2016-06-08, 00:34
Medlem
NirvanAs avatar
Detta fall exemplifierar ju problematiken med det svenska rättsväsendet, en man som borde varit inlåst på livstid sen 20-års åldern.... Lite upprepning kanske men tåls att upprepas ändå.

Även om han döms för mord nu, vilket inte är säkert heller, så är han ute inom 10-20 år ändå

Går inte annat än beklaga... sen får väl kvinnan - inte skylla sig själv men.. som 40-åring borde hon veta bättre... vad har BO för trasslig bakgrund, för den måste vara trasslig om hon inte vet hut när hon gått in i medelåldern...
Citera
2016-06-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vill hon inte medverka så saknas ju långa grund för frihetsberövande av grisen.

Rättsexperten och tidigare överåklagaren Sven-Erik Alhem kommenterar händelseförloppet i fallet som "oroväckande" och anser att JO eller Åklagarmyndighetens interna utredare borde titta på vad som skett.

Att grov kvinnofridskränkning skulle vara ett målsägandemål avfärdar han rakt av.
– Nej, det är ett allmänt åtalsbrott som åklagare är skyldig att hantera.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22959811.ab
Citera
2016-06-08, 00:37
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han är oemottaglig för vård, finns ingen hjälp där för en psykopat utan istället skall resten av mänskligheten skyddas för honom dvs fängelse long time. Lyfta skrot förbjudet.

Drogfri, utan kokain och anabola skulle han kanske vara en mer eller mindre normal människa. Men så är inte fallet här, han verkar vara en notorisk drogmissbrukare av rang och då vetifan vad som ska göras. Jag har själv stött på personer som knaprat anabola. De är helt labila och kan bli otroligt våldsamma för minsta lilla. Vissa lägger av med drogerna och blir någorlunda normala, andra inte.

Den här jeppen är bortom all räddning, det är helt otroligt att han kunde tillåtas fortsätta sin våldskarriär så pass länge. Tack för flummigt rättsväsende, Lotta är död p.g.a. er. Alla ni som röstat på libbejala partier kan ta åt er.

Här är det livstid som är det enda vettiga. Det är en människa som inte är förenlig med ett civiliserat samhälle. Det ska bli mycket intressant att följa rättegången. Allt annat än ett mycket långvarigt förvar (psyk eller fängelse) vore skandal.
Citera
2016-06-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vi är många som frågar oss "varför?"
Hur kunde detta få hända?
Jag får känslan av att hon var väldigt ensam med sina problem.

Jag är inne på samma linje. Hur blev dom ihop till o börja med?

Varningsklockorna ang., hans utseende ringde inte eller var han hennes typ?

Om hon var en rekorderlig tjej hur i helvete blev hon i hop med den här psykopaten?

Jag får inte ihop det.
Citera
2016-06-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Läste du innehållet i inlägget?

Ja och idioten kallade åklagaridioten för HEN, inte vid hans rätta namn eller ens HONOM.
Citera
2016-06-08, 00:45
Medlem
hovsjöhooliganss avatar
Hans försvarare Krister Jansson är min försvare jag alltid använt mig av. Duglig men absolut inte en av de bästa som finns.

Såg det i tidningen och behövde läsa om den sjuka muppen som gjort det här, tragiskt. Hoppas fittan får lida i fängelset, troligtvis inte och ute om 7-8 år.

Heja Sverige
Citera
2016-06-08, 00:46
Medlem
Ett väldigt tydligt exempel på varför gym inte borde finnas i fängelset. Helt sjukt att de tillåts sitta och bygga upp sig för att sedan gå på roidrage ute i samhället igen, och igen.
Citera
2016-06-08, 00:48
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag är inne på samma linje. Hur blev dom ihop till o börja med?

Varningsklockorna ang., hans utseende ringde inte eller var han hennes typ?

Om hon var en rekorderlig tjej hur i helvete blev hon i hop med den här psykopaten?

Jag får inte ihop det.

Attraktion är inte alltid rationell. Hon såg kanske en biffig självsäker "alfahane" som gillade henne. Hon insåg också ganska snabbt att det var en psykopat och försökte lämna honom men lyckades tyvärr inte. Det finns ingen mening att skuldbelägga BO här.

Tyvärr är det allvarligare konsekvenser när kvinnor väljer fel än när män gör det. Få män blir ihjälslagna av kvinnliga psykopater.
Citera
2016-06-08, 00:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Attraktion är inte alltid rationell. Hon såg kanske en biffig självsäker "alfahane" som gillade henne. Hon insåg också ganska snabbt att det var en psykopat och försökte lämna honom men lyckades tyvärr inte. Det finns ingen mening att skuldbelägga BO här.

Tyvärr är det allvarligare konsekvenser när kvinnor väljer fel än när män gör det. Få män blir ihjälslagna av kvinnliga psykopater.
Eftersom inte rättsväsendet och polisen kan garantera säkerheten för medborgarna i Sverige och eftersom vi inte har en 2nd amendment motsvarighet så tror jag BO har avsaknad av fysiskt och psykiskt starka manliga släktingar som hade kunnat hjälpa i denna situation...

Jag är nyfiken på BOs historik, känns som hon måste ha haft det ganska struligt och avsaknad av bra manliga släktingar som hade kunnat vägleda och skydda henne.
Citera
2016-06-08, 00:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Eftersom inte rättsväsendet och polisen kan garantera säkerheten för medborgarna i Sverige och eftersom vi inte har en 2nd amendment motsvarighet så tror jag BO har avsaknad av fysiskt och psykiskt starka manliga släktingar som hade kunnat hjälpa i denna situation...

Jag är nyfiken på BOs historik, känns som hon måste ha haft det ganska struligt och avsaknad av bra manliga släktingar som hade kunnat vägleda och skydda henne.

Varifrån kommer uppgifterna att hon själv varit eller haft det struligt?

Utgår man från vad ena anhöriga säger så får man ju uppfattningen om det motsatta...

Lotta var en så väldigt fin människa som var mån om att alla omkring henne skulle ha det bra. Hon tog hand om sig själv och hade ett bra jobb. Hon hade hela livet framför sig, säger en anhörig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22959811.ab
Citera
2016-06-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Attraktion är inte alltid rationell

Det finns ingen mening att skuldbelägga BO här.

.

Inte alls , jag försöker bara förstå mekaniken som får en till synes normal tjej att välja
att datea en psykopat.
Citera
2016-06-08, 01:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
Många utav såna här psykopater brukar ha en speciell blick som säger något samtidigt som de inte säger någonting då de är helt tomma. Men den här jävel vet i helvete han har ju inte ens någon karisma för fem öre och ser enbart ut som en stor skithög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in