2016-05-27, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Jureskog random??
Rickard Sjöberg opera? Söderberg?

Din okunskap och matvanor tyder på att du är en wt som nog ska passa dig från att recensera andra!
Håll dig till mcd och håll käft.

Jureskog har grymt käk på sina restauranger. Sen är hans dålig förlorar egenskap rätt underhållande! Att mcd inte serverar bra mat är inte hans fel, han vill tjäna pengar. Och vem skulle säga nej? Man äter inte på mcd.

Nån som säljer sitt namn till ett vidrigt sunkhak förtjänar ingen respekt.

Hade han varit en bra och seriös kock hade han inte behövt hora för att få råd med hyran.
Citera
2016-05-28, 20:03
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Han har väl designat hamburgare åt donken. Ser goda ut men alla innehåller lök.

Hans hamburgare ser betydligt godare ut i TV än i verkligheten. I R L så serveras en slafsig köttslamsa med mjuk och sladdrig bacon. Ingen har köksutbildning på McDonalds, så resultatet håller sällan godkänd kvalitet.

Han borde inte ha ställt upp i McDonalds reklamen, för nu är han stämplad som en sopa i matsvängen. Burgaren kan ätas med sked - så sladdrig är den.
Citera
2016-05-28, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke
Jag är förvånad över att det inte finns någon tråd om badass-kocken Johan Jureskog.

Driver krogarna AG och Rolfs kök, kom tvåa i Kockarnas kamp och är aktuell som domare i Köksmästarna. Vad kan vi flashbackare gräva fram om denne kock?

Bor han på
Eriksv. 7, 172 76 SUNDBYBERG

?????
Citera
2016-05-28, 20:16
Medlem
Jag tycker att bigmac är mycket godare än Jureskogs signaturburgare.
Efter att ha rest runt halva USA i jakten på den perfekta burgaren så är detta vad han presterar. Mycket sorgligt. För övrigt äter folk alldeles för mycket nötkött i Sverige. Burgarhypen bidrar till den svenska cancerboomen.
Citera
2016-05-29, 01:38
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InKommerGosta
Debaclet (?) kan skådas här
http://www.tv3play.se/program/varldens-basta-burgare/732960?autostart=true

Räcker att titta de sista 10 minuterna. Showen handlar om att han åker till USA för att tävla hamburgar-VM.
Han var tvärsäker på att vinna men gick inte till den final som innehöll 10 "kockar" av blandad standard. Flera var "hemmakockar".

Debaclet (?) kryddas när han visar sin osköna dåligförlorarmentalitet när han spyr på allt och alla om hur dåliga de är. Inte en uns av självkritik.

Står en del även här
(FB) TV3:s Världens bästa burgare

Inte bara det, utan dålig vinnare också:
http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4090779.aos
Citera
2016-06-07, 13:48
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke
Hon är 24, han är väl närmare 40?
Är det ingen som har träffat honom privat? Av det man sett av honom känns han oerhört dryg och smått galen. Dessutom kanske den största tävlingsmänniska jag sett i ett underhållningsprogram, gick in i varje tävling i Kockarnas kamp som att det vore liv eller död.

Dock en mycket duktig kock. Särskilt när han får laga det han är känd för - kött.
Säkert en duktig kock men låter som en jävla fjant i McDonaldsreklamen.
Citera
2016-06-07, 14:15
Medlem
Bairuilongs avatar
Jag anser att Jureskogs insatser på McDonald's definitivt har varit bra. Man måste döma resultatet efter förutsättningarna. För att en hamburgare ska kunna serveras på McDonald's så ska den anpassas för att kunna massproduceras i extrema kvantiteter, och kunna göras av all McDonald's-personal i hela landet. Då kan man inte förvänta sig en maxad gourmethamburgare. Jag tycker att de av Jureskogs burgare på McDonald's som jag smakat är av hög klass relaterat till vad man normalt får på en snabbmatsrestaurang.

Sannolikt består mycket stor del av kritiken mot Jureskog på att han är så kaxig, och gjorde ett så pinsamt intryck i TV-serien när han groteskt självsäkert "visste" att han skulle vinna. Dock kan han fortfarande vara en mycket bra kock även om han är pinsam i TV.

Mvh
Citera
2016-06-07, 15:01
Medlem
CXTs avatar
Jag har käkat ett par av hans donkenburgare och måste stämma in i kören som anser att mtp förutsättningarna är det bra jobbat.
Senast käkade jag den som är nu och sen en Big Mac direkt efteråt, skillnaden är slående.
Inte sådär förbannat mkt dyrare än resten av alternatven heller (meny 83 kr) sen kan man ju tycka att donken e ovärt i största allmänhet såklart men det gäller ju allt isf
Citera
2016-06-07, 18:08
Medlem
Figzys avatar
Är det någon som vet hur länge han lidit av hybris?

Förutom att han verkar bli helt övertänd i sin matlagning,
så kan han inte sluta gråta över sin förlust i USA.

Följande mening yttrar han i senaste reklamen för McDonald's:

"Alltså jag var precis med i World Food Championships och tävlade med den här burgaren...
Märkligt nog vann den inte...Heh! Extremt märkligt faktiskt. Men ärligt talat så vet nog inte ens domarna vad god mat är"

https://www.youtube.com/watch?v=TwxmEq0QBOk

Är det för att han vill vara kaxig, eller är han verkligen så bitter?
Citera
2016-06-07, 18:13
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy

Förutom att han verkar bli helt övertänd i sin matlagning,
så kan han inte sluta gråta över sin förlust i USA.

Följande mening yttrar han i senaste reklamen för McDonald's:

"Alltså jag var precis med i World Food Championships och tävlade med den här burgaren...
Märkligt nog vann den inte...Heh! Extremt märkligt faktiskt. Men ärligt talat så vet nog inte ens domarna vad god mat är"

https://www.youtube.com/watch?v=TwxmEq0QBOk

Är det för att han vill vara kaxig, eller är han verkligen så bitter?
Får mig alltid ett gött garv när jag råkar se den reklamen.
Citera
2016-06-07, 21:41
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy

Förmodligen lika länge som han sett ut som en fjant i emsedonaldreklamen.
Citera
2016-06-07, 22:31
Medlem
Giant Squids avatar
Han fick en mille för MD grejen enligt min källa. En riktigt Doggelito som cyklar skrattandes till banken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in