2016-06-06, 22:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Du är verkligen korkad. "Spanien var ur form, jag har motbevisat dig". Herregud människa. Du är en idiot, som väntat av en snubbe som kallar sig "ZlatanMania".
Citat:
Spanien var i dålig form, visst,

Argumentera för vad du skriver istället för att komma med en massa pajkastning. Att bli kallad för idiot av en skribent som inte ens kan bemöta det man skriver, kommer med en massa nonsens och inte ens kan hålla reda på vad man själv skriver tyder bara på dålig självinsikt.
Citera
2016-06-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Argumentera för vad du skriver istället för att komma med en massa pajkastning. Att bli kallad för idiot av en skribent som inte ens kan bemöta det man skriver, kommer med en massa nonsens och inte ens kan hålla reda på vad man själv skriver tyder bara på dålig självinsikt.
Jag: Sverige vann mot Spanien utan Zlatan.
Du: Spanien var i dålig form, jag har motbevisat dig!

Vad är det du inte förstår? Jag har aldrig påstått att Spanien var i bra form. Sluta sug Zlatans kuk och kom in i matchen.
Citera
2016-06-06, 23:01
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Du är verkligen korkad. "Spanien var ur form, jag har motbevisat dig". Herregud människa. Du är en idiot, som väntat av en snubbe som kallar sig "ZlatanMania".

Det är du som har argumenterat som en idiot. Problemet ligger i hur man värderar fakta & hur man sätter in fakta i ett sammanhang. Under min tid på Flashback har jag ofta sett mer eller mindre efterblivna muppar som gapar sig hesa om just "fakta". Detta utan att kunna hantera faktan. För det är det som är det väsentliga, hur man hanterar faktan. Det är väl därför vetenskapsteori ofta ingår i kurser på högskola. För att hanteringen av fakta har betydelse för slutsatsen.

Zlatan var inte med mot Spanien. Det är fakta som du tjatat hål i huvudet på oss om. Men hur värderar man den faktan? Vad betyder det att Zewlakow inte var med när Polen slog Portugal samma vecka, men var med när man förlorade en månad tidigare mot Finland? Landslag som vinner en viktig match har ofta någon känd spelare som saknades i segermatchen.
Citera
2016-06-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är du som har argumenterat som en idiot. Problemet ligger i hur man värderar fakta & hur man sätter in fakta i ett sammanhang. Under min tid på Flashback har jag ofta sett mer eller mindre efterblivna muppar som gapar sig hesa om just "fakta". Detta utan att kunna hantera faktan. För det är det som är det väsentliga, hur man hanterar faktan. Det är väl därför vetenskapsteori ofta ingår i kurser på högskola. För att hanteringen av fakta har betydelse för slutsatsen.

Zlatan var inte med mot Spanien. Det är fakta som du tjatat hål i huvudet på oss om. Men hur värderar man den faktan? Vad betyder det att Zewlakow inte var med när Polen slog Portugal samma vecka, men var med när man förlorade en månad tidigare mot Finland? Landslag som vinner en viktig match har ofta någon känd spelare som saknades i segermatchen.
Grejen är att jag knappt har argumenterat i denna tråd. Jag har hållit mig till ren fakta som jag har upprepat och det har retat gallfeber på ett par skribenter.
Citera
2016-06-06, 23:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag: Sverige vann mot Spanien utan Zlatan.
Du: Spanien var i dålig form, jag har motbevisat dig!

Vad är det du inte förstår? Jag har aldrig påstått att Spanien var i bra form. Sluta sug Zlatans kuk och kom in i matchen.
Förstår du fortfarande inte sammanhanget?
Citat:
Du skrev:
Du har inte motbevisat ett jävla dugg.
Du skrev:
Du får helt enkelt acceptera att din älskling inte var på plan när Sverige slog SPANIEN.
Jag skrev:
Har jag sagt nånting emot att han inte va på plan då? Nej.
Oftast då Zlatan briljerar? Ja han har bara möjligheten att slå Platinis rekord i antal mål vid EM-slutspel nu i sommar men ös på du med din okunniga dynga.

Alltså motbevisar jag dig två gånger här, dels med att jag inte hävdat nåt annat än att Zlatan inte var på planen och dels med att Zlatan inte oftast briljerar i vänskapsmatcher såsom mot England och Estland. För att detta ska sjunka in väljer jag att repetera:
Alltså motbevisar jag dig två gånger här, dels med att jag inte hävdat nåt annat än att Zlatan inte var på planen och dels med att Zlatan inte oftast briljerar i vänskapsmatcher såsom mot England och Estland.
Det var alltså här jag motbevisa dig, inte med nåt annat som du kommer dragandes med.

