2016-06-01, 00:17
Medlem
Börjar nästan misstänka att Bajen är ett plastgräs lag, så jävla usla som de var mot oss på gräs, och matchen innan spelar de bra mot MFF, hemma. Nu har jag förvisso inte kollat upp poängskörd hemma/borta, eller gräs/plast, så jag kan ha heeeelt fel.

Häcken har av allt att döma kommit igång nu, de hade stora skadeproblem och var inget vidare i början av säsongen, jag tror de kommer klättra en del, sedan har dom Paulinho, som även han hade skadeproblem tidigare i år, men som nu verkar ha börjat hitta tillbaka till den form/klass han hade när han kom förra året. Det skulle inte förvåna mig om han vinner skytteligan.

Vi, Blåvitt, har haft en ganska så knagglig säsong än så länge, men det har tagit sig lite mot slutet, men helt nöjd kan man inte vara. Bortser man från de stora bottennappen mot Östersund och MFF, så har resultaten ändå inte varit katastrofala, även om det finns ett par plumpar till. Spelet har dock inte varit något vidare i flera matcher, men jag tror vi får en bättre sommar och höst. Det blir svårt att vinna, men det är inte kört, vi har inte råd med många fler förluster dock.

Falkenberg 2 - 0
Häcken 1 - 0
AIK 3 - 3
Kalmar 1 - 1
Örebro 2 - 3
MFF 0 - 0 (0 - 3)
Gefle 6 - 2
Djurgården 2 - 1
Östersund 0 - 2
Peking 1 - 1
Bajen 2 - 1
Helsingborg 3 - 1
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-01 kl. 00:22.
Citera
2016-06-01, 00:39
Medlem
Efter vårsäsongen kan man konstatera att många förståsigpåare borde ta sina snabba slutsatser och ställa sig vid skampålen. Superfloppen MFF som var uträknat och påväg att sparka den nya soptränaren efter tre omgångar leder tabellen före superlaget Norrköping med demontränaren Janne Andersson. De tre andra semifinallagen snackades upp betänkligt baserat på några försäsongsmatcher och nämndes till och med som guldkandidater(!) för att senare betraktas som floppar när de som förväntat befinner sig på undre halvan av tabellen.

Inte för att allt är guld och gröna skogar i Malmö men den ständigt pågående sensationsjakten är så otroligt tröttsam och det känns som att den blir värre för varje år som går. Eller så är det jag som börjar bli gammal och trött på samtiden.
Citera
2016-06-01, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
+ en 3-0 vinst

Senast jag kollade tabellen så ligger MFF fortfarande först oavsett.
Citera
2016-06-01, 08:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi, Blåvitt, har haft en ganska så knagglig säsong än så länge, men det har tagit sig lite mot slutet, men helt nöjd kan man inte vara. Bortser man från de stora bottennappen mot Östersund och MFF, så har resultaten ändå inte varit katastrofala, även om det finns ett par plumpar till. Spelet har dock inte varit något vidare i flera matcher, men jag tror vi får en bättre sommar och höst. Det blir svårt att vinna, men det är inte kört, vi har inte råd med många fler förluster dock.

Falkenberg 2 - 0
Häcken 1 - 0
AIK 3 - 3
Kalmar 1 - 1
Örebro 2 - 3
MFF 0 - 0 (0 - 3)
Gefle 6 - 2
Djurgården 2 - 1
Östersund 0 - 2
Peking 1 - 1
Bajen 2 - 1
Helsingborg 3 - 1

Jag vet att jag tjötar, men vi är alltså en pinne efter motsvarande matcher ifjol (om vi ersätter Östersund away med HBK away). Det är sannerligen bra.
Sedan har vi förvisso andra lag före oss men vi ledde ju stort ifjol och tappade så det är ju ingen omöjlighet.
Den enda riktigt stora plumpen under våren är ju Östersund away, där försökte inte ens spelarna göra något vettigt. Man kan tro att de tryckt i sig av de chipspåsarna som delades ut på läktarna själva innan match.
Kalmar hemma och 1-1 är sådant som händer under en säsong, man gör det dåligt men får trots allt en pinne.
Sedan hade jag givetvis helst sett att vi höll undan i Örebro men totalt sett är våren godkänd poängmässigt.
Spelmässigt finns mer att önska men det är poängen som räknas.
Citera
2016-06-01, 11:56
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kalmar hemma och 1-1 är sådant som händer under en säsong, man gör det dåligt men får trots allt en pinne.
Sedan hade jag givetvis helst sett att vi höll undan i Örebro men totalt sett är våren godkänd poängmässigt.
Spelmässigt finns mer att önska men det är poängen som räknas.

Så sjukt oförtjänt poäng. Billigare straff har man sällan sett.
Citera
2016-06-01, 17:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

För oss? Det var väl närmare 2-1 än 1-2 så 1-1 var väl typ rimligt. Hade matchen fortsatt 10 min till hade vi antagligen vunnit. Vi hade ju en hel del chanser, men forceringen och skärpning från vår sida kom typ 70 min för sent.
Citera
2016-06-01, 17:35
Medlem
patriss avatar
http://www.matchdax.se/allsvenskan/matchdax-utser-varens-baesta-i-allsvenskan

Tankar? Finns många som dom kunde bytt ut mot Eikrem med. Annars är det väl rätt spot on.
Citera
2016-06-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
http://www.matchdax.se/allsvenskan/matchdax-utser-varens-baesta-i-allsvenskan

Tankar? Finns många som dom kunde bytt ut mot Eikrem med. Annars är det väl rätt spot on.

Den enda jag saknar är Ajdarevic. Visst har han varit bättre än Eikrem?
Citera
2016-06-01, 18:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

Likt förbannat en på förhand tänkt ttea som blev en missad seger.
Citera
2016-06-02, 16:43
Medlem
Bajenjeppes avatar
Precis som jag skrev om innan Gefle-matchen...

http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/...-sista-sasong/

Dags att komma hem till Bajen!
Citera
2016-06-02, 17:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe

Låter bra, hörru du, men kan du vara snäll fixa länken?
Citera
2016-06-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe

Hamrén ersätter Nanne, eller vad handlar det om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in