2016-06-06, 20:44
Medlem
bagarn29s avatar
Huruvida en spelare är överskattad eller ej baseras inte bara på landslagsspel. Allt som spelaren presterar under karriären måste vägas in.

Inom klubblag ser Zlatans meritlista ut så här:

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Hatar inte Zlatan. Jag ogillar dock hans fanboys och alla journalister som fjäskar för honom.

Det är ju lite typiskt att du inte ens mindes matchen mot Spanien 2006. Zlatan var inte med så den matchen fastnade helt enkelt inte i ditt minne.
Visst vem är jag att säga att man inte får ogilla Zlatan eller tycka att han får för mycket uppmärksamhet det får jag väl stå ut med men däremot att landslaget skulle vara bättre utan honom är däremot rent skitsnack.
Citera
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Du har inte motbevisat ett jävla dugg. Spanien var i dålig form, visst, men vad är det du vill bevisa med att poängtera detta faktum? Ska Sverige slå ett stort lag så måste det laget vara ur form, sedan spelar det ingen roll om din pojkvän är med eller inte.
Har nu skrivit två gånger att jag drar mig ur men sån här bristande intelligens i inläggen är svåra att inte bemöta, ska nu försöka förklara mig så utförligt jag bara kan:
Citat:
Du har inte motbevisat ett jävla dugg.
Du skrev:
Citat:
Du får helt enkelt acceptera att din älskling inte var på plan när Sverige slog SPANIEN.
Jag skrev:
Citat:
Har jag sagt nånting emot att han inte va på plan då? Nej.
Oftast då Zlatan briljerar? Ja han har bara möjligheten att slå Platinis rekord i antal mål vid EM-slutspel nu i sommar men ös på du med din okunniga dynga.
Alltså motbevisar jag dig två gånger här, dels med att jag inte hävdat nåt annat än att Zlatan inte var på planen och dels med att Zlatan inte oftast briljerar i vänskapsmatcher såsom mot England och Estland. För att detta ska sjunka in väljer jag att repetera:
Alltså motbevisar jag dig två gånger här, dels med att jag inte hävdat nåt annat än att Zlatan inte var på planen och dels med att Zlatan inte oftast briljerar i vänskapsmatcher såsom mot England och Estland.
Citat:
Spanien var i dålig form, visst, men vad är det du vill bevisa med att poängtera detta faktum?
Att det kanske inte var en sån stor sak att slå Spanien där och då med tanke på vilken form man var i. Jag tror knappast du skulle skriva SPANIEN om du inte tycker det är en big deal oavsett omständigheter. Jag repeterar:
Att det kanske inte var en sån stor sak att slå Spanien där och då med tanke på vilken form man var i. Jag tror knappast du skulle skriva SPANIEN om du inte tycker det är en big deal oavsett omständigheter.
Citat:
Ska Sverige slå ett stort lag så måste det laget vara ur form, sedan spelar det ingen roll om din pojkvän är med eller inte.
Jaså? Tidigare skrev du att vi brukar vinna mot Holland och Spanien när Zlatan inte är med. Nu skriver du att det inte spelar nån roll om "min pojkvän" är med eller inte. Jag repeterar:
Jaså? Tidigare skrev du att vi brukar vinna mot Holland och Spanien när Zlatan inte är med. Nu skriver du att det inte spelar nån roll om "min pojkvän" är med eller inte.

Kommer inte ge mig in i diskussionen igen. Punkt.
Citera
2016-06-06, 20:45
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Det är ju lite typiskt att du inte ens mindes matchen mot Spanien 2006. Zlatan var inte med så den matchen fastnade helt enkelt inte i ditt minne.

Fail. Jag såg inte matchen.
Citera
2016-06-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har nu skrivit två gånger att jag drar mig ur men sån här bristande intelligens i inläggen är svåra att inte bemöta, ska nu försöka förklara mig så utförligt jag bara kan:
Du skrev:
Jag skrev:
Alltså motbevisar jag dig två gånger här, dels med att jag inte hävdat nåt annat än att Zlatan inte var på planen och dels med att Zlatan inte oftast briljerar i vänskapsmatcher såsom mot England och Estland. För att detta ska sjunka in väljer jag att repetera:
Alltså motbevisar jag dig två gånger här, dels med att jag inte hävdat nåt annat än att Zlatan inte var på planen och dels med att Zlatan inte oftast briljerar i vänskapsmatcher såsom mot England och Estland.

Att det kanske inte var en sån stor sak att slå Spanien där och då med tanke på vilken form man var i. Jag tror knappast du skulle skriva SPANIEN om du inte tycker det är en big deal oavsett omständigheter. Jag repeterar:
Att det kanske inte var en sån stor sak att slå Spanien där och då med tanke på vilken form man var i. Jag tror knappast du skulle skriva SPANIEN om du inte tycker det är en big deal oavsett omständigheter.

