Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Vi, Blåvitt, har haft en ganska så knagglig säsong än så länge, men det har tagit sig lite mot slutet, men helt nöjd kan man inte vara. Bortser man från de stora bottennappen mot Östersund och MFF, så har resultaten ändå inte varit katastrofala, även om det finns ett par plumpar till. Spelet har dock inte varit något vidare i flera matcher, men jag tror vi får en bättre sommar och höst. Det blir svårt att vinna, men det är inte kört, vi har inte råd med många fler förluster dock.
Falkenberg 2 - 0
Häcken 1 - 0
AIK 3 - 3
Kalmar 1 - 1
Örebro 2 - 3
MFF 0 - 0 (0 - 3)
Gefle 6 - 2
Djurgården 2 - 1
Östersund 0 - 2
Peking 1 - 1
Bajen 2 - 1
Helsingborg 3 - 1
Jag vet att jag tjötar, men vi är alltså en pinne efter motsvarande matcher ifjol (om vi ersätter Östersund away med HBK away). Det är sannerligen bra.
Sedan har vi förvisso andra lag före oss men vi ledde ju stort ifjol och tappade så det är ju ingen omöjlighet.
Den enda riktigt stora plumpen under våren är ju Östersund away, där försökte inte ens spelarna göra något vettigt. Man kan tro att de tryckt i sig av de chipspåsarna som delades ut på läktarna själva innan match.
Kalmar hemma och 1-1 är sådant som händer under en säsong, man gör det dåligt men får trots allt en pinne.
Sedan hade jag givetvis helst sett att vi höll undan i Örebro men totalt sett är våren godkänd poängmässigt.
Spelmässigt finns mer att önska men det är poängen som räknas.