2016-05-13, 10:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Blir det Wesström som tar över laget till att börja med? Det naturliga hade ju varit att assisterande hade gjort det men i detta fallet så är ju han redan klar för en av dom största konkurrenterna.

Jag tog förresten för givet att det i princip redan var klart att Jens Gustafsson skulle ta över AIK när det stod klart att styrelsen försökte tvinga bort Alm i våras..
Citera
2016-05-13, 10:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Blir det Wesström som tar över laget till att börja med? Det naturliga hade ju varit att assisterande hade gjort det men i detta fallet så är ju han redan klar för en av dom största konkurrenterna.

Jag tog förresten för givet att det i princip redan var klart att Jens Gustafsson skulle ta över AIK när det stod klart att styrelsen försökte tvinga bort Alm i våras..
Har du helt missat att Rikard Norling tar över?
Citera
2016-05-13, 10:30
Medlem
mishimas avatar
Tycker ju att AIK borde sno Kim Bergstrand från Sirius, istället för att ta in Norling på en andra sejour.
Citera
2016-05-13, 10:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har du helt missat att Rikard Norling tar över?
"Till att börja med"
Menade alltså nu genast, träningarna och dom närmaste matcherna, för jag antar ju att dom inte har varit så fula att dom redan har skrivit kontrakt med Norling.

Fast å andra sidan, smidigt och snyggt är ju inte första tanken man får vad gäller detta...
Citera
2016-05-13, 10:35
Medlem
bagarn29s avatar
Har jag förstått det rätt? BW får vara kvar som sportchef ifall han kickar Alm, annars åker de båda med pukor och trumpeter.
Citera
2016-05-13, 10:44
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker ju att AIK borde sno Kim Bergstrand från Sirius, istället för att ta in Norling på en andra sejour.
Hade inte banden till Norling varit så starka så hoppas jag att gnaget tänkt samma sak. Givetvis hade man nog försökt på Axen men det hade varit lönlöst.
Citera
2016-05-13, 11:23
Medlem
snillet_1s avatar
Officiellt med Norling nu:

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10048
Citera
2016-05-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Officiellt med Norling nu:

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10048
Rätt lustigt att Norling ens vill sätta sin fot i AIK igen med tanke på hur AIK behandlade honom när han kickades förut. Nåja blir spännande att se om han får fart på AIK igen.
Citera
2016-05-13, 11:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Rätt lustigt att Norling ens vill sätta sin fot i AIK igen med tanke på hur AIK behandlade honom när han kickades förut. Nåja blir spännande att se om han får fart på AIK igen.

Med tanke på hur han gjorde efter guldet i Malmö så har han nog ingen heder att värna om. Det verkar vara en synnerligen pengakåt filur. Rätt summa gör minnet kort.
Citera
2016-05-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Med tanke på hur han gjorde efter guldet i Malmö så har han nog ingen heder att värna om. Det verkar vara en synnerligen pengakåt filur. Rätt summa gör minnet kort.
Han misslyckades ju fatalt i Norge också. Nästan sjukt att han nämndes som förbundskapten förut också. Möjligt att han kan städa upp en aning i det kaos som råder i klubben men någon vinnare är han inte.
Citera
2016-05-13, 12:09
Medlem
eternussermos avatar
Solnaklubben fortsätter med osympatiska tränare, Norling har jag ogillat sen han som