2016-06-07, 23:10
Medlem
Det är såna här neandertalare som O. Cantwell och Sarnecki vill korta ner straffen för... Dock har jag svårt att ens tro att cantwell vill ha såna här grottmänniskor lösa, bara ett snabbt titt på hans fb sida o man vill kräka, detta är ett rent exempel på varför avlivning borde användas för alla däggdjur, alternativt den äldre slutna tvångsvården.
Citera
2016-06-07, 23:11
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det kan ju inte vara för det sexuella då skinbulan var tvärtorsk på bola candy och den största biverkningen är förutom att hjärnan kokar sönder till förmån för en personlighetsstörning som yttrar sig i aggression lättretlighet mm testiklarna skrumpnar ihop med nedsatt sexualitet och impotens som följd. Snarare då att hon tyckte det var spännande att gå på klubb och finknarka i hop med honom då han var glad i att snorta ladd.

Okej. Satt just och funderade på vad GM genomlevt för fasor som tvingade fram den här situationen.
Citera
2016-06-07, 23:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det märkliga är att många här i tråden skriver frågande om varför BO inte hade skyddat boende. I en normal rättsstat så skulle gärningsmannen ha dömts till "skyddat boende" för säg 40-50 år med det han hade i bagaget.

Skyddat boende för GM skulle nog göra en viss verkan...

Jo hela denna problematik bygger på för låga straff. Utöver då att samhället sig bör kunna göra nu något med att varna mer för dessa individer om nu de är ute. Förvisso kommer det alltid finnas kvinnor som attraheras av nog "farligheten" i sig att bli ihop med dömda som han men något borde man där kunna hitta på med bättre koll då från samhällets sida.
Citera
2016-06-07, 23:12
Medlem
Kawreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det värsta med det här är att han faktiskt ringde 112 själv efter. Kan vara att han inte ville att hon skulle dö men jag tror inte det. Om han är psycho på riktigt så kan det lika gärna varit ett kallt beräknande drag. Han ringer själv, det skulle kunna innebära strafflindring, grov misshandel och vållande till annans död. Hade han bara gått därifrån, solklart mord. Han är nog ute innan sin 40-årsdag. Blir inte förvånad om jag råkar ha rätt den här gången.

Så jävla obehagligt om det stämmer.
Citera
2016-06-07, 23:12
Medlem
HGs avatar
Egentligen tror jag inte att vi blir så förvånade över hur galet åklagare med polis har hanterat detta ärende. En kvinna, 41 år, anmäler sin så kallade "pojkvän" för någon typ av våld/hot. Åklagare/Polisen tycker sedan att kvinnan inte har samarbetat nog vid förhör och att en förundersökning/åtal måste läggas ner.

Ingen från åklagar/polisen tittar på den möjliga gärningsmannens tidigare straffregister. Ingen av alla dessa jurister och poliser tittar på bilderna av mannens Facebook sida. På Facebook ser vi en psykopat som har skjutit steroider sedan han var fem år och som är totalt psyko-tatuerad med vattniga psyko-ögon.

Kunde ingen av alla dessa åklagare eller poliser ha förstått att tjejen skulle bli mördad om hon angav denna typ av uppenbara våldsmaskin??? Har någon av dessa jurister/poliser hört ordet, "övergrepp i rättsak"!!!

Jag är övertygad om att Flashback hade gjort ett tio ggr bättre utredningsarbete om psykopaten, än dessa totalt värdelösa byråkrater som idag fyller våra svenska åklageri samt polishus.

Om jag var åklagare eller polis, skulle jag nu känna skam denna vecka för mitt yrke och värdelösa kolleger.

#vilaifridlotta41
Citera
2016-06-07, 23:14
Medlem
NirvanAs avatar
Psykisk labil person med roidrage, GM alltså?
Citera
2016-06-07, 23:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det värsta med det här är att han faktiskt ringde 112 själv efter. Kan vara att han inte ville att hon skulle dö men jag tror inte det. Om han är psycho på riktigt så kan det lika gärna varit ett kallt beräknande drag. Han ringer själv, det skulle kunna innebära strafflindring, grov misshandel och vållande till annans död. Hade han bara gått därifrån, solklart mord. Han är nog ute innan sin 40-årsdag. Blir inte förvånad om jag råkar ha rätt den här gången.

