2016-06-08, 06:38
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tänk på det positiva, tjejen var ihop med en riktig biffig gangster, kanske var värt det?
?? Kan du förklara dig lite mer i detalj hur eller vad du menar....
Citera
2016-06-08, 06:42
  #230
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Tror han kan få de tufft oavsett, muskler gör honom inte nödvändigtvis till en bra fighter.
Hoppar man på kvinnor så är man i grund och botten en svag människa.

Han får det inte tufft. Svenska fängelser idag är proppfyllda av araber, sinnesslöa muslimer, negrer och folk med oklart ursprung. De har inget otalt med våldtäktsmän och kvinnomördare. För de flesta är det ett helt normalt beteende.

Tröttsamt med den gamla skrönan att kvinnomisshandlare får ett helvete i fängelset. Detta gäller inte längre. Nya tider nu, vilket folk tycks ha svårt att begripa.
Citera
2016-06-08, 07:00
  #231
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Han får det inte tufft. Svenska fängelser idag är proppfyllda av araber, sinnesslöa muslimer, negrer och folk med oklart ursprung. De har inget otalt med våldtäktsmän och kvinnomördare. För de flesta är det ett helt normalt beteende.

Tröttsamt med den gamla skrönan att kvinnomisshandlare får ett helvete i fängelset. Detta gäller inte längre. Nya tider nu, vilket folk tycks ha svårt att begripa.
Håller med. Den gamla "tjuvhedern" är sedan länge borta.
Citera
2016-06-08, 07:23
  #232
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Du tror inte kvinnan ifråga hade varit tacksam om hon hade en beskyddare? Det är märkligt hur folk och speciellt kvinnor som tror att de är odödliga bara för att dem bor i Sverige och är kvinnor och att ingen rör kvinnor. Naivt
Nej, jag tror faktiskt hon hade varit mer tacksam om män inte såg kvinnor som ägodelar - för utan en sådan syn hade detta inte hänt.
Citera
2016-06-08, 07:25
  #233
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Tror han kan få de tufft oavsett, muskler gör honom inte nödvändigtvis till en bra fighter.
Hoppar man på kvinnor så är man i grund och botten en svag människa.
Vilket övriga normalt skiter rätt blankt i. De flesta är inte beredda att plocka några år extra på kåken för en okänd människa ...
Citera
2016-06-08, 07:29
  #234
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Det kanske var så hon resonerade.
Ja med det resonemanget har hon ju valt rätt - eftersom en kvinna då bör ha den starkaste, mest stridsberedde vid sin sida som vakthund mot alla andra ...
Citera
2016-06-08, 07:31
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hoppas han tas om hand på fängelset. Vet att såna som slår kvinnor inte är speciellt populära där.

Förr var det så men nuförtiden sitter mest kvinnomisshandlande invällare där, så han smälter bra in där. Såg bilden på MG och har det utredds om han är efterbliven tro...
Citera
2016-06-08, 07:32
  #236
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Han får det inte tufft. Svenska fängelser idag är proppfyllda av araber, sinnesslöa muslimer, negrer och folk med oklart ursprung. De har inget otalt med våldtäktsmän och kvinnomördare. För de flesta är det ett helt normalt beteende.

Tröttsamt med den gamla skrönan att kvinnomisshandlare får ett helvete i fängelset. Detta gäller inte längre. Nya tider nu, vilket folk tycks ha svårt att begripa.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Håller med. Den gamla "tjuvhedern" är sedan länge borta.
Just kvinnomisshandlare och kvinnomördare (som gett sig på egna kvinnor) råkade inte illa ut förr heller.
De lämnades ifred - sågs kanske lite utanför gruppen, men värre än så var det inte i allmänhet. De satt på normalavdelningar och tuffade på med andra ...

Det är sexualbrott och sexualbrott mot barn som gav skäl för placering på specialavdelning -- men det var också med viss rensning .. din egen kvinna/ex en helt annan deal än en okänd/annans ..

Den gamla "tjuvhedern" omfattas nog av många myter - skulle jag säga.
Citera
2016-06-08, 07:50
  #237
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Livstids inlåsning oavsett form samt att han förbjuds att lyfta skrot! Istället kan han få sy små dukar eller lära sig att spela schack. För utan muskler blir han mindre farlig, de är hans brottsvapen vid gärningarna.

Som det varit är det som att uppmuntra knivbrottslingar att smida och vässa knivar inför frisläppandet. Dom kommer ut än farligare.

Håller med. Träningsmöjligheter kanske är bra men det ska vara cyklar och löpband. Cykla och springa sig trött är bra för psyket. Inte bygga stora starka muskler. Det bara uppmuntrar till aggressivitet och våldsamhet. Hur resonerar fångvården egentligen, när de låter steroider och skivstänger paras ihop med impulsiva och aggressiva personer utan självbehärskning och hämningar.