Jaså? Tidigare skrev du att vi brukar vinna mot Holland och Spanien när Zlatan inte är med. Nu skriver du att det inte spelar nån roll om "min pojkvän" är med eller inte. Jag repeterar:
Jaså? Tidigare skrev du att vi brukar vinna mot Holland och Spanien när Zlatan inte är med. Nu skriver du att det inte spelar nån roll om "min pojkvän" är med eller inte.

Kommer inte ge mig in i diskussionen igen. Punkt.

Det fanns inte något för dig att motbevisa, det är det som är grejen. Jag skrev att Sverige slog Spanien, utan Zlatan. Ren fakta, inget att motbevisa. Pucko.
Citera
2016-06-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Fail. Jag såg inte matchen.
Ah, självklart. Zlatan var ju inte med, så varför se matchen.
Citera
2016-06-06, 21:00
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Jag skrev att Sverige slog Spanien, utan Zlatan. Ren fakta, inget att motbevisa.

Ja, och Polen slog Portugal utan Zewlakow samma vecka som Sverige slog Spanien. Ren fakta.

Det är ju inte faktan i sig som ifrågasätts utan vilken betydelse den faktan har i sammanhanget. Huruvida laget blir bättre utan den spelaren. Zewlakow gjorde 102 landskamper, flest för Polen. Zlatan är uppe i 113. Hade lagen vunnit någon medalj om de petats & bara gjort kanske ca 40 landskamper under karriären?
Citera
2016-06-06, 21:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ah, självklart. Zlatan var ju inte med, så varför se matchen.
Sverige-Spanien 2-0 (1-0)
1-0 Johan Elmander (10'), 2-0 Marcus Allbäck (82')
Sverige: 1 Rami Shaaban - 2 Mikael Nilsson, 3 Olof Mellberg, 4 Petter Hansson, 5 Erik Edman - 6 Tobias Linderoth - 7 Niclas Alexandersson, 8 Anders Svensson (16 Kim Källström 75'), 9 Fredrik Ljungberg (18 Christian Wilhelmsson 56') - 10 Marcus Allbäck, 11 Johan Elmander (15 Daniel Andersson 77').
Ersättare, ej inbytta: 12 John Alvbåge, 13 Fredrik Stenman, 14 Mikael Antonsson, 17 Markus Rosenberg.

Mikael N, Tobias L, Anders S, Kim K, Chippen, Marcus A, Daniel A. Spelare som alla blivit kapade vid anklarna av skribenter i tråden, så hur dåliga var Spanien som förlorare mot sådana "sopar"?
Citera
2016-06-06, 21:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hade man något flyt så var det att nästan hela truppen stod på toppen av sin karriär

Det är inte flyt, det kan man påverka själv.

Håller forfarande Schwarz som mest överskattad, inte faen var han Gud, hur mycket jag än tyckte om hans inställning till bollen.
Citera
2016-06-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Mikael N, Tobias L, Anders S, Kim K, Chippen, Marcus A, Daniel A. Spelare som alla blivit kapade vid anklarna av skribenter i tråden, så hur dåliga var Spanien som förlorare mot sådana "sopar"?
Frågar du ZlatanMania så lär han väl svara att Spanien vid det tillfället var ett av Europas sämsta lag, i klass med San Marino och Andorra. 2006 var en mörk tid för Spanien.
Citera
2016-06-06, 21:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det fanns inte något för dig att motbevisa, det är det som är grejen. Jag skrev att Sverige slog Spanien, utan Zlatan. Ren fakta, inget att motbevisa. Pucko.
Vilken slutsats. Jo, jag skrev nyligen upprepade gånger vad jag motbevisade dig kring. Ska jag behöva repetera fyra gånger innan det slutligen når fram till dig? Jag vet ärligt talat inte hur jag ska få dig att förstå eller ens ha en konstruktiv debatt. Det går verkligen inte.
Citat:
Frågar du ZlatanMania så lär han väl svara att Spanien vid det tillfället var ett av Europas sämsta lag, i klass med San Marino och Andorra. 2006 var en mörk tid för Spanien.
Men nu fråga han inte mig, han fråga dig och återigen drar du en konstig slutsats.

Jisses.. Att diskutera med efterblivna är svårt. Men det är svårare att inte låta bli
Citera
2016-06-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vilken slutsats. Jo, jag skrev nyligen upprepade gånger vad jag motbevisade dig kring. Ska jag behöva repetera fyra gånger innan det slutligen når fram till dig? Jag vet ärligt talat inte hur jag ska få dig att förstå eller ens ha en konstruktiv debatt. Det går verkligen inte.

Men nu fråga han inte mig, han fråga dig och återigen drar du en konstig slutsats.

Jisses.. Att diskutera med efterblivna är svårt. Men det är svårare att inte låta bli
Du är verkligen korkad. "Spanien var ur form, jag har motbevisat dig". Herregud människa. Du är en idiot, som väntat av en snubbe som kallar sig "ZlatanMania".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in