2016-06-07, 22:30
  #217
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
(Vad är det med er killar och strutsar? Du är den tredje jag diskuterar med tror jag med en struts avatar. Är det en ny perversion? )

Absolut det finns kulturella skillnader och denna, kvinnosyn skiljer mellan olika kulturer ja.

Och joo världen har absolut ett ansvar och egenintresse för stora flyktingkriser av den sort vi har nu. Tar vi inte ansvar så blir nuvarande problem ett gigantiskt ett. Och då kan vi i alla delar av världen få ett smärre helvete som även går ut över våra nationer.

Du menar vi ska hädanefter sätta ett stort P. för fler män i Sverige?
Alla pojkbebisar som föds läggs omedelbart i gaskuvöser med ett litet hål för mini cyklon-B kapsel i locket, eller hur hade du tänkt dig det hela?

världen består av över 50% män….och män är generellt ett avsevärt jobbigare och struligare släkte ha att göra med i alla samhällen än vad kvinnor är, speciellt då ni är unga.
Sorry men så är det liksom bara, inte ert fel. Och något som vi kvinnor bara suckar och försöker parera våra liv efter. Ni är ju kul också, rätt roliga ha i sängen och ni är bra på att jobba och snacka skit med…så vet du jag tror vi fortsätter ha män kvar på klotet faktiskt.

Överens?

Vad är Cyklon-B? någon ny cykel modell?! eller menar du Zyklon B?

Sen var det nog inte pojkbebisar som avsågs heller i hans inlägg men jag kan ju ha helt fel
__________________
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-06-07 kl. 22:32.
Citera
2016-06-07, 22:32
  #218
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=0lX7JpQMEf8

Ett program som sändes på Kanal 5. Kvinnorna i publiken sitter och skrattar när en kvinna tar män mellan benen. Om en man tar en kvinna mellan benen är det sexuella trakasserier.

Kan ni tänka er ett liknande program där en man går runt och tar kvinnor mellan benen? Då hade fan huvuden rullat. Spyr på detta skenheliga jävla skit samhälle. Det är inte jämställt det är vi män som blir diskriminerade för helvete. Vita svenska män är det som diskrimineras. Allt är vårat fel....

Kändes skönt att gå in i offerrollen lite
Citera
2016-06-07, 22:32
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
(Vad är det med er killar och strutsar? Du är den tredje jag diskuterar med tror jag med en struts avatar. Är det en ny perversion? )

Absolut det finns kulturella skillnader och denna, kvinnosyn skiljer mellan olika kulturer ja.

Och joo världen har absolut ett ansvar och egenintresse för stora flyktingkriser av den sort vi har nu. Tar vi inte ansvar så blir nuvarande problem ett gigantiskt ett. Och då kan vi i alla delar av världen få ett smärre helvete som även går ut över våra nationer.

Du menar vi ska hädanefter sätta ett stort P. för fler män i Sverige?
Alla pojkbebisar som föds läggs omedelbart i gaskuvöser med ett litet hål för mini Zyklon-B kapsel i locket, eller hur hade du tänkt dig det hela?

världen består av över 50% män….och män är generellt ett avsevärt jobbigare och struligare släkte ha att göra med i alla samhällen än vad kvinnor är, speciellt då ni är unga.
Sorry men så är det liksom bara, inte ert fel. Och något som vi kvinnor bara suckar och försöker parera våra liv efter. Ni är ju kul också, rätt roliga ha i sängen och ni är bra på att jobba och snacka skit med…så vet du jag tror vi fortsätter ha män kvar på klotet faktiskt.

Överens?

Ena stunden är kultur och religion ointressant att titta på när det gäller hur män behandlar kvinnor, i nästa stund så skriver du att olika kulturer har olika kvinnosyn.

Oseriöst.
Citera
2016-06-07, 22:33
  #220
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
kanske det du...

