Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-11, 13:41
  #1
Medlem
Jag såg ett reprisavsnitt igår, och mina känslor är kluvna. Dels vill jag fortsätta kolla för matporrens skull, dels blir jag avtänd av de båda programledarnas personligheter: allt är jättehäftigt, allt är jättekul, de får orgasmer av halvråa burgare osv. Det känns så krystat, och man kan till och med höra den falska entusiasmen på deras röster, som helt saknar emfas.

Vad tyckte ni om programmet?
Citera
2016-04-11, 13:43
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag såg ett reprisavsnitt igår, och mina känslor är kluvna. Dels vill jag fortsätta kolla för matporrens skull, dels blir jag avtänd av de båda programledarnas personligheter: allt är jättehäftigt, allt är jättekul, de får orgasmer av halvråa burgare osv. Det känns så krystat, och man kan till och med höra den falska entusiasmen på deras röster, som helt saknar emfas.

Vad tyckte ni om programmet?
Det var ju sjukt fattigt. Nån stockholmare med en korkad brud i släptåg ska försöka lära jänkarna att göra hamburgare.
Citera
2016-04-11, 13:44
  #3
Medlem
Zer0Shits avatar
Skulle hemskt gärna vilja kolla då jag gillar upplägget men den där förbannade Johan Jureskog får mig att vilja bli vegan samtidigt som jag slår mig själv i huvudet med en säck potatis. Helvete så oskön han är.
Citera
2016-04-11, 17:56
  #4
Medlem
Jag såg ett halvt avsnitt. Konstaterade att det bara är Edward Blom som kan lyckas med mat-TV...

De amerikanska förlagorna ("Diners, driveins and dives", "United States of Bacon" m.fl.) är för övrigt betydligt mer njutbara.
Citera
2016-04-11, 18:43
  #5
Medlem
Freders avatar
Fan vad pinsamma de är. Tjejen som inte fattar vinken att hon inte ska fråga om kändisar och killen som ska high-fiva alla.
Citera
2016-04-11, 19:34
  #6
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag såg ett reprisavsnitt igår, och mina känslor är kluvna. Dels vill jag fortsätta kolla för matporrens skull, dels blir jag avtänd av de båda programledarnas personligheter: allt är jättehäftigt, allt är jättekul, de får orgasmer av halvråa burgare osv. Det känns så krystat, och man kan till och med höra den falska entusiasmen på deras röster, som helt saknar emfas.

Vad tyckte ni om programmet?
Vilket tillgjort garv han har och vad han envisas med att göra "high five" helatin. Kolla det...
Citera
2016-04-11, 19:38
  #7
Medlem
Snubben har verkligen ett sjukt stort ego han tror han kommer göra usas bästa största godaste burgare

gå och ställ dig i en mcdonalds lucka och kräng dina äckliga burgare johan
Citera
2016-04-11, 19:51
  #8
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Snubben har verkligen ett sjukt stort ego han tror han kommer göra usas bästa största godaste burgare

gå och ställ dig i en mcdonalds lucka och kräng dina äckliga burgare johan

Ja, vem fan är han? Han pratar som han är världskänd, men jag har aldrig hört talas om honom. Dessutom verkar han mest vilja fuska genom att få svaren ur diverse kunniga personer. Heston Blumenthal är då 100 ggr mer intressant att titta på när han själv forskar fram de bästa sätten att göra saker.

Och vem är hon? Hon verkar ju ha noll erfarenhet av mat förutom att äta den och hänger ändå med som ett plåster. Hon verkar dessutom ointresserad av att lära sig. Det kan ju fungera med en novis om idén är att novisen lär sig under resans gång men hon verkar bara allmänt ointresserad av att lära sig att göra hamburgare.
Citera
2016-04-11, 20:17
  #9
Medlem
MarkDamons avatar
Helvete vilket pinsamt program! Mådde lite smått illa när de var på det där hipsterstället i New York med en massa kladd på väggarna och Malin tycker det är "hur coolt som helst, asså". Det känns som att varenda nystartad "hipp" och "cool" restaurang ser ut PRECIS så, jag ser varken det unika eller coola i det.
Citera
2016-04-11, 20:25
  #10
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Ja, vem fan är han? Han pratar som han är världskänd, men jag har aldrig hört talas om honom. Dessutom verkar han mest vilja fuska genom att få svaren ur diverse kunniga personer. Heston Blumenthal är då 100 ggr mer intressant att titta på när han själv forskar fram de bästa sätten att göra saker.

Och vem är hon? Hon verkar ju ha noll erfarenhet av mat förutom att äta den och hänger ändå med som ett plåster. Hon verkar dessutom ointresserad av att lära sig. Det kan ju fungera med en novis om idén är att novisen lär sig under resans gång men hon verkar bara allmänt ointresserad av att lära sig att göra hamburgare.
Han driver en köttrestaurang som fått mycket lovord, det är dock svindyrt så säkert många som vill försvara att de slängt bort en massa pengar på mat. Verkar vara lite som han den där Dahlgren eller vad han heter, känd inom matkretsar men vanligt folk vet inte vem han är.

Hon är väl mest känd från Fråga Olle
Citera
2016-04-11, 20:40
  #11
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Som ni tidigare nämt, oj vad irriterande han Johan är!
Vad som är ännu värre än att ska H-5 med alla hela tiden, är när han sträcker ut näve mot näve och ropar BOOM.., idiot!
Han är så UTE!
Hon som hänger med hoppas jag sätter på sig 15 kilo till.
Citera
2016-04-11, 21:17
  #12
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Han driver en köttrestaurang som fått mycket lovord, det är dock svindyrt så säkert många som vill försvara att de slängt bort en massa pengar på mat. Verkar vara lite som han den där Dahlgren eller vad han heter, känd inom matkretsar men vanligt folk vet inte vem han är.

Hon är väl mest känd från Fråga Olle

Han verkar ju inte ha så mycket talang. Visst, det han gör är bättre än gemene man och han har viss koll på kött, men det verkar som han mest stulit idéer från andra då han inte verkade bry sig mer än att få en färdig produkt av kötthandlaren. Bara en sådan sak som att han skulle få färsen levererad i vakuumförpackning är riktigt dåligt. När han väl kommer till tävlingen lär det vara få som inte maler det på plats.

"Heston Blumenthal: In Search of Perfection Hamburger" var 100 ggr bättre och mer användbart som tittare för att lära sig av programmet. Fast då får man ju inte high five: https://www.youtube.com/watch?v=_j9QeUoPOi4
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback