Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-06-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Finns det något som säger att något MÅSTE hjälpa mot den globala uppvärmningen? .

Du vill alltså inte ha liv?

Men det är ditt val.
Citera
2016-06-05, 13:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
vad hjälper det mot den globala uppvärmningen t ex.....

Citat:
Finns det något som säger att något MÅSTE hjälpa mot den globala uppvärmningen? .

Citat:

Men det är ditt val.

Falsk dikotomi.

Något som jag med stor sannolikhet tillskriver användandet av till hjärntvätt (om du nu inte är "naturligt" intellektuellt handikappad. Se detaljer om detta i min diskussion på tråden "Religion - en mentalsjukdom").
Citera
2016-06-05, 16:41
Medlem
Citat:

Men det är ditt val.

Om du läser mitt inlägg igen, så förstår du nog att, eftersom JV har så grundläggande fel så tror jag inte för ett ögonblick att man kommer att få liv baserat på om man tillhör den organisationen.
Jag tror snarare att man har större chans om man inte tillhör dem.

Matt 25:41-46 tror jag gäller JV:
Citat:
41Sedan skall han säga till dem som står till vänster: ’Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga eld som väntar djävulen och hans änglar. 42Jag var hungrig och ni gav mig inget att äta, 43jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.’ 44Då kommer också de att fråga: ’Herre, när skulle vi ha sett dig hungrig eller törstig eller hemlös eller naken eller sjuk eller i fängelse och lämnat dig utan hjälp?’ 45Då skall han svara dem: ’Sannerligen, vad ni inte har gjort för någon av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig.’ 46Dessa skall gå bort till evigt straff men de rättfärdiga till evigt liv.
Citera
2016-06-05, 18:01
Medlem
Citat:
Om du läser mitt inlägg igen, så förstår du nog att, eftersom JV har så grundläggande fel så tror jag inte för ett ögonblick att man kommer att få liv baserat på om man tillhör den organisationen.

Matt 25:41-46 tror jag gäller JV:
Jag har ett ännu vassare citat.

Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som stänger till himmelriket för människorna. Ni går inte själva in, och dem som vill komma dit in släpper ni inte in. (handlar om de 144000, bara de kommer till himlen enligt JV)

Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som far över land och hav för att vinna en enda proselyt, och när någon har blivit det gör ni honom till ett helvetets barn, dubbelt värre än ni själva. (handlar om "det världsvida predikoverket", tjänsten att gå från dörr till dörr) Matt 23:13-15

Annars har även du fel.

Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket. Matt 5:19-20

Så de som undervisar fel, som du själv, hamnar INTE i helvetet men de räknas som minst i himmelriket, där den LÄGSTA belöningen är evigt liv i paradiset på jorden.Den högsta är att få bo i den högsta himlen, tillsammans med Fadern och Jesus, men det tror jag är få förunnat. Det finns minst 3 himlar enligt NT, 9 enligt Koranen.
Senast redigerad av DindooNuffin 2016-06-05 kl. 19:00. Anledning: kasst trådlöst tangentbord som hakar upp sig!
Citera
2016-06-05, 18:38
Medlem
Citat:
Om du läser mitt inlägg igen, så förstår du nog att, eftersom Jv har så grundläggande fel så tror jag inte för ett ögonblick att man kommer att få liv baserat på om man tillhör den organisationen.

Matt 25:41-46 tror jag gäller Jv:

Världens människor är så hjärntvättade att de inte ser klimathotet som ett skarpt hot.

Matteus 7:13, 14
13 Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; 14 men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.
så är det alltså de som går på den breda vägen som blir godkända enligt dig.
Citera
2016-06-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag har ett ännu vassare citat.

Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som stänger till himmelriket för människorna. Ni går inte själva in, och dem som vill komma dit in släpper ni inte in. (handlar om de 144000, bara de kommer till himlen enligt JV)

Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som far över land och hav för att vinna en enda proselyt, och när någon har blivit det gör ni honom till ett helvetets barn, dubbelt värre än ni själva. (handlar om "det världsvida predikoverket", tjänsten att gå från dörr till dörr) Matt 23:13-15

Annars har även du fel.

Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket. Matt 5:19-20

Så de som undervisar fel, som du själv, hamnar INTE i helvetet men de räknas som minst i himmelriket, där den LÄGSTA belöningen är evigt liv i paradiset på jorden.Den högsta är att få bo i den högsta himlen, tillsammans med Fadern och Jesus, men det tror jag är få förunnat. Det finns minst 3 himlar enligt NT, 9 enligt Koranen.

Klockrent!
Citera
2016-06-05, 19:38
Medlem
Citat:
Världens människor är så hjärntvättade att de inte ser klimathotet som ett skarpt hot.

Matteus 7:13, 14
13 Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; 14 men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.
så är det alltså de som går på den breda vägen som blir godkända enligt dig.

Det säger du. På vilket sätt skulle du säga att du, eller egentligen ni som organisation, försöker göra någonting för att förbättra miljön?
Citera
2016-06-05, 22:13
Medlem
Citat:
Det säger du. På vilket sätt skulle du säga att du, eller egentligen ni som organisation, försöker göra någonting för att förbättra miljön?

Vi/du försöker alla att göra det vi kan för miljön, åker kollektivt, sorterar sopor, e t c, ändå har det gått ur mänsklighetens händer.

Finns enbart en lösning:
https://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/livets-stora-fr%C3%A5gor/livets-stora-fr%C3%A5gor/

Bara vänta tåligt och se.
Citera
2016-06-05, 22:17
Medlem
Citat:

...................................
Citera
2016-06-05, 23:22
Medlem
Citat:
...................................

Såg ditt andra svar försent, så läs inte detta.....
Senast redigerad av Jhwh 2016-06-05 kl. 23:30.
Citera
2016-06-05, 23:29
Medlem
Citat:
Vi/du försöker alla att göra det vi kan för miljön, åker kollektivt, sorterar sopor, e t c, ändå har det gått ur mänsklighetens händer.

Finns enbart en lösning:
https://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/livets-stora-fr%C3%A5gor/livets-stora-fr%C3%A5gor/

Bara vänta tåligt och se.

Är det något som organisationen uppmanar er numera, och själv jobbar efter? Bygger de tex i Warwick så att de inte behöver köpa in el för värme, kyla och belysning?
Eller något annat innovativt?
Länka gärna för det vore en nyhet för mig.

Vet inte om du kopierade fel länk, det stod inget om lösningen på den globala uppvärmningen där. Ska jag tolka det som ett goddag yxskaft svar eller blev det fel?
Senast redigerad av Jhwh 2016-06-05 kl. 23:37.
Citera
2016-06-06, 09:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vilket fortfarande är en falsk dikotomi (i det sammanhang du användar det).

Däremot indikerar ditt eget användande av falska dikotomier en stor sannolikhet för att du är hjärntvättad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in