Hur ställer du dig till att en kvinna kan våldta en pojke?
Citera
2016-06-07, 22:37
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej…se det så här istället. När det gäller ämnet sexuella trakasserier/ sexbrott så dras alla över en kam, man säger att det nästan är enbart män som är förövare i dessa typer av brott.
( vilket är nästan sant, men inte helt, men sån pass övervikt att det är …."generellt" nästan sant, right?)

Detta påstående måste dock gå in i diverse hjärnor och cirkulera runt där och TOLKAS korrekt.
För vårt språk är inte tillräckligt precist för att uttrycka detta på annat sätt.
För det man säger är alltså inte att ALLA nu levande varelser som fjuttar runt med ett "utskott" mellan benen är sexbrottslingar. Alla är mycket väl medvetna om att de flesta med utskott ( burna eller vita dito) är ytterligt trevliga och snälla varelser. ok?

Seriöst Roy? är detta verkligen så svårt så att du som man måste gå i FB-taket varje gång artikelserier av denna typ dyker upp på din näthinna?

Men hur var det nu? Jösses om man kritiserar och drar alla feminister över samma kam, ni kallar er alla trots allt för feminister men går i taket gör ni om ni blir dragna över samma kam.
Men du menar att jag kan dra er över samma kam nu? ( vill minnas att FB feministerna gick i taket över det tidigare i alla fall).

Problemet som blåses upp i denna kampanj är ett resultat av den oansvariga invandringspolitik som världens första feministiska regering har fört, och nu skall man föröka räta till de problem de själva skapat genom att skuldbelägga alla män, vi vet vars skon klämmer, men ni feminister är för fega för att erkänna det.

Det finns en enorm nyans i sexbrott, sexuella trakasserier vilka som utför det och varför o.s.v. ,bara för att du och din feminist vänner blundar för det eller inte ser det med näsan djupt nedstucken i någon genusteori bok .
Vars är statistiken på att alla är lika, du vet lika väl som jag att den finns men vi kommer inte få se den för att det kommer tolkas rasistiskt om den kom ut, men OM! Den visat på att de du och dina vänner påstår är sant skulle ni minsann gnuggat våra näsor i det …i åratal framöver och vi skulle sett den florera överallt.

Men likväl, skall man hantera ett problem måste man först lokalisera det, det går liksom inte att fälla älgar på ett seriöst sätt genom att bara skjuta hej vilt ut i skogen, bara för att man vet att de finns där, men visst feminister verkar tro det, men jag lovar det funkar inte….lika bra som en artikelserie som denna.

Den enda budskap vi förmedlar ut nu är att de som vi borde rikta detta mot känner sig mer trygga, trots allt, bilden som målas upp är att Svenska män är som dem så varför skall de förbättra sig om inte vi gör det...vilket blir svårt då vi egentligen är rätt bra.

Nej det krävs mer för att jag skall gå i taket, jag bara konstaterar att masspsykosen i den feministiska rörelsen inte har avtagit och man försöker istället att elda på den med reportage serier som denna.

Tragisk egentligen om jag skall vara ärlig, för innerst inne tycker jag synd om er.

Denna serie verkar vara lite som att skjuta på en lada med hagelbössa ..inifrån, och missa, det är liksom bara feministerna i dagens Sverige som klarar av den bedriften
Citera
2016-06-07, 22:37
  #222
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
kanske det du...

Okej, men det var inget svar.

Kvinnor våldtar också. Hur ställer du dig till det?
Citera
2016-06-07, 22:38
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Okej, men det var inget svar.

Kvinnor våldtar också. Hur ställer du dig till det?

På något sätt är det den vita svenska mannens fel såklart
Citera
2016-06-07, 22:43
  #224
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
På något sätt är det den vita svenska mannens fel såklart

Självklart!
Citera
2016-06-07, 22:46
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Men hur var det nu? Jösses om man kritiserar och drar alla feminister över samma kam, ni kallar er alla trots allt för feminister men går i taket gör ni om ni blir dragna över samma kam.
Men du menar att jag kan dra er över samma kam nu? ( vill minnas att FB feministerna gick i taket över det tidigare i alla fall).

