2016-02-27, 11:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Även sportchefen i Dalkurd dementerade det.

"Något som sportchefen, Adil Kizil, dementerar för Sporten när vi pratar med honom på Salou.
– Det är helt ifrån tomma intet, jag är själv chockad, säger Kizil.

Kommer ni ta kontakt med honom?
– Det tror jag inte. Nej, nej, nej.
Så Henok Goitom kommer inte att spela i Dalkurd i år?
– Nej, inte vad jag vet."

Frågan är var han ska gå däremot. Nu har Kina stängt också.

Kan man lita på dem? Jag vet inte, men tror ändå inte att han går dit. Dalkurd som är mediekåta och vill ha rubriker?
2016-02-27, 11:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Även sportchefen i Dalkurd dementerade det.

"Något som sportchefen, Adil Kizil, dementerar för Sporten när vi pratar med honom på Salou.
– Det är helt ifrån tomma intet, jag är själv chockad, säger Kizil.

Kommer ni ta kontakt med honom?
– Det tror jag inte. Nej, nej, nej.
Så Henok Goitom kommer inte att spela i Dalkurd i år?
– Nej, inte vad jag vet."

Frågan är var han ska gå däremot. Nu har Kina stängt också.
USA har tydligen öppet ända in i maj, inte helt omöjligt att han går dit. Turkiet som har öppet i tre dagar till ska man väl inte utesluta men de känns orimligt och icke givande.

Henok har snart vart klubblös i fyra månader, undrar om han ångrar sig nu med facit hand att han inte skrev på för AIK?
2016-02-27, 12:20
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
USA har tydligen öppet ända in i maj, inte helt omöjligt att han går dit. Turkiet som har öppet i tre dagar till ska man väl inte utesluta men de känns orimligt och icke givande.

Henok har snart vart klubblös i fyra månader, undrar om han ångrar sig nu med facit hand att han inte skrev på för AIK?
Norge har väl också öppet har jag för mig och det är ju ingen omöjlighet, har man ett gott namn i Sverige så är det steget väldigt lätt.
2016-02-27, 12:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Norge har väl också öppet har jag för mig och det är ju ingen omöjlighet, har man ett gott namn i Sverige så är det steget väldigt lätt.
Norges transferfönster är likadant som Sveriges (8 januari-31 mars) men tiden när allsvenska stjärnspelare gick till Norge är väl över sedan länge.

Och Henok själv motivera sitt beslut att inte förlänga för att uppleva nya kulturer och en ekonomisk förbättring, Norge är inte direkt första tanken när man hör dom orden.. Iofs lär han själv va trött på att va arbetslös och vill hitta nåt så snart som möjligt.
2016-02-27, 13:07
Medlem
snillet_1s avatar
Vem har Goitom som agent? Tycker det känns oprofessionellt att hamna i en sådan här position. Ju längre tiden går utan klubb och kontrakt desto mindre attraktiv blir man väl någonstans också.
2016-02-27, 13:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vem har Goitom som agent? Tycker det känns oprofessionellt att hamna i en sådan här position. Ju längre tiden går utan klubb och kontrakt desto mindre attraktiv blir man väl någonstans också.
Efrain Panchon.
2016-02-27, 13:41
Bannlyst
Enda vinnaren i hela denna soppan blir AIK om han skriver på för dom igen eftersom de inte behöver betala samma höga lön som de erbjöd sist.
2016-02-27, 14:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Efrain Panchon.

Vad är det för snubbe, jag aldrig hört talas om honom. Har han fler allsvenska spelare i sitt stall?
2016-02-27, 14:20
Medlem
Gallachers avatar
Det förvånar mog inte om Goitom fortfarande står klubblös i april. Detta är ju så hysteriskt amatörmässigt och pinsamt så det knappt finns ord.
2016-02-27, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Det förvånar mog inte om Goitom fortfarande står klubblös i april. Detta är ju så hysteriskt amatörmässigt och pinsamt så det knappt finns ord.
Otroligt pinsamt för huvudpersonen om det blir superettan laget Dalkurd i slutändan.
2016-02-27, 14:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det för snubbe, jag aldrig hört talas om honom. Har han fler allsvenska spelare i sitt stall?

Verkar vara ett arv från tiden i Spanien. Verkar vara colombian. Verkar ha jobbat med Teofilo Gutierrez också. Verkar heta Pachon, inte Panchon.

Hade Goitom haft, säg, Mörk istället så är jag helt säker på att han hade haft en klubb idag. Vad är det här för skojare egentligen? Inte mycket som framkommer på Google, alltså.
2016-02-27, 16:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Norges transferfönster är likadant som Sveriges (8 januari-31 mars) men tiden när allsvenska stjärnspelare gick till Norge är väl över sedan länge.

Och Henok själv motivera sitt beslut att inte förlänga för att uppleva nya kulturer och en ekonomisk förbättring, Norge är inte direkt första tanken när man hör dom orden.. Iofs lär han själv va trött på att va arbetslös och vill hitta nåt så snart som möjligt.
Fast ekonomisk förbättring är ju i princip kört nu och om han vill till nån ny kultur så är det inte så mycket mer än USA kvar. Han får helt enkelt sikta in sig på det som är möjligt, och en annan klubb i allsvenskan tror jag inte på, då ser jag inte så många fler rimliga alternativ än USA och Norge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in