2016-06-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
En enda sökning på Lexbase hade räckt för henne. Tänk, Lexbase kan rädda liv. Nu vet man iofs inte om det hade hjälpt, det hade kanske varit försent ändå.

Ja, en sökning på Lexbase en paus i förhållandet, en beställning och genomläsning av FUP ifrån TR hade förhoppningsvis räddat liv. Men det skulle ha skett i ett tidigt skede, innan han blev för intresserad av att stalka henne. Hon måste visat svaghet redan ifrån början, att han kunde manipulera henne att skriva söta saker till honom på Faejjan tyder på det.
Citera
2016-06-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nope, inte en tatuering någonstans, vare sig på mig, maken eller fyra av fem barn ...

Hundfantast - ja, som gammal hundförare så gillar jag hund - korrekt. Jag gissar dock att den gissningen mer landar i min avatar än i din goda människokännedom.

Dock har jag arbetat inom kriminalvården och vet att utseendet för den "typiske" kvinnomördaren inte är det du ser i den här GM. Jag uppfattar det som en kriminell-look - ja, men kvinnomord är inte det första som kommer upp i tankarna bara av att se honom.

Att kvinnor faller för män som till synes är intresserad av kropp/hälsa (han ser ju rätt tränad ut) och som dessutom verkar snälla och vettiga är väl inte så konstigt. Att de sedan vid närmare bekantskap kan vissa sig vara en dåre med förmåga att charma -- det är faktiskt en risk vi kvinnor tar varje gång vi inleder en relation med en man. Till och med män man känner kan visa sig vara en djävul i fårakläder när relationen väl inletts.

Kropp och hälsa? Du ser väl att han tryckt i sig diverse preparat eller är du helt blind?

För övrigt är det skillnad på hundar och genetiska avskrädeshögar.
Citera
2016-06-08, 16:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Historik? Du menar att Leila K är frisk nu?
Inte en aning faktiskt - skvaller är inte riktigt min melodi, vare sig om kändisar eller grannar .. så jag har noll koll.

Citat:
Det senaste jag såg av Leila var att hon vandrade runt i solglasögon, konstiga kläder och talade i tungor för sig själv och gjorde små skutt. Personligen inte ett beteende som hade attraherat mig, jag hade fått konstiga vibbar och dragit mig undan, inte lagt in en stöt.
Jag tänkte mig mer att om du nu inte visste något av henne och träffade henne när hon var sitt bästa jag (hon har ju faktiskt inte alltid lallat runt) så är det väl inte konstigt om hon hade kunnat lura dig .. ett tag i alla fall.
Citera
2016-06-08, 16:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
HEN?? Vafalls, är du en sån där vänsterfjant som inte kan skriva eller? Vice chefsåklagar-böget som borde åtalas för vållande heter Åke Olsson. Skyddar du ett svin?

Hade inte åklagarens identitet när jag skrev inlägget.

Vilken sorts fjant är du själv?
Citera
2016-06-08, 16:54
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
En enda sökning på Lexbase hade räckt för henne. Tänk, Lexbase kan rädda liv. Nu vet man iofs inte om det hade hjälpt, det hade kanske varit försent ändå.

Vad vet du? Hon kanske sökte på lexbase, och det var just hans gedigna register som pirrade lite extra.

Låter det osannolikt? Välkommen till verkligheten min vän, det är det här som skiljer män från kvinnor.
Varför tror du annars att killar som Breivik och han finska yxmördaren får hundratals kärleksbrev i veckan?
Citera
2016-06-08, 16:56
Medlem
Svenska tjejer är otroligt lättfixade de ligger med vem som helst.
Citat:
Vissa män är dock mästare på det där, att svepa mattan under fötterna på kvinnor. Men jag håller med att det är lite märkligt att en vacker 41-åring med bra jobb som verkar stabil och skärpt skulle svepas med av charm av en mycket yngre kille som ser allmänt farlig och ostabil ut.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nope, inte en tatuering någonstans, vare sig på mig, maken eller fyra av fem barn ...

Hundfantast - ja, som gammal hundförare så gillar jag hund - korrekt. Jag gissar dock att den gissningen mer landar i min avatar än i din goda människokännedom.

Dock har jag arbetat inom kriminalvården och vet att utseendet för den "typiske" kvinnomördaren inte är det du ser i den här GM. Jag uppfattar det som en kriminell-look - ja, men kvinnomord är inte det första som kommer upp i tankarna bara av att se honom.

Att kvinnor faller för män som till synes är intresserad av kropp/hälsa (han ser ju rätt tränad ut) och som dessutom verkar snälla och vettiga är väl inte så konstigt. Att de sedan vid närmare bekantskap kan vissa sig vara en dåre med förmåga att charma -- det är faktiskt en risk vi kvinnor tar varje gång vi inleder en relation med en man. Till och med män man känner kan visa sig vara en djävul i fårakläder när relationen väl inletts.
Mja, antagligen har vi att göra med den biologiska skillnaden att män tänker mer rationellt och kvinnor är känslostyrda, vilket blockerar uppenbara varningssignaler som män och minoriteten rationellt tänkande kvinnor får när de ser personer som GM.

Helt omöjligt att förstå vad som emotionellt triggade henne att dras till honom dock... är det så enkelt som det klassiska överdrivet-naiva och farliga tänket; "omvända farlig buse till snäll nallebjörn" som skördat många offer tidigare och som några i tråden varit inne på? Kanske... Bad boy look med snäll personlighet > enbart snäll personlighet.... med livet på spel! höga insatser
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Kropp och hälsa? Du ser väl att han tryckt i sig diverse preparat eller är du helt blind?
Nej, inte jag - men jag har arbetat inom kriminalvården. Däremot har människor som inte har det umgänget ofta inte lika lätt att se om någon missbrukat/dopat sig eller inte.

Nu säger jag inte heller att han ser dopad ut -- eftersom jag inte sett tillräckligt av honom. Lika vältränad som han var däremot både min morbror (tyngdlyftare), Magnus Samuelsson (Sverige starkaste man) och ett antal andra jag stött på ... utan att vara dopade.

Stora muskler är inte synonymt med doping.

Citat:
För övrigt är det skillnad på hundar och genetiska avskrädeshögar.
??????
Citera
2016-06-08, 16:58
Medlem
Badios avatar
Citat:
Dom träffades enligt uppgift på FB.
Som facebook? om det var så, så borde ju verkligen varningsklockan ringt som ett flygalarm.
Citera
2016-06-08, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Svenska tjejer är otroligt lättfixade de ligger med vem som helst.
Med de orden så utgår jag ifrån att till och med du fått ligga - och då är det lätt att förstå din uppfattning.
Citera
2016-06-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Sedan ligger det ju lite i tiden också att som kvinna hålla sig med en några år yngre man, det har liksom blivit till en statusgrej.[/b]
Del av quote.

Det blir svårare och svårare att se hur gammal någon är ju äldre vi blir.
Många ser yngre ut än vad vi är och en del åldras snabbare.

Hon kanske såg yngre ut än sina 40 och han såg äldre ut än sina 30.

Jag ser jämgammal ut med min partner trots tio års diff. Vi visste inte att vi diffade tio år då vi träffades.
Citera
2016-06-08, 17:02
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Vad är det för fel på män?

Trollar du?
Eller vill du att vi ska fråga om det motsatta könet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in