Problemet som blåses upp i denna kampanj är ett resultat av den oansvariga invandringspolitik som världens första feministiska regering har fört, och nu skall man föröka räta till de problem de själva skapat genom att skuldbelägga alla män, vi vet vars skon klämmer, men ni feminister är för fega för att erkänna det.

Det finns en enorm nyans i sexbrott, sexuella trakasserier vilka som utför det och varför o.s.v. ,bara för att du och din feminist vänner blundar för det eller inte ser det med näsan djupt nedstucken i någon genusteori bok .
Vars är statistiken på att alla är lika, du vet lika väl som jag att den finns men vi kommer inte få se den för att det kommer tolkas rasistiskt om den kom ut, men OM! Den visat på att de du och dina vänner påstår är sant skulle ni minsann gnuggat våra näsor i det …i åratal framöver och vi skulle sett den florera överallt.

Men likväl, skall man hantera ett problem måste man först lokalisera det, det går liksom inte att fälla älgar på ett seriöst sätt genom att bara skjuta hej vilt ut i skogen, bara för att man vet att de finns där, men visst feminister verkar tro det, men jag lovar det funkar inte….lika bra som en artikelserie som denna.

Den enda budskap vi förmedlar ut nu är att de som vi borde rikta detta mot känner sig mer trygga, trots allt, bilden som målas upp är att Svenska män är som dem så varför skall de förbättra sig om inte vi gör det...vilket blir svårt då vi egentligen är rätt bra.

Nej det krävs mer för att jag skall gå i taket, jag bara konstaterar att masspsykosen i den feministiska rörelsen inte har avtagit och man försöker istället att elda på den med reportage serier som denna.

Tragisk egentligen om jag skall vara ärlig, för innerst inne tycker jag synd om er.

Denna serie verkar vara lite som att skjuta på en lada med hagelbössa ..inifrån, och missa, det är liksom bara feministerna i dagens Sverige som klarar av den bedriften

Beror väl helt på vad du kritiserar just feminister för för brott och hur Sant detta är. Har detta "brott" en klar minsta nämnare av feminister på motsvarande sätt som sexbrott har gruppen män, så är du ju all in.

Fel..den "oansvariga invandringspolitiken" var redan fastställd och det av den förra regeringen som knappast går att anklags för att vara direkt feministisk…remember öppna era hjärtan?

Får svara resten i morgon…
Citera
2016-06-07, 22:49
  #226
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nu ROKS-trollar du. Jag som man har också blivit tafsad på. Så fungerar naturen. Sedan kan det gå till överdrift. Men det handlar mer om andra kulturers värderingar.
Jag tänkte lite i de banorna också.
Mycket projicerande av skuld här.
Citera
2016-06-07, 22:50
  #227
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Beror väl helt på vad du kritiserar just feminister för för brott och hur Sant detta är. Har detta "brott" en klar minsta nämnare av feminister på motsvarande sätt som sexbrott har gruppen män, så är du ju all in.

Fel..den "oansvariga invandringspolitiken" var redan fastställd och det av den förra regeringen som knappast går att anklags för att vara direkt feministisk…remember öppna era hjärtan?

Får svara resten i morgon…

Separera svenska män från typ muslimska män. Är det samma sak för dig? Alla män är likadana?
Citera
2016-06-07, 22:51
  #228
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Hur ställer du dig till att en kvinna kan våldta en pojke?


Det finns massor av såna fall, där kvinnor utnyttjar pojkar. Mörkertalet är dessutom enorm eftersom många pojkar tycker det är häftigt med MILFs som man får ha sex med. Men det gör det inte mindre brottsligt.
Jag tycker att alla kvinnor bär skulden till det, på samma sätt som vi män är kollektivt skyldiga när män trakasserar och våldtar.
Se där, vi är lika goda kålsupare, trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in