Citat:
Ursprungligen postat av
Repatriera
Håller tyvärr helt med om detta. Det faktum att inga nya talanger kommer fram inom SD är ett bevis så gott som något på att det inte står rätt till. Håller även med om att SD borde vara mycket mer konfrontativa. De övriga partiernas otroligt låga trovärdighet borde ständigt nämnas. Bara en sån sak som att då och då påminna moderaterna om Reinfeldts illgärningar ("försvaret är ett särintresse") borde vara en självklarhet. Man borde kräva att Public Service opartiskhet utreds (vilket helst leder till att den läggs ner). Man borde på allvar börja diskutera repatriering och upplysa folket om regeringens oduglighet att verkställa avvisningar. Islams inkompatibilitet med västerlandets civilisation är ett tema som snart kommer att diskuteras offentligt. Här borde SD vara i förtruppen. Den artificiella skiljelinjen mellan islam och islamism måste lyftas fram. Jag kan inte se att man har något att förlora opinionsmässigt, om man bara säger de hårda sanningarna på ett snyggt sätt, på detta. Fördelarna är ju iögonfallande.
Jimmie är en svensk hjälte men han verkar utbränd och någon annan (inom partiet odlad talang om sådan nu finns) borde kanske ta över.
Jag håller med dig. Det finns onekligen en del man kan göra annorlunda. Jag tyckte JÅ missade uppenbara smashar sista 3-6 månaderna vid valet 2014. Efteråt sa han själv att han varit in i det närmsta utbränd och slutkörd. Inte konstigt med alla de torgmöten de höll. Låt mig vara tydlig med min ståndpunkt att vad JÅ gjort för Sverige går inte att mäta i pengar! Samtidigt befinner sig Sverige i ett fasansfullt läge och jag förväntar mig mera. Någon med mera energi som LePen eller Trump som talar ledigt, självsäkert och rättframt och med förnuft från hjärtat utan att behöva linda in sig i PK-snack/tankar tror jag vore rätt men jag är medveten om att många i tråden inte håller med mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Så är det. Men det finns ju de som inte gillar SD men ändå kan tänka mer än en tanke samtidigt.
Men visst vore det festligt (för mig) om JÅ avpolletteras, Björn Söder (typ) blir tongivande, man röstar med V (eller vem som helst) som "vill vara emot", man konfronterar och i största allmänhet ställer till jävelskap och politiska störningar.
Börjar man sedan med litet anti-flykting-demonstrationer, börjar förklara allt elände med hudfärg som enda förklaringsmodell och mer allmänt slutar klättra på konvenansens och respektens hala sluttning, för att glida tillbaka i den bruna sörja man lämnat, så blir ju saken fullbordad.
Att bygga förtroende tar lång tid, att förlora det går blixtsnabbt.
Antingen har du inte fattat någonting eller så vet du exakt vad det handlar om och vad som kommer framöver. Jag tror det senare. Då blir ditt inlägg nedan uppenbart att tycker du JÅ ska sitta kvar så borde han bort.
Att JÅ
haft en avgörande betydelse för SD är det nog få som motsäger sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Validiteten i Crispys genomgång höjs rejält av att det inte handlar om opinionsundersökningar av sedvanligt slag utan om VAL.
Givetvis kan SD gå under med JÅ vid rodret, likaväl som överleva väl med någon annan vid rodret. Men att ersätta JÅ därför att det skall "gå bättre" verkar vara taget ur luften.
Ibland funderar jag på om SD:s tillskyndare riktigt inser vilken instrumentell betydelse JÅ har haft för partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
Visst är det så. Det finns stamfolk på Nya Guinea som kan göra den analys som Fnysington inte klarar av. Han tror att det finns en uppsjö av väljare där ute som vill ha än hårdare tag och mer demagogik (som alla svenskar naturligtvis älskar). Och som inte det vore nog så tror han också att de som eftersträvar detta mest är väljare som inte redan idag väljer SD i opinionsundersökningarna.
Ett annat sätt att se det på som du uppenbarligen inte gör är att bedriva en politik med rejält tuffare tag än 7K så skiljer man sig ännu mera. Då kanske det börjar aktuellt för folk att byta parti från 7K till SD. Varför gå från något som är accepterat till något som ger mig problem om det nästan är samma ändå.
Vissa kommer säkert dra upp SvP, men för det första har det hänt en hel del sedan SvP avvecklade sig själva dessutom missade MSM aldrig chansen att skriva nazistiska SvP. Få normala människor skulle få för sig att ens överväga nazistparti. Om det stämde i SvPs fall vet jag inte, för jag är inte tillräckligt insatt. Dessutom lockade SvP 4-5000 väljare som mest medan SD lockar kanske 1,2-1,8 miljoner väljare idag. De flesta satsade nog på den hästen man trodde skulle kunna vinna. Jag själv är gammalmoderat. En lugn stillsam familjefar, akademiker med eget företag. Jag har själv svängt och vill numera lämna EU, inte gå med i NATO, bevara välfärden och jag önskar rejält tuffare politik än den SD presenterar.
Svenskar får sina liv, sin framtid och sitt hopp krossat på löpande band dagligen i Sverige idag. Den destruktiva vålds och brottsbenägna, krävande, otacksamma invandringen knackar på allt fler dörrar.
Har man precis blivit misshandlad, våldtagen, rånad osv så är floskler som "förbättrad integration" och "här har vi (svenskar!) brustit" och "svenskars strukturella rasism" knivar i ryggen. Har man blivit drabbad och GM ursäktas och BO skuldbeläggs så växer starka känslor. Fort.
Min erfarenhet är att de som senast lämnar 7K är de som är mest förbannade och som kräver hårdast tag. Gör man det möjligt för folk att kliva över till partiet så görs inte det, men om folk tvingas hoppa så gör man tillslut det. Och stannar. Detta gäller innan valet 2018. Efter valet 2018 kan man närma sig de man önskar samarbeta med.