2016-06-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Och övertatuerad. Och kamphundar.

Japp. Stereotyperna återigen bekräftade.
Senast redigerad av glendale 2016-06-08 kl. 00:34.
Citera
2016-06-08, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag tycker helt klart att man ska döma för överlagt mord, han sökte upp henne, åkte dit, bröt sig in, spöade henne lång mer än "en överilad smäll" i en grälsituation, han hoppade sönder hennes huvud.

Han har dessutom en historik av att spöa folk ursinningslöst.

Han hade alla tid i världen att tänka igenom sina beslut och lugna ner sig, istället eldar han upp sig mer och mer och slår ihjäl en värnlös liten kvinna.

Det är mord, till och med överlagt mord, inte ens på distans med ett vapen, utan kallblodigt närgånget och personligt.

Håller helt med. Det är överlagt mord. Fattar inte varför åklagare lät polis förhöra henne i bostaden i detta särskilda fall - innan man la ner ärendet...alla som jobbar med detta vet ju att övergrepp i rättssak är en av anledningarna till att målsäganden drar tillbaka anmälan. Sker ju titt som tätt. Och specifikt i detta fall..med en sådan registrerad våldshistoria bakom sig borde dom få det förhört i kvinnans närvaro. Sedan lyder det under allmänt åtal - så åklagaren kunde själv driva åtalet utan målsägande. Finns flera fall av detta.
Citera
2016-06-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Har psykot egna barn? Jag har försökt tyda runorna på hans drakslinga. Bilden finns på hans FB-sida. Delvis suddig så det går inte att få fram en sammanhängande text. Inte helt rättstavat enligt futharken men det handlar om barn i alla fall. Tror det bitvis står något i stil med "må framtiden värna detta barn".

Psykopaten menar nog sig själv. Det mesta cirkulerar kring psykopaten själv.
Senast redigerad av Remark 2016-06-08 kl. 00:04.
Citera
2016-06-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Man kan ju tycka att den här mannens förflutna skulle ha räknats in hårdare innan man beslöt om frisläppande. Grov kvinnofridskränkning är dessutom ett brott som kan ge upp till sex års fängelse.

Åklagaren mår nog inget vidare idag och det ska hen inte göra heller.

Jag kan inte tänka mig annat än att det här vidriga aset till gärningsman kommer att få livstid för brottet som det är beskrivet och med hänsyn till hans tidigare brott. Med det brottsregister som vederbörande har finns det kanske faktiskt också en chans att han inte kommer att komma ut på mycket mycket länge. Även Örebro tingsrätt som visat upp en ganska stor flathet tycker jag i flera fall kommer nog att tänka sig för både en och två gånger innan de tillstyrker tidsomvandling.

HEN?? Vafalls, är du en sån där vänsterfjant som inte kan skriva eller? Vice chefsåklagar-böget som borde åtalas för vållande heter Åke Olsson. Skyddar du ett svin?
Citera
2016-06-08, 00:05
Medlem
Jag ser två helt klart svåra problem för samhället, som belyses väl av detta fall.

Varför släpper man överhuvudtaget ut människor i samhället, som minsta barn kan se är sinnessjuka livsfarliga galningar?

Varför finns det gym i fängelser?
Citera
2016-06-08, 00:11
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hört talas om ånger och att han trott att hon var bortom all räddning och/eller till och med redan död? Håller med dig om att rätten säkerligen kommer ta hänsyn till detta - helt förkastligt och felaktigt, förstås. Brukar man sådant våld på en annan människa så kvittar det vilket djävla uppsåt man haft - ALLA vet att grov misshandel kan leda till döden - de bara bryr sig inte. Finns väl en brottsbenämning för detta, också?

Idioten skall självklart dömas till MINST dråp! Om inte så bevisar det, ännu en gång, att vi är ett bananland vad gäller vår rättsapparat...

