Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 21:24
  #1
Medlem
Jag är förvånad över att det inte finns någon tråd om badass-kocken Johan Jureskog.

Driver krogarna AG och Rolfs kök, kom tvåa i Kockarnas kamp och är aktuell som domare i Köksmästarna. Vad kan vi flashbackare gräva fram om denne kock?
Citera
2014-04-28, 20:57
  #2
Medlem
han är sambo med köttbranschens "kronprinsessa" Paulina Fällman. Hon är yngre och nyss hemflyttad från New York smaaaskigt undra om dom äter fisk hemma?
Citera
2014-04-28, 22:07
  #3
Medlem
Hon är 24, han är väl närmare 40?
Är det ingen som har träffat honom privat? Av det man sett av honom känns han oerhört dryg och smått galen. Dessutom kanske den största tävlingsmänniska jag sett i ett underhållningsprogram, gick in i varje tävling i Kockarnas kamp som att det vore liv eller död.

Dock en mycket duktig kock. Särskilt när han får laga det han är känd för - kött.
Citera
2014-07-25, 14:08
  #4
Medlem
Vi belv riktigt chockade när Jureskog och flickvän kom in på den lilla restaurangen i Florens där vi satt och åt. De höll låta, skrattade och de snackade med hela personalen sent in på natten Verkade sjukt trevlig! Jag jobbar själv inom branshen och har alltid trott att han var dryg men har faktiskt ändrat min uppfattning nu. kul att se honom med Fällman också har ju hört lite skvaller bland restaurangare - de var helt betagna av varandra, såg så sjukt kära ut. Ångrar lite att jag inte gick fram och hälsade ska göra det om jag ser han igen.
Citera
2016-05-12, 00:09
  #5
Medlem
vasaduellers avatar
Han har väl designat hamburgare åt donken. Ser goda ut men alla innehåller lök.
Citera
2016-05-12, 05:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Han har väl designat hamburgare åt donken. Ser goda ut men alla innehåller lök.
Ja vad trodde du?
Citera
2016-05-12, 09:07
  #7
Medlem
lukashs avatar
Hans nuvarande signaturburgare på donken är jävligt god iallafall. Sen att han säljer sin matsjäl till satan genom detta samarbete är ju en annan sak.
Citera
2016-05-12, 09:41
  #8
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Hans nuvarande signaturburgare på donken är jävligt god iallafall. Sen att han säljer sin matsjäl till satan genom detta samarbete är ju en annan sak.

Han kanske gör det med syftet att få helvetet att bli en lite bättre plats genom att höja kvaliteten? Alla kockar säljer ut sig nuförtiden tycker jag...
Citera
2016-05-12, 09:56
  #9
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han kanske gör det med syftet att få helvetet att bli en lite bättre plats genom att höja kvaliteten? Alla kockar säljer ut sig nuförtiden tycker jag...
Tyvärr är det som du säger gällande att de flesta kockar är mer eller mindre sell-outs.

Nå, om Jureskog då, varför är han en sell-out? Det kan han säkert själv endast svara på, men han har dyra vanor med klockor för någon miljon eller två som nog gör att han behöver lite cash. Han har ju alltid varit driven och viljat sammarbeta med större företag inom matnära kretsar. Men jag tycker Jureskog inte har tillräckligt bra varumärke för att kunna branda upp en kniv/burgare/skärbräde.
Citera
2016-05-12, 11:00
  #10
Medlem
Pulpas avatar
Får allt lov att säga att hans "signaturburgare" på donken har haft jävligt hög klass.

Kanske bästa som serverats där genom tiderna. Även om el maco gjort ett jävligt stabilt intryck framförallt när den lanserades första gången.
Citera
2016-05-13, 10:51
  #11
Medlem
InKommerGostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han kanske gör det med syftet att få helvetet att bli en lite bättre plats genom att höja kvaliteten? Alla kockar säljer ut sig nuförtiden tycker jag...

Då hade han ställt krav på att hans hamburgare måste innehålla osten Svarta Sara (Sorte Sara) som han lovordar så högt på TV. Annars höjer han ingen kvalité som kan stämplas på just honom.
Vill Donken kosta på med högre kvalle så hade de kunnat göra det utan ett affischnamn.

Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Tyvärr är det som du säger gällande att de flesta kockar är mer eller mindre sell-outs.

Nå, om Jureskog då, varför är han en sell-out? Det kan han säkert själv endast svara på, men han har dyra vanor med klockor för någon miljon eller två som nog gör att han behöver lite cash. Han har ju alltid varit driven och viljat sammarbeta med större företag inom matnära kretsar. Men jag tycker Jureskog inte har tillräckligt bra varumärke för att kunna branda upp en kniv/burgare/skärbräde.

Nä, knappast efter debaclet (?) i burgartävlingen på TV3

Edit:
Citat:
Synonymer till debacle
sammanbrott, krasch; misslyckande, motgång, fiasko, stort nederlag, mycket misslyckad insats
__________________
Senast redigerad av InKommerGosta 2016-05-13 kl. 10:55.
Citera
2016-05-13, 11:24
  #12
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InKommerGosta
Då hade han ställt krav på att hans hamburgare måste innehålla osten Svarta Sara (Sorte Sara) som han lovordar så högt på TV. Annars höjer han ingen kvalité som kan stämplas på just honom.
Vill Donken kosta på med högre kvalle så hade de kunnat göra det utan ett affischnamn.



Nä, knappast efter debaclet (?) i burgartävlingen på TV3

Edit:
Detta debacle (?) har jag missat, briefa in mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback