders Eklund med fler, de hade jobb.
Jag har inget jobb för tillfället men skulle inte få för mig att döda eller våldta någon.
Att du har ett jobb säger inte så mycket om dig som person.
Citera
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nope, inte en tatuering någonstans, vare sig på mig, maken eller fyra av fem barn ...

Hundfantast - ja, som gammal hundförare så gillar jag hund - korrekt. Jag gissar dock att den gissningen mer landar i min avatar än i din goda människokännedom.

Dock har jag arbetat inom kriminalvården och vet att utseendet för den "typiske" kvinnomördaren inte är det du ser i den här GM. Jag uppfattar det som en kriminell-look - ja, men kvinnomord är inte det första som kommer upp i tankarna bara av att se honom.

Att kvinnor faller för män som till synes är intresserad av kropp/hälsa (han ser ju rätt tränad ut) och som dessutom verkar snälla och vettiga är väl inte så konstigt. Att de sedan vid närmare bekantskap kan vissa sig vara en dåre med förmåga att charma -- det är faktiskt en risk vi kvinnor tar varje gång vi inleder en relation med en man. Till och med män man känner kan visa sig vara en djävul i fårakläder när relationen väl inletts.

OK, då hade jag fel uppfattning om dig, du vinner den ronden.

Men min åsikt angående mördaren i fråga kvarstår. Man måste vara jävligt korkad eller blind om man inte ser att den sopan är just en sopa.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Han kan fortfarande dömas till mord om man lyckas bevisa att han hade det uppsåtet vid själva gärningstillfället (dvs under misshandelns gång). Om gärningsmannen ringer polis/ambulans efteråt så är det inte nödvändigtvis en förmildrande omständighet eller en uppsåtsbrist i lagens ögon, då det kan vara så att gärningsmannen anar/inser att offret är bortom räddning och enbart larmar i ett försök att lindra straffpåföljden för brottet. Vi får hoppas att åklagaren lyckas bevisa uppsåt till mord och att han får sitta inlåst och ruttna resten av sitt liv.

Det är ju ett relativt vanligt beteende hos männen som dödar (f.d) parters att de anmäler sig själva eller åtminstone inte gör något för att komma undan efteråt.

På den beskrivning som lämnats här i tråden tycker jag det låter som att uppsåtsfrågan inte bör bli något svårt problem. Han måste ha insett att det besinningslösa våld han utsatte henne för mycket väl kunde leda till hennes död, kanske rentav troligen skulle göra det. Likgiltighetsuppsåt föreligger och precis som du skriver så spelar det då ingen roll att han larmar efteråt.

Om inte sättet hon misshandlades på överdrivits i rapporteringen så tänker jag fortsätta att både tro och hoppas på livstids fängelse, där också mannens tidigare grova våldsbrott kommer att bidra till att driva rätten ditåt (oavsett om de sen lämnar det som en officiell motivation till valet av påföljd eller inte).

Martin Jonsson ska låsas in och inte släppas ut mer. Eftersom hans styrka och humör utgör säkerhetsrisker hoppas jag att kriminalvården kan hitta sätt att specialövervaka honom som minimerar risken att han får tag i anabola i fängelset och att han inte tillåts bedriva aktiv styrketräning av samma skäl.
Citera
2016-06-08, 17:06
Medlem
Ligger inte med Svenska tjejer så du har fel men bra gissat iaf.
Citat:
Med de orden så utgår jag ifrån att till och med du fått ligga - och då är det lätt att förstå din uppfattning.
Citera
2016-06-08, 17:06
Medlem
Citat:
Nej, inte jag - men jag har arbetat inom kriminalvården. Däremot har människor som inte har det umgänget ofta inte lika lätt att se om någon missbrukat/dopat sig eller inte.

Nu säger jag inte heller att han ser dopad ut -- eftersom jag inte sett tillräckligt av honom. Lika vältränad som han var däremot både min morbror (tyngdlyftare), Magnus Samuelsson (Sverige starkaste man) och ett antal andra jag stött på ... utan att vara dopade.

Stora muskler är inte synonymt med doping.

??????

När det kommer till hundar respektive skräp, spela inte dum du förstår precis vad jag menar.
Hur som helst lämpligare att föra den diskussionen någon annanstans.

Tror vi går lite väl off topic hur som helst sorglig historia tankar går till BO och familj.
Citera
2016-06-08, 17:08
Medlem
Man kan få kortare straff om man ringer 112 för att rädda livet på ens offer faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är ju ett relativt vanligt beteende hos männen som dödar (f.d) parters att de anmäler sig själva eller åtminstone inte gör något för att komma undan efteråt.

På den beskrivning som lämnats här i tråden tycker jag det låter som att uppsåtsfrågan inte bör bli något svårt problem. Han måste ha insett att det besinningslösa våld han utsatte henne för mycket väl kunde leda till hennes död, kanske rentav troligen skulle göra det. Likgiltighetsuppsåt föreligger och precis som du skriver så spelar det då ingen roll att han larmar efteråt.

Om inte sättet hon misshandlades på överdrivits i rapporteringen så tänker jag fortsätta att både tro och hoppas på livstids fängelse, där också mannens tidigare grova våldsbrott kommer att bidra till att driva rätten ditåt (oavsett om de sen lämnar det som en officiell motivation till valet av påföljd eller inte).

Martin Jonsson ska låsas in och inte släppas ut mer. Eftersom hans styrka och humör utgör säkerhetsrisker hoppas jag att kriminalvården kan hitta sätt att specialövervaka honom som minimerar risken att han får tag i anabola i fängelset och att han inte tillåts bedriva aktiv styrketräning av samma skäl.
Citera
2016-06-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ja och sannolikt en väldig jobbig vardag som tydligen aktar dig för allt som inte passar in i din bild av "bra" människor.

Måste vara ett helsicke att åka kommunalt i rusningstid.

Edit:
Det blir dock minst lite skrattretande när man inser vem av dessa två du hade känt dig "trygg" med på tunnelbanan ...

http://w.cdn-expressen.se/images/a0/c9/a0c96e8bcfbf474d9e883217245b4973/540.jpg

Tvärtom så är ju min vardag rätt bra just eftersom jag undviker till exempel uppenbara psykfall!

Tunnelbanan i rusningstid är ju sällan ett problem eftersom då är jag och alla andra medelklassmänniskor på väg till och från jobbet, brukar vara extremt lugnt.

Och Breivik är ju en terrorist, såna är det ju generellt svårt att skydda sig mot, psykfall däremot kan man försöka undvika och det brukar vara bra för hälsan att göra det!
Citera
2016-06-08, 17:14
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Nej, inte jag - men jag har arbetat inom kriminalvården. Däremot har människor som inte har det umgänget ofta inte lika lätt att se om någon missbrukat/dopat sig eller inte.

Nu säger jag inte heller att han ser dopad ut -- eftersom jag inte sett tillräckligt av honom. Lika vältränad som han var däremot både min morbror (tyngdlyftare), Magnus Samuelsson (Sverige starkaste man) och ett antal andra jag stött på ... utan att vara dopade.

Stora muskler är inte synonymt med doping.

??????
Lite offtopic, men Samuelsson ska du inte dra upp som exempel på odopad. Han har tryckt ordentligt under sin "storhetstid".
Citera
2016-06-08, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Del av quote.

Det blir svårare och svårare att se hur gammal någon är ju äldre vi blir.
Många ser yngre ut än vad vi är och en del åldras snabbare.

Hon kanske såg yngre ut än sina 40 och han såg äldre ut än sina 30.

Jag ser jämgammal ut med min partner trots tio års diff. Vi visste inte att vi diffade tio år då vi träffades.

Absolut. Dessutom hade hon en sund livsstil och han inte.
Men de borde väl tidigt ha känt till varandras åldrar, tänkte jag?
Sedan kanske även hon utstrålade status i hans ögon, ekonomiassistent och fina drinkar, o. s. v.
Och att träffas just genom Facebook.......... sådan mycken just yta och statustänk där och detta vansinnesflirtandet där och alla jävla falska luringar just där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in