2016-06-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Efter vårsäsongen kan man konstatera att många förståsigpåare borde ta sina snabba slutsatser och ställa sig vid skampålen. Superfloppen MFF som var uträknat och påväg att sparka den nya soptränaren efter tre omgångar leder tabellen före superlaget Norrköping med demontränaren Janne Andersson. De tre andra semifinallagen snackades upp betänkligt baserat på några försäsongsmatcher och nämndes till och med som guldkandidater(!) för att senare betraktas som floppar när de som förväntat befinner sig på undre halvan av tabellen.

Inte för att allt är guld och gröna skogar i Malmö men den ständigt pågående sensationsjakten är så otroligt tröttsam och det känns som att den blir värre för varje år som går. Eller så är det jag som börjar bli gammal och trött på samtiden.
Det flesta förståsigpåare har väl snarare sagt att det är en skandal om inte MFF promenerar hem guldet? De presenterades väl snarare som än större favoriter än inför förra året? Sedan att Allan fått kritik, har väl inte varit helt oberättigat? Skulle han så bara ställt ut ett par koner på träningarna, så borde ni väl leda serien med det laget?
Citera
2016-06-02, 19:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Efter vårsäsongen kan man konstatera att många förståsigpåare borde ta sina snabba slutsatser och ställa sig vid skampålen. Superfloppen MFF som var uträknat och påväg att sparka den nya soptränaren efter tre omgångar leder tabellen före superlaget Norrköping med demontränaren Janne Andersson. De tre andra semifinallagen snackades upp betänkligt baserat på några försäsongsmatcher och nämndes till och med som guldkandidater(!) för att senare betraktas som floppar när de som förväntat befinner sig på undre halvan av tabellen.

Inte för att allt är guld och gröna skogar i Malmö men den ständigt pågående sensationsjakten är så otroligt tröttsam och det känns som att den blir värre för varje år som går. Eller så är det jag som börjar bli gammal och trött på samtiden.

Ni ligger där ni bör ligga, inte direkt en bragd att MFF ligger 1:a.

Slutar ni inte 1:a i är det en flopp. Lev med det.
Citera
2016-06-02, 19:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Börjar nästan misstänka att Bajen är ett plastgräs lag, så jävla usla som de var mot oss på gräs, och matchen innan spelar de bra mot MFF, hemma. Nu har jag förvisso inte kollat upp poängskörd hemma/borta, eller gräs/plast, så jag kan ha heeeelt fel.

Bajen har bara spelat två matcher på gräs 1-2 mot GBG och 1-1 mot KFF.
Plast 3-3-4.
Citera
2016-06-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ni ligger där ni bör ligga, inte direkt en bragd att MFF ligger 1:a.

Slutar ni inte 1:a i är det en flopp. Lev med det.

Precis så. Och det känns tryggt att mina barn kan ha denna klippa att klamra sig fast i då allt stormar. Jag växte upp under 1970 och 1980-talet då det var regel att MFF vann Allsvenskan. Och nu är det samma sak...

Inget överdrivet firande då man vinner, däremot en knuten näve i fickan då man inte vinner Allsvenskan. Normalt för de som håller på MFF.
Citera
2016-06-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Precis så. Och det känns tryggt att mina barn kan ha denna klippa att klamra sig fast i då allt stormar. Jag växte upp under 1970 och 1980-talet då det var regel att MFF vann Allsvenskan. Och nu är det samma sak...

Inget överdrivet firande då man vinner, däremot en knuten näve i fickan då man inte vinner Allsvenskan. Normalt för de som håller på MFF.
Slet inte er MFF-ikon av sig tröjan och firade så vilt att han blev varnad efter ha gjort 2-0 mot superjumbon Gefle nyss? Hur ser då ert överdrivna firande ut, kan man ju undra?
Citera
2016-06-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Slet inte er MFF-ikon av sig tröjan och firade så vilt att han blev varnad efter ha gjort 2-0 mot superjumbon Gefle nyss? Hur ser då ert överdrivna firande ut, kan man ju undra?
Ha ha... Jag håller med.

Samtidigt har man inte den rutinen på att vinna som jag är uppväxt med. Under de 20 åren under 1970 och 1980-talet vann man Allsvenskan tio gånger (har inte kontrollräknat).

Men samtidigt så finns det såklart inget negativt att vara glad över en seger. Men du blir onekligen gladare då det anses vara ett mirakel istället för ett förväntat.
Citera
2016-06-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ha ha... Jag håller med.

Samtidigt har man inte den rutinen på att vinna som jag är uppväxt med. Under de 20 åren under 1970 och 1980-talet vann man Allsvenskan tio gånger (har inte kontrollräknat).

Men samtidigt så finns det såklart inget negativt att vara glad över en seger. Men du blir onekligen gladare då det anses vara ett mirakel istället för ett förväntat.
Märk väl att detta var under en tid då Malmö FF var i final i den finaste cupen och IFK Göteborg under flera år briljerade i Europa. Kvaliteten var hög och la grunden till landslagets framgångar under början av 1990-talet. Glory days...
Citera
2016-06-02, 21:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ha ha... Jag håller med.

70-89 10 seriesegrar men endast 7 guld, p.g.a hockey inspirerat slutspel.
Citera
2016-06-02, 21:20
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Låter bra, hörru du, men kan du vara snäll fixa länken?

Citat:
Hamrén ersätter Nanne, eller vad handlar det om?

FotbollDirekt....

Hur som helst, Peter Gerhardsson gör sin sista säsong i Häcken. Båda parterna överens.
Citera
2016-06-02, 23:21
Medlem
Citat:
Det flesta förståsigpåare har väl snarare sagt att det är en skandal om inte MFF promenerar hem guldet? De presenterades väl snarare som än större favoriter än inför förra året? Sedan att Allan fått kritik, har väl inte varit helt oberättigat? Skulle han så bara ställt ut ett par koner på träningarna, så borde ni väl leda serien med det laget?
Laget har presterat som förväntat och har med all rätt favortitskapet på sina axlar, inga konstigheter där. Att laget och Allan kritiserades efter torskarna mot Jönköping och Sundsvall har jag inga problem med heller men att räkna bort MFF från guldet och peka på tabelläget efter tre omgångar är direkt obegåvat. MFF använde jag egentligen bara som exempel för de otaliga långtgående slutsatser som gjorts i media under våren. Topplagen Djurgården och Jönköping eller varför inte bottenlaget Elfsborg är andra exempel. Man måste kunna hylla eller kritisera enstaka prestationer utan de långtgående slutsatserna om man vill behålla någon form av trovärdighet i mina ögon, något många misslyckats med i vår.
Citera
2016-06-03, 07:14
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Göteborg, era jävla sopor 😂

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitts-miljonblasning-av-erikssons-moderklubb-/
Citera
2016-06-03, 07:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Göteborg, era jävla sopor 😂

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitts-miljonblasning-av-erikssons-moderklubb-/

Märkligt att detta kommer fram nu samt att Åsebro inte gjort någon affär av detta innan.

Men ja, vår gamla styrelse verkar ha gjort mycket bra grejer som de satt nuvarande styrelse och sportchef i skiten för.

Precis det vi behöver nu om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in