Citat:
Ursprungligen postat av
Sasha08
Du är ju en korkad än, har du alla detaljer?? BO är hjärndöd! Hennes kropp hålls igång av en maskin, hon är död, personen finns inte kvar. Vad vet du om vad kvinnan på bilden går igenom och vad hon kan få komma gå igenom, inte ett skit. Ditt inlägg är motbjudande
Nej jag har inga detaljer och jag erkänner att det var illa formulerat av mig till en början då jag inte insåg lägets allvar, trodde inte BO var så illa däran tyvärr som denne person på facebook beskrev det. Men nu har jag förstått att hon antagligen inte överlever vilket jag trodde till en början, så en viss förståelse kanske jag har för hennes inlägg på facebook men fortfarande tycker jag att det är ett väldigt känsligt sätt att uttrycka sitt sörjande på, tycker man kunde visa BO nån respekt genom att åtminstone be för henne medan hon var i livet (hennes hjärta slår) och inte be för att hon ska ha det bra "bland änglarna" INNAN man slagit av respiratorn. Tycker man iallafall kan ha den respekten att säga det till BO själv (i tanken, på plats, eller vid ett senare tillfälle när hon är begraven) och inte skriva något sådant oformulerat inlägg till allas beskådning överhuvudtaget när hennes hjärta faktiskt slår strax efter att detta skett. Det är många anhöriga som kan ta illa upp av sådant. Att du tycker det är korkat skiter jag fullständigt i.
Till ämnet.
Från wiki:
Hjärndöd, hjärnstamsdöd, är ett tillstånd med oåterkalleligt utsläckta hjärnfunktioner och det kliniska kriteriet på död i de flesta västländer, tillämpat i Sverige från 1988.
Införandet av hjärndöd som definition av en persons död var avgörande för transplantationskirurgin och organdonationer. Det innebar att organ kan tas från en donator där hjärtat fortfarande slår, något som var omöjligt så länge personen definierades som levande så länge hjärtat går.
Så först 1988 räknades man i Sverige som helt död när man är "hjärndöd" det spelar alltså ingen roll om hjärtat fortsätter slå..? Då förstår jag. Ett vidrigt brott, har denne Martin ett barn också? Vilken jävla idiot..