Citat:
Jag säger inte att dem inte skall göra knaböjj.
Jag säger att dem, med största sannolikhet, skall köra utan vikt tills rörelsen fungerar.
Ofta är deras form såpass dålig att det är rent av skadligt att lägga på vikt.
Jag säger INTE att man skall kasta bas övningarna, tvärtom.
Jag säger att dem, med största sannolikhet, skall köra utan vikt tills rörelsen fungerar.
Ofta är deras form såpass dålig att det är rent av skadligt att lägga på vikt.
Jag säger INTE att man skall kasta bas övningarna, tvärtom.
Vi är nog huvudsakligen överens. Innan formen är stabil skall man inte lägga på några tyngre vikter, men man måste öva med stång på ryggen. i extrema fall kan det vara minsta skolstången, men någonting måste det vara för att få in rätt rörelsemönster.
Om man börjar riktigt lågt kan man också öka försiktigt, även om formen inte är helt stabil, men det skall fortfarande inte vara några vikter att tala om. Man kan röra sig runt otränad-kolumnen här som max:
http://exrx.net/Testing/WeightLiftin...Standards.html
Många gånger har formen kommit på vägen dit.
Är djupet problemet har jag kört alternerande frontböj och böj med bra resultat.
Det är svårt att vara heltäckande, men knäböjsvarianter bör i alla fall vara grunden för att komma tillrätta med formproblem.
Citat:
Vad skall ingå i core schemat du rekommenderar?
Jag föreslår ett core schema som påskyndar ens utveckling.
Ett komplement.
Ett komplement.
Citat:
Ja, det är makalöst, av de jag sett in action på mitt gym är det bara en jag skulle rekommendera någon att anlita. Han är å andra sidan så bra att om jag skulle stöta på något problem skulle jag anlita honom =D
Vissa PT:S skall inte jobba som PT:s.
Enligt honom har de ingen gemensam metodik utan var och en gör som de tycker efter sin många gånger bristande kunskap.