Och sen att han skulle få problem i fängelset tror jag knappast. Många livsstilskriminella, s.k, Gz är själv notoriska kvinnoboxare. Visst kan dessa s.k Gz kan ge sig på nån liten tanig kvinnoboxare i stil med hagamannen för att få lite respekt. Är det å andra sidan en stor, bitig kvinnomisshandlare som GM här så låtsas nog de flesta som att de inte hört om hans brott. Sen får han väl sitta på någon skyddsanstalt så de få som är kapabla att ta honom lär han inte sitta med.

Jo det skulle väl inte förvåna med tanke på att han nu kan lagen och med tanke på våldet nu mot då skallen så var det som det verkar kört ändå. Att visa "ångerfull" efter kan då innebära skillnaden mellan livstid för mord och minst då 25 år i finkan eller säg 14 år för grov misshandel och dråp och vara ute efter ca 9 år...
Citera
2016-06-07, 23:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är givet att hon fick möjlighet till det då? Han verkar ju ha hotat henne till att dra tillbaka sin anmälan men verkar märkligt då folk vetat om detta. Så borde alltså även då åklagare kunnat driva på fallet. Verkar ju väldigt extremt med en par veckors relation då som hon avbryter och sedan har detta nu hållit på i månader.
Som jag fattat det så har han varit våldsam mot henne tidigare och då är det inte ett målsägarberoende brott längre - utan åklagaren kan (ska) driva under allmänt åtal.

Skyddat boende hade hon ju kunnat få hjälp med via kvinnojour om inte annat.

Hon trodde nog tyvärr att när hon dragit tillbaka sin anmälan så skulle han lämna henne ifred -- vilket de flesta nog hade gjort.
Citera
2016-06-07, 23:20
Medlem
sqrt25s avatar
Kan man hoppas på att GM lyckas ta livet av sig i häktet eller fängelset?
Skulle kännas bra att veta att han inte fanns längre.
Senast redigerad av sqrt25 2016-06-07 kl. 23:22.
Citera
2016-06-07, 23:20
Medlem
Citat:

Och sen att han skulle få problem i fängelset tror jag knappast. Många livsstilskriminella, s.k, Gz är själv notoriska kvinnoboxare. Visst kan dessa s.k Gz ge sig på nån liten tanig kvinnoboxare i stil med hagamannen för att få lite respekt. Är det å andra sidan en stor, bitig kvinnomisshandlare som GM här så låtsas nog de flesta som att de inte hört om hans brott. Sen får han väl sitta på någon skyddsanstalt så de få som är kapabla att ta honom lär han inte sitta med.

hoppas nån får på han trä kostymen snarast, fast som du säger stor kille får väl hoppas att han hänger sig
Citera
2016-06-07, 23:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som jag fattat det så har han varit våldsam mot henne tidigare och då är det inte ett målsägarberoende brott längre - utan åklagaren kan (ska) driva under allmänt åtal.

Skyddat boende hade hon ju kunnat få hjälp med via kvinnojour om inte annat.

Hon trodde nog tyvärr att när hon dragit tillbaka sin anmälan så skulle han lämna henne ifred -- vilket de flesta nog hade gjort.

Troligen var det detta med hot mot hennes familj då som tyvärr avgjorde sett till hur de flesta också skulle göra att om nu ok för hennes del få skyddat boende men resten då av hennes nära och kära... Dvs av omtanke för dom också att dra tillbaka och hoppas på det bästa. Just den biten tror jag väl inte varken åklagare eller kvinnojourer har vidare beredskapsplan för.
Citera
2016-06-07, 23:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Troligen var det detta med hot mot hennes familj då som tyvärr avgjorde sett till hur de flesta också skulle göra att om nu ok för hennes del få skyddat boende men resten då av hennes nära och kära... Just den biten tror jag väl inte varken åklagare eller kvinnojourer har vidare beredskapsplan för.
Nej, det är korrekt - den övriga familjen omfattas inte av några skyddsboenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in