2016-06-02, 14:10
Medlem
Ironfleets avatar
Ser stoppade bilar på E4an och på Arlandaleden från alla bolag (Kurir, 020, Stockholm), samt lite överallt i stan. Folk kör väl främst fort tidigt på morgonen (03-07) och sen på natten. Väldigt vanligt att 130-140 är standardhastigheten på E4an mellan Sollentuna och Arlanda. Folk brukar oftast sakta ner när de närmar säg Järva Krog.
Citera
2016-06-02, 14:27
Medlem
JustZlatans avatar
En gång hade en familj beställt 2 bilar tidigt på morgonen till Arlanda. Den första bilen startade innan och höll en högre fart. Runt Sollentuna såg jag att han hade blivit stoppad av en polisbil. Kunderna i min bil såg inget och jag sa inget. Sen när vi hade kommit fram på Arlanda undrade de vart de andra var. Jag ryckte på axlarna och låtsades omedveten. Anledningen var att jag skämdes över hur kollegor kör.
Citera
2016-06-02, 17:17
Medlem
JustZlatans avatar
Hur mycket går alla avgifter på om man är åkare utan anställda i Taxi Stockholm?

Jag försöker räkna på hur mycket man behöver köra in för att gå runt.
Citera
2016-06-02, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur mycket går alla avgifter på om man är åkare utan anställda i Taxi Stockholm?

Jag försöker räkna på hur mycket man behöver köra in för att gå runt.

Med vit bil?
Citera
2016-06-02, 20:32
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Med vit bil?

Nej, jag bara undrar rent allmänt.
Citera
2016-06-02, 22:59
Medlem
Ironfleets avatar
Du tjänar mindre på att vara ensamåkare än att vara chaufför skulle jag tro. Pengarna du förlorar är den summan du betalar för att ha flexibilitet.
Citera
2016-06-03, 00:02
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Man drar körkort men med skriftligt brev med sin åkare om att det är ens yrke osv så får man snabbare tillbaks det.

En kollega åkte dit för rattfylleri. Fick tillbaks körkortet efter 3mån.

En annan körde mot rött. 1mån.

Efter brevet fick dom reda på hur länge dom skulle få vänta helt enkelt. Böterna fick dom betala ändå.

Ja det är väl en hel del procedur det med, men de som kör fort i taxi trafik de tar en hög risk men inte så ofta farbror blå orkar tjabba med en taxichaufför. Jag menar liksom hur många har inte kört fel någon gå🆖 o då råkar polisen stå dör o just ta dig .....
Citera
2016-06-03, 12:08
Avslutad
Citat:
Nej, jag bara undrar rent allmänt.

Undrar vadå ... om du kan få dispans att ta in en vit prius i TSAB?
Citera
2016-06-03, 12:25
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Undrar vadå ... om du kan få dispans att ta in en vit prius i TSAB?

Jag ska inte köpa en Prius. Det är ganska normalt att undra vad saker kostar så att man vet om man går plus.
Citera
2016-06-03, 12:38
Avslutad
Citat:
Jag ska inte köpa en Prius. Det är ganska normalt att undra vad saker kostar så att man vet om man går plus.

Fråga Taxi-Pop, de tar kanske emot dig.
Citera
2016-06-03, 12:48
Avslutad
Hörde att nya TopCab håller på med att ersätta sitt föråldrade taxametersystem med nya moderna läsplattor (i brist på bättre terminologi). De ska visst få egna tvätthallar också i både norr, söder och city. De nya ägarna satsar stort på T-konceptet.
Citera
2016-06-03, 14:42
Avslutad
Pratade precis med en snubbe med insyn. De nya (gula) SverigeTaxi-bilarna kommer att prioriteras framför gamla 020, för att skynda på övergången till Nya SverigeTaxi. Dvs de använder detta som ett sätt att motivera 020 att byta dekaler och foliering. Fult men effektivt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in