2016-06-02, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
När PG går, är det någon spelare i Häcken som han gärna tar med sig till Bajen?

Han får ju väldigt gärna ta med sig Paulinho iaf!
2016-06-02, 17:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke1170
Han får ju väldigt gärna ta med sig Paulinho iaf!

Vad var det som gjorde att Paulinho sökte sig till Häcken? PG som tränare eller Häcken som klubb, kanske en blandning?
2016-06-02, 17:19
Medlem
Citat:
Medelmåttig mittbackar har Bajen redan. Jag tänkte kanske Gustafsson skulle vara en spelare som hade gjort nytta Bajens mittfält eller Jeremejeff?

Enda fördelen med Bajen jämfört med Häcken är väl att man som spelare får spela inför en större publik, om de inte erbjuder bättre betalt. Häcken är ett etablerat lag i allsvenskan, har en riktigt schyst träningsanläggning(Gothia Park Academy) och mindre strulpellar i och runt föreningen. Man kan säga mycket om skithögarna från BK Röven men de bossar över en av Sveriges absolut mest välskötta föreningar.
2016-06-02, 17:22
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Vad var det som gjorde att Paulinho sökte sig till Häcken? PG som tränare eller Häcken som klubb, kanske en blandning?

Var det inte en lång intervju i "Allsvenska bibeln" med Paulinho om just det? Har för mig att det var sportchefen han kom väldigt bra överens med i första hand. Plus att han gillar klubben, spelstilen etc.

Skulle Potter ta över känns Paulinho rätt gjuten i spelsättet.
2016-06-03, 09:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast just i det läget är det väl bara för enstaka matcher som det skulle vara intressant? Hysén-Boman normalt och om Sköld inte duger så en av dom på topp med Rieks-MSD-Ankersen på offensivt mitt med Seb och Allbäck bakom? Känns som en inte helt omöjlig uppställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Hur dålig är Sköld egentligen om man hellre byter system än att ha honom på bänken vid ett par matcher?

Jag har många gånger varit inne på att jag tycker det är synd att Sköld inte får fler chanser. Han är inte en startspelare men i vissa matcher har han passat bättre att slänga in än Boman/Engvall men ändå har han fått sitta kvar på bänken. Han får dock för klarhetens skull iaf sitta på bänken:

Beträffande att det enbart skulle handla om "enstaka matcher" utan Engvall så är OS mellan 4-20 augusti och med en veckas uppladdning hamnar vi på att han sticker efter J.Södra hemma 24 Juli och då blir det 4 allsvenska matcher han missar samt en eventuell tredje kvalomgång och iaf första matchen i ett playoff till EL. Det ger oss att han missar 6-7 matcher och även om vi räknar med att Sverige åker ur i ett gruppspel blir det flertal matcher han missar.
Han lär inte direkt vara pigg dagen efter hemkomst så han kan spela direkt vid hemkomst heller med tidsskillnad etc i tanken.
Hade det handlat om 1-2 matcher hade man givetvis kunnat ändra system men i ett såpass tajt schema måste alla vara tillgängliga (sedan kan man givetvis få skador/avstängningar) för spel.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Roger Sandberg får sparken och Peter Gerhardsson lämnar Häcken efter säsongen, vilka kan tänkas bli ersättare till dessa två? Kan nästan räkna med att om Hammarby fortsätter gå knackigt kommer Gerhardsson nämnas likt Petter Andersson.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror du överskattar Häckens trupp rätt rejält. Deras lönenivå är fortfarande lågbudget. Truppen är ett mittenlag.

Han har en stil som danskarna gillar: offensivt, passningsorienterat och bollinnehav.

Jag tycker väl att Sandberg inte har kunnat göra mer med Gefle egentligen, har de haft en såhär dålig trupp sedan de etablerade sig i allsvenskan?

Skönt att se att jag inte är ensam om uppfattningen att Häcken faktiskt inte är bättre än mitten som bäst. De glimrar till och då är det givetvis skoj att se det hela men ojämnheten gör att det inte blir bättre än så.
2016-06-03, 17:28
Avslutad
Hur är det med Molins egentligen, vilken är hans starkaste position? Visst är han vänsterytter i grunden? Fungerar han lika bra på högerkanten? Sonny har sagt att offensiven skall stärkas inför el-kvalet och jag måste erkänna att jag är lite sugen på honom om han nu lämnar MFF.
2016-06-03, 17:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur är det med Molins egentligen, vilken är hans starkaste position? Visst är han vänsterytter i grunden? Fungerar han lika bra på högerkanten? Sonny har sagt att offensiven skall stärkas inför el-kvalet och jag måste erkänna att jag är lite sugen på honom om han nu lämnar MFF.

Är du sugen på att gå med på hans lönekrav? De lär vara höga.
2016-06-03, 18:37
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Häcken har cash, det är lugnt.
Har inte Molins spelat bra senaste tiden så Malmö borde vara måna om att förlänga med honom?
Hans lönekrav kanske är groteskt stora och långt från vad Malmö är villiga att erbjuda honom.
Nu när Malmö har väldigt god ekonomi så har nog hans lönekrav ökat rejält.
2016-06-03, 18:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Häcken har cash, det är lugnt.
Har inte Molins spelat bra senaste tiden så Malmö borde vara måna om att förlänga med honom?
Hans lönekrav kanske är groteskt stora och långt från vad Malmö är villiga att erbjuda honom.
Nu när Malmö har väldigt god ekonomi så har nog hans lönekrav ökat rejält.

Visst ligger det något i det, men vad jag har förstått skulle han bli vår bäst betalde spelare. Han är långt ifrån vår viktigaste och bäste spelare.
2016-06-03, 18:44
Avslutad
Citat:

Även om jag gillar att Häcken är försiktiga med sina pengar så tycker jag alltid det är ok att dom betalar höga löner till spelare som kan spetsa laget rejält. När vi dessutom har chans på europa för ovanlighetens skull så är det ännu mer försvarbart.
2016-06-03, 18:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Även om jag gillar att Häcken är försiktiga med sina pengar så tycker jag alltid det är ok att dom betalar höga löner till spelare som kan spetsa laget rejält. När vi dessutom har chans på europa för ovanlighetens skull så är det ännu mer försvarbart.

Och jag skulle i och för sig gilla om ni börjar chansa lite med er ekonomi.
2016-06-03, 19:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Visst ligger det något i det, men vad jag har förstått skulle han bli vår bäst betalde spelare. Han är långt ifrån vår viktigaste och bäste spelare.

Jag har hört att skulle röra sig om en lön mellan 150k och 200k per månad, är det rimligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in