Han kan fortfarande dömas till mord om man lyckas bevisa att han hade det uppsåtet vid själva gärningstillfället (dvs under misshandelns gång). Om gärningsmannen ringer polis/ambulans efteråt så är det inte nödvändigtvis en förmildrande omständighet eller en uppsåtsbrist i lagens ögon, då det kan vara så att gärningsmannen anar/inser att offret är bortom räddning och enbart larmar i ett försök att lindra straffpåföljden för brottet. Vi får hoppas att åklagaren lyckas bevisa uppsåt till mord och att han får sitta inlåst och ruttna resten av sitt liv.
Citera
2016-06-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det värsta med det här är att han faktiskt ringde 112 själv efter. ,.

Han ringde så klart för att Han Vill Vara På Anstalten - han trivs där.

Tyvärr har vi inga frivilliga anstalter där man kan boka in sig för resten av livet
Citera
2016-06-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Om jag var åklagare eller polis, skulle jag nu känna skam denna vecka för mitt yrke och värdelösa kolleger.

#vilaifridlotta41

Kunskapen fanns nog via anhöriga men hur hjälpa en människa som förnekar hot och våld? Skam är inte relevant men en jävla sorg..
Citera
2016-06-08, 00:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Han kan fortfarande dömas till mord om man lyckas bevisa att han hade det uppsåtet vid själva gärningstillfället (dvs under misshandelns gång). Om gärningsmannen ringer polis/ambulans efteråt så är det inte nödvändigtvis en förmildrande omständighet eller en uppsåtsbrist i lagens ögon, då det kan vara så att gärningsmannen anar/inser att offret är bortom räddning och enbart larmar i ett försök att lindra straffpåföljden för brottet. Vi får hoppas att åklagaren lyckas bevisa uppsåt till mord och att han får sitta inlåst och ruttna resten av sitt liv.
Ja, min poäng med att lyfta fram boxaren var inte att det inte kunde bli mord eller dråp - utan att man dessvärre inte kan vara säker på det.
Allt handlar om vilken tolkning rätten väljer att göra.

Det vore ju inte första gången någon misshandlades till döds men man ändå väljer bort just mord och dråp.
Citera
2016-06-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne

Han är oemottaglig för vård, finns ingen hjälp där för en psykopat utan istället skall resten av mänskligheten skyddas för honom dvs fängelse long time. Lyfta skrot förbjudet.
Citera
2016-06-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
HEN?? Vafalls, är du en sån där vänsterfjant som inte kan skriva eller? Vice chefsåklagar-böget som borde åtalas för vållande heter Åke Olsson. Skyddar du ett svin?

Läste du innehållet i inlägget?
Citera
2016-06-08, 00:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Ja det stod tidigare i tråden men jag orkade inte hämta det inlägget , nu vet du vad jag menade att fått sånt erbjudande efter tidigare sjukhusvistelsen med revbensfrakturer och att hon ville lämna honom. ..hade lotta barn sedan tidigare förhållande? stackars familj hennes , helt plötsligt och det gör jävligt ont när någon tex slår sitt barn på det viset hon va vuxen men hade väl mamma och syskon pappa . det gör ont i en själv rent fysiskt och psykiskt att se sina barn bli helt sönderslagna och om hon har barn . hellre en trafikolycka än att sån misshandel .den mannen blir ett monster för de anhöriga ett riktigt monster .
Vi är många som frågar oss "varför?"
Hur kunde detta få hända?
Jag kan Inte fullt ut klandra polisen för att man inte fullföljde då kvinnan inte ville medverka i utredningen. Polisen erbjöd henne t o m skyddat boende.
Vill hon inte medverka så saknas ju långa grund för frihetsberövande av grisen.
Men vad gjorde hennes familj? Dom hävdar nu att hon inte gick vidare med anmälan pga grisens hot mot både henne och hennes familj, vilket I sig låter högst trovärdigt.
Polisen kan inte gissa, i en rättsstat så krävs det mer. Varför byxade hennes familj ur? Varför gjorde hennes familj inte en polisanmälan? Jag får känslan av att hon var väldigt ensam med sina problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in