Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Jag har inga problem med Lisbeth Palmes agerande vare sig på mordplatsen eller Sabbatsberg . Problemen börjar för mig i samband med eftermiddagens(Reneborg-Sjöblom) förhör när de två GM på mordplatsen som tidigare sett i gamla stan försvinner.
Om jag minns rätt så påstod sig Reneborg-Sjöblom inte ens känna till Lisbets ursprungliga två gärningsmän. Som då även måste innebära att de inte ens läst, eller hört talas om rikslarmet. Eller sett Holmers presskonferens.
Detta förhör ägde rum vid tretiden på eftermiddagen den första mars. Alltså tre timmar efter att Holmer fastslagit att Rimborn missuppfattat Lisbet.
I princip har det inte kommit fram någonting om vad som hände i polishuset efter att HH tog kommandot fram till presskonferensen. Befann sig Reneborg och Sjöblom där. Träffade de rentav Holmer. Vilka gav de instruktioner och förutsättningarna för förhöret av Lisbet.
Likaså vet vi inget om vilka Lisbet pratade med efter att hon lämnat Sabb. Förutom familjen. I teorin kunde ju också hon ha varit informerad om att två gärningsmän från Gamla Stan inte längre gällde. För det Holmer påstod i direktsändning var ju att hennes uppgifter byggde på ett missförstånd, och att tre ministrar missförstod likaså. Och att ÖB på morgonen fick uppgifter om ett missförstånd. Samtidigt som ingen av dessa någonsin protesterade mot HHs avvikande verklighetsbeskrivning.
Slutsatsen måste bli att det förekommit någon form av kommunikation mellan alla dessa parter. Troligtvis före HH tillsatte sig själv.
För alternativet är för absurt för att kunna tro på.
På eftermiddagen genomförde två poliser, som aldrig hört talas om två gärningsmän med kopplingar till Gamla Stan, ett vittne som heller aldrig hört talas om detsamma.......
Lika absurt blir det om man tror att det var Lisbets initiativ att glömma sitt ursprungliga vittnesmål.
Samtidigt framstår GWs påstående om att det enda riktiga förhör som hölls med Lisbet var Rimborns som en sanning. Därför att de följande var inga förhör. Där samtidigt Lisbet i emfas påstod att Rimborns förhör inte var något förhör. Det var ett samtal. Vi satt inte ens ner!