Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
J
Ett annat sätt att se det på som du uppenbarligen inte gör är att bedriva en politik med rejält tuffare tag än 7K så skiljer man sig ännu mera. Då kanske det börjar aktuellt för folk att byta parti från 7K till SD. Varför gå från något som är accepterat till något som ger mig problem om det nästan är samma ändå.
Vissa kommer säkert dra upp SvP, men för det första har det hänt en hel del sedan SvP avvecklade sig själva dessutom missade MSM aldrig chansen att skriva nazistiska SvP. Få normala människor skulle få för sig att ens överväga nazistparti. Om det stämde i SvPs fall vet jag inte, för jag är inte tillräckligt insatt. Dessutom lockade SvP 4-5000 väljare som mest medan SD lockar kanske 1,2-1,8 miljoner väljare idag. De flesta satsade nog på den hästen man trodde skulle kunna vinna. Jag själv är gammalmoderat. En lugn stillsam familjefar, akademiker med eget företag. Jag har själv svängt och vill numera lämna EU, inte gå med i NATO, bevara välfärden och jag önskar rejält tuffare politik än den SD presenterar.
Svenskar får sina liv, sin framtid och sitt hopp krossat på löpande band dagligen i Sverige idag. Den destruktiva vålds och brottsbenägna, krävande, otacksamma invandringen knackar på allt fler dörrar.
Har man precis blivit misshandlad, våldtagen, rånad osv så är floskler som "förbättrad integration" och "här har vi (svenskar!) brustit" och "svenskars strukturella rasism" knivar i ryggen. Har man blivit drabbad och GM ursäktas och BO skuldbeläggs så växer starka känslor. Fort.
Min erfarenhet är att de som senast lämnar 7K är de som är mest förbannade och som kräver hårdast tag. Gör man det möjligt för folk att kliva över till partiet så görs inte det, men om folk tvingas hoppa så gör man tillslut det. Och stannar. Detta gäller innan valet 2018. Efter valet 2018 kan man närma sig de man önskar samarbeta med.
Allt du skriver är naturligtvis rätt och riktigt. I sakfrågan om den faktiskt bedrivna migrationspolitiken och de problem Sverige står inför är vi helt överens.
Men jag tror inte på att de som lämnar 7K senast är de som är mest förbannade och kräver hårdast tag. Varför skulle någon som nyss vågat ta steget över vara mer benägen att kräva hårda tag än de som t.e.x röstat på SD sedan 2010?
När det gäller opinionsläget så är dock den enkla matematiken att tuffare tag innnebär väldigt få nya röster i OU då de som vill ha det i 99% av fallen redan uppger SD i OU.
Däremot skulle ett antal röstande på SD försvinna och klivet över för nya röstande skulle vara betydligt längre att ta.
Den migrations- och integrationspolitik som M idag förespråkar är inte långt ifrån den SD har förespråkat i flera år. I mina ögon så finns det inte speciellt mycket att vinna på att utmana den politiken i nuläget. Det SD har att vinna på är att utmana M:s vilja och kunnande att
genomföra den politiken.
Jag skall inte påstå att SD:s partiledning är några strategiska genier bara för att de valt den sistnämnda strategin för som jag tidigare sagt är det spelteoretiskt korrekta draget (såväl för att realisera sin politik som att optimera opinionssiffrorna) helt uppenbart att ställa M:s partiledning mot väggen genom att säga "vi gillar er migrationspolitik och vi är beredda att hjälpa er att genomföra den".
Batras två enda valmöjligheter innan valet 2018 är att ta stöd av SD och genomföra migrationspolitiken eller att avgå som partiledare.
Det är möjligt att jag sticker ut hakan för långt med den spådomen men efter att ha förutspått KD;s oväntade fällning av DÖ dagen innan och Löfvens gränskontroller en månad innan det beslutet kom så känner jag mig vara in the "Nostradamus Zone" och vill passa på innan jag halkar ur den.