Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej…se det så här istället. När det gäller ämnet sexuella trakasserier/ sexbrott så dras alla över en kam, man säger att det nästan är enbart män som är förövare i dessa typer av brott.
( vilket är nästan sant, men inte helt, men sån pass övervikt att det är …."generellt" nästan sant, right?)
Detta påstående måste dock gå in i diverse hjärnor och cirkulera runt där och TOLKAS korrekt.
För vårt språk är inte tillräckligt precist för att uttrycka detta på annat sätt.
För det man säger är alltså inte att ALLA nu levande varelser som fjuttar runt med ett "utskott" mellan benen är sexbrottslingar. Alla är mycket väl medvetna om att de flesta med utskott ( burna eller vita dito) är ytterligt trevliga och snälla varelser. ok?
Seriöst Roy? är detta verkligen så svårt så att du som man måste gå i FB-taket varje gång artikelserier av denna typ dyker upp på din näthinna?
Men hur var det nu? Jösses om man kritiserar och drar alla feminister över samma kam, ni kallar er alla trots allt för feminister men går i taket gör ni om ni blir dragna över samma kam.
Men du menar att jag kan dra er över samma kam nu? ( vill minnas att FB feministerna gick i taket över det tidigare i alla fall).
Problemet som blåses upp i denna kampanj är ett resultat av den oansvariga invandringspolitik som världens första feministiska regering har fört, och nu skall man föröka räta till de problem de själva skapat genom att skuldbelägga alla män, vi vet vars skon klämmer, men ni feminister är för fega för att erkänna det.
Det finns en enorm nyans i sexbrott, sexuella trakasserier vilka som utför det och varför o.s.v. ,bara för att du och din feminist vänner blundar för det eller inte ser det med näsan djupt nedstucken i någon genusteori bok .
Vars är statistiken på att alla är lika, du vet lika väl som jag att den finns men vi kommer inte få se den för att det kommer tolkas rasistiskt om den kom ut, men OM! Den visat på att de du och dina vänner påstår är sant skulle ni minsann gnuggat våra näsor i det …i åratal framöver och vi skulle sett den florera överallt.
Men likväl, skall man hantera ett problem måste man först lokalisera det, det går liksom inte att fälla älgar på ett seriöst sätt genom att bara skjuta hej vilt ut i skogen, bara för att man vet att de finns där, men visst feminister verkar tro det, men jag lovar det funkar inte….lika bra som en artikelserie som denna.
Den enda budskap vi förmedlar ut nu är att de som vi borde rikta detta mot känner sig mer trygga, trots allt, bilden som målas upp är att Svenska män är som dem så varför skall de förbättra sig om inte vi gör det...vilket blir svårt då vi egentligen är rätt bra.
Nej det krävs mer för att jag skall gå i taket, jag bara konstaterar att masspsykosen i den feministiska rörelsen inte har avtagit och man försöker istället att elda på den med reportage serier som denna.
Tragisk egentligen om jag skall vara ärlig, för innerst inne tycker jag synd om er.
Denna serie verkar vara lite som att skjuta på en lada med hagelbössa ..inifrån, och missa, det är liksom bara feministerna i dagens Sverige som klarar av den bedriften