Fast jag tycker nog näringsfattig mat, shack och Dostojevskij borde vara det som finns. Så de kommer ut svaga och trötta.
Citera
2016-06-08, 07:57
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som jag fattat det så har han varit våldsam mot henne tidigare och då är det inte ett målsägarberoende brott längre - utan åklagaren kan (ska) driva under allmänt åtal.

Skyddat boende hade hon ju kunnat få hjälp med via kvinnojour om inte annat.

Hon trodde nog tyvärr att när hon dragit tillbaka sin anmälan så skulle han lämna henne ifred -- vilket de flesta nog hade gjort.

Eftersom BO inte kunde ta med sin hund till skyddat boende tackade hon nej - så läste jag någonstans igår. Verkar inte finnas mycket vakt i den hunden?
Citera
2016-06-08, 08:06
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
hur har detta gått till?

han har krossat rutan till entren men hur kom han in i lägenheten?

Läste igår att BO sedan släppte in honom i lägenheten. Tänker mig att hon ville undvika att MGM skulle väsnas och störa grannarna....
Citera
2016-06-08, 08:09
  #240
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Egentligen tror jag inte att vi blir så förvånade över hur galet åklagare med polis har hanterat detta ärende. En kvinna, 41 år, anmäler sin så kallade "pojkvän" för någon typ av våld/hot. Åklagare/Polisen tycker sedan att kvinnan inte har samarbetat nog vid förhör och att en förundersökning/åtal måste läggas ner.

Ingen från åklagar/polisen tittar på den möjliga gärningsmannens tidigare straffregister. Ingen av alla dessa jurister och poliser tittar på bilderna av mannens Facebook sida. På Facebook ser vi en psykopat som har skjutit steroider sedan han var fem år och som är totalt psyko-tatuerad med vattniga psyko-ögon.

Kunde ingen av alla dessa åklagare eller poliser ha förstått att tjejen skulle bli mördad om hon angav denna typ av uppenbara våldsmaskin??? Har någon av dessa jurister/poliser hört ordet, "övergrepp i rättsak"!!!

Jag är övertygad om att Flashback hade gjort ett tio ggr bättre utredningsarbete om psykopaten, än dessa totalt värdelösa byråkrater som idag fyller våra svenska åklageri samt polishus.

Om jag var åklagare eller polis, skulle jag nu känna skam denna vecka för mitt yrke och värdelösa kolleger.

#vilaifridlotta41

Andas, polisen kan inte hållas ansvariga då hon faktiskt erbjudits skyddat boende och själv avböjt. Hon är en vuxen kvinna och bestämmer själv. Polisen kan inte tvinga henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Drogfri, utan kokain och anabola skulle han kanske vara en mer eller mindre normal människa. Men så är inte fallet här, han verkar vara en notorisk drogmissbrukare av rang och då vetifan vad som ska göras. Jag har själv stött på personer som knaprat anabola. De är helt labila och kan bli otroligt våldsamma för minsta lilla. Vissa lägger av med drogerna och blir någorlunda normala, andra inte.

Den här jeppen är bortom all räddning, det är helt otroligt att han kunde tillåtas fortsätta sin våldskarriär så pass länge. Tack för flummigt rättsväsende, Lotta är död p.g.a. er. Alla ni som röstat på libbejala partier kan ta åt er.

Här är det livstid som är det enda vettiga. Det är en människa som inte är förenlig med ett civiliserat samhälle. Det ska bli mycket intressant att följa rättegången. Allt annat än ett mycket långvarigt förvar (psyk eller fängelse) vore skandal.

AAS är inte orsaken till att psykopaten är som han, möjligtvis har drogerna en stor inverkan på hans dysfunktionella beteende och sköra psyke. Men att skylla på steroiderna är fel, då han från början är psykiskt störd, instabil, labil you name it.


Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Eftersom inte rättsväsendet och polisen kan garantera säkerheten för medborgarna i Sverige och eftersom vi inte har en 2nd amendment motsvarighet så tror jag BO har avsaknad av fysiskt och psykiskt starka manliga släktingar som hade kunnat hjälpa i denna situation...

Jag är nyfiken på BOs historik, känns som hon måste ha haft det ganska struligt och avsaknad av bra manliga släktingar som hade kunnat vägleda och skydda henne.

Hennes bakgrund är av största intresse då det är en gåta för mig hur en kvinna kan finna ett grottmongo av hans kaliber intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Håller med. Träningsmöjligheter kanske är bra men det ska vara cyklar och löpband. Cykla och springa sig trött är bra för psyket. Inte bygga stora starka muskler. Det bara uppmuntrar till aggressivitet och våldsamhet. Hur resonerar fångvården egentligen, när de låter steroider och skivstänger paras ihop med impulsiva och aggressiva personer utan självbehärskning och hämningar.

Fast jag tycker nog näringsfattig mat, shack och Dostojevskij borde vara det som finns. Så de kommer ut svaga och trötta.

Det finns ingen avancerad gymutrustning längre på landets anstalter. Det har tagits bort och ersatts med annan utrustning för motion.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in