Du har aldrig påstått att Spanien var i bra form men rankar det som den tyngsta segern vi tagit detta århundrade? Du förhåller dig till ren fakta men slänger ut dig skitsnack såsom "Du får sitta och runka till träningsmatcher mot England och Estland, det är oftast då Zlatan briljerar."? tidigare skrev du att vi brukar vinna mot Holland och Spanien när Zlatan inte är med. Nu skriver du att det inte spelar nån roll om "min pojkvän" är med eller inte.

Ren fakta? not so much.
Citera
2016-06-06, 23:23
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Grejen är att jag knappt har argumenterat i denna tråd. Jag har hållit mig till ren fakta som jag har upprepat och det har retat gallfeber på ett par skribenter.

Det är det som är grejen. Du upprepar samma fakta som du själv valt ut. Landslag som vinner en match har ofta någon känd spelare utanför laget, men du väljer att blåsa upp den matchen för 10 år sedan till något större än vad det är.

Det tog mig en minut att hitta ett annat fall. Gick bara in på samma EM-kval, klickade på första gruppen (A), såg att Polen förlorade första matchen mot Finland men kort tid senare slog Portugal, jämförde laguppställningarna & såg att spelaren med rekordet i landskamper var med i fiaskot men saknades vid succésegern. Så vanligt är det. Men du valde att dra hutlöst stora växlar på det.
Citera
2016-06-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du har aldrig påstått att Spanien var i bra form men rankar det som den tyngsta segern vi tagit detta århundrade? Du förhåller dig till ren fakta men slänger ut dig skitsnack såsom "Du får sitta och runka till träningsmatcher mot England och Estland, det är oftast då Zlatan briljerar."? tidigare skrev du att vi brukar vinna mot Holland och Spanien när Zlatan inte är med. Nu skriver du att det inte spelar nån roll om "min pojkvän" är med eller inte.

Ren fakta? not so much.

Nämn en tyngre seger detta århundrade. Tävlingsmatch, mot ett stort landslag, i en match som betyder något för båda lagen.

Jag nämnde matcherna mot Spanien och Holland som svar till Sodomizer. Jag skrev aldrig att "vi brukar" vinna mot dessa lag när Zlatan inte är med. Jag bara konstaterade att så hade skett.
Jag skrev också att om Sverige ska slå ett stort lag så måste det laget vara ur form, vad har du för problem med detta? Med eller utan Zlatan så är det svårt att slå Spanien. När Sverige slog Spanien senast så var Zlatan inte med och Spanien var ur form. Fakta.
Citera
2016-06-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har inte sagt att Emil Forsbergs insatser inte betyder något. Är bara så sjukt trött på dom som påstår att Zlatan inte betyder något för landslaget.

Du ville få det till att Zlatan på egen hand tog Sverige till EM-slutspelet mot Danmark, något som inte riktigt är helt sant och som var lite av min poäng.
Citera
2016-06-06, 23:49
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Nämn en tyngre seger detta århundrade. Tävlingsmatch, mot ett stort landslag, i en match som betyder något för båda lagen.

Jag nämnde matcherna mot Spanien och Holland som svar till Sodomizer. Jag skrev aldrig att "vi brukar" vinna mot dessa lag när Zlatan inte är med. Jag bara konstaterade att så hade skett.
Jag skrev också att om Sverige ska slå ett stort lag så måste det laget vara ur form, vad har du för problem med detta? Med eller utan Zlatan så är det svårt att slå Spanien. När Sverige slog Spanien senast så var Zlatan inte med och Spanien var ur form. Fakta.
Nu var inte Spanien vad de är i dag utan ett mer mediokert lag.

Nu är inte detta en seger utan en oavgjord match som utifrån motstånd var en större bragd.
Sverge - Argentina 1-1, i VM 2002.
Citera
2016-06-06, 23:51
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:

Du själv har ju själv konstaterat att Spanien vid det laget inte var i form. Vad är det du egentligen försöker säga? Du framstår som ett troll av rang just nu.
Citera
2016-06-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du själv har ju själv konstaterat att Spanien vid det laget inte var i form. Vad är det du egentligen försöker säga? Du framstår som ett troll av rang just nu.
Att det ändå var en tung seger mot ett av Europas stora landslag.
Vad gäller segrar mot stora landslag detta århundrade så har vi Spanien 2006, Holland 2011 och Frankrike 2012. Jag rankar segern mot Spanien som tyngst. Zlatan var inte med, varken mot Spanien eller Holland.
Citera
2016-06-07, 00:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
I och med att det var en kvalmatch skulle jag säga att valfri seger detta århundrade i ett mästerskap smäller högre.
Citat:
Nej. Sodomizer ställde frågan "Hur brukar det gå när Zlatan inte är med?" varpå du svara "Vinster mot Holland och Spanien!" (FB) Underskattade/Överskattade fotbollsspelare
Citat:
Problemet är att du motsäger dig själv för att kunna styrka dina argument, vägrar bemöta stora delar av det man skriver och hävdar att du förhållit dig till ren fakta i dina inlägg vilket inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in