Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Egentligen tror jag inte att vi blir så förvånade över hur galet åklagare med polis har hanterat detta ärende. En kvinna, 41 år, anmäler sin så kallade "pojkvän" för någon typ av våld/hot. Åklagare/Polisen tycker sedan att kvinnan inte har samarbetat nog vid förhör och att en förundersökning/åtal måste läggas ner.
Ingen från åklagar/polisen tittar på den möjliga gärningsmannens tidigare straffregister. Ingen av alla dessa jurister och poliser tittar på bilderna av mannens Facebook sida. På Facebook ser vi en psykopat som har skjutit steroider sedan han var fem år och som är totalt psyko-tatuerad med vattniga psyko-ögon.
Kunde ingen av alla dessa åklagare eller poliser ha förstått att tjejen skulle bli mördad om hon angav denna typ av uppenbara våldsmaskin??? Har någon av dessa jurister/poliser hört ordet, "övergrepp i rättsak"!!!
Jag är övertygad om att Flashback hade gjort ett tio ggr bättre utredningsarbete om psykopaten, än dessa totalt värdelösa byråkrater som idag fyller våra svenska åklageri samt polishus.
Om jag var åklagare eller polis, skulle jag nu känna skam denna vecka för mitt yrke och värdelösa kolleger.
#vilaifridlotta41
Andas, polisen kan inte hållas ansvariga då hon faktiskt erbjudits skyddat boende och själv avböjt. Hon är en vuxen kvinna och bestämmer själv. Polisen kan inte tvinga henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Drogfri, utan kokain och anabola skulle han kanske vara en mer eller mindre normal människa. Men så är inte fallet här, han verkar vara en notorisk drogmissbrukare av rang och då vetifan vad som ska göras. Jag har själv stött på personer som knaprat anabola. De är helt labila och kan bli otroligt våldsamma för minsta lilla. Vissa lägger av med drogerna och blir någorlunda normala, andra inte.
Den här jeppen är bortom all räddning, det är helt otroligt att han kunde tillåtas fortsätta sin våldskarriär så pass länge. Tack för flummigt rättsväsende, Lotta är död p.g.a. er. Alla ni som röstat på libbejala partier kan ta åt er.
Här är det livstid som är det enda vettiga. Det är en människa som inte är förenlig med ett civiliserat samhälle. Det ska bli mycket intressant att följa rättegången. Allt annat än ett mycket långvarigt förvar (psyk eller fängelse) vore skandal.
AAS är inte orsaken till att psykopaten är som han, möjligtvis har drogerna en stor inverkan på hans dysfunktionella beteende och sköra psyke. Men att skylla på steroiderna är fel, då han från början är psykiskt störd, instabil, labil you name it.
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Eftersom inte rättsväsendet och polisen kan garantera säkerheten för medborgarna i Sverige och eftersom vi inte har en 2nd amendment motsvarighet så tror jag BO har avsaknad av fysiskt och psykiskt starka manliga släktingar som hade kunnat hjälpa i denna situation...
Jag är nyfiken på BOs historik, känns som hon måste ha haft det ganska struligt och avsaknad av bra manliga släktingar som hade kunnat vägleda och skydda henne.
Hennes bakgrund är av största intresse då det är en gåta för mig hur en kvinna kan finna ett grottmongo av hans kaliber intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Håller med. Träningsmöjligheter kanske är bra men det ska vara cyklar och löpband. Cykla och springa sig trött är bra för psyket. Inte bygga stora starka muskler. Det bara uppmuntrar till aggressivitet och våldsamhet. Hur resonerar fångvården egentligen, när de låter steroider och skivstänger paras ihop med impulsiva och aggressiva personer utan självbehärskning och hämningar.
Fast jag tycker nog näringsfattig mat, shack och Dostojevskij borde vara det som finns. Så de kommer ut svaga och trötta.
Det finns ingen avancerad gymutrustning längre på landets anstalter. Det har tagits bort och ersatts med annan utrustning för motion.
/ Leif