Citat:
Ursprungligen postat av geocacher
Vad är problemet? 30 minuter rast är det minst lagstadgade man kan ha. Max är 90 minuter. Du kan säkert få 90 minuter men då får du å andra sidan gå hem 60 minuter senare än med 30 minuter rast. ;-)
Lönen är väl inte dålig? Om du tycker det är så jobbigt så är det väl bara att söka ett annat jobb? Det finns säkert andra som gärna jobbar för sin lön.
Problemet är att du med stor sannolikhet inte vet vad jag pratar om.
Glida runt i en liten taxibil och plocka körningar när lusten kommer, ta en kaffe, slänga käft med polarna, sitta å tjöta med kollegor över telefon osv = taxi.
Ska förklara så du förstår.
Att köra färdtjänstbuss är som att köra taxi under Juldagen/nyårsafton fast VARJE pass och med rullstolar.
När du släpper av en kund så är du redan sen till nästa och så håller det på i 10timmar.
Jag har fått "ledig tills vidare, kör till hemort" 2 ggr på 1 månad dvs 2 ggr á 15min på 160h.
Säg mig ett jobb där du är skärpt och knegar järnet utan avbrott under 10h med 30min rast?
Har kört taxi, delat ut morgontidningar, haft egen butik, jobbat på festivaler och sålt korv, jobbat som städare, jobbat som montör i industri, jobbat på biluthyrning, sorterat paket på posten, jobbat som flyttgubbe, byggt ställningar, osv osv men har aldrig varit med att man knegat oavbrutet utan en chans att andas mellan varven som med detta jobb.
Som sagt, det finns inte tillräckligt med bussar så dom som är ute får göra 20pers jobb, ingen svår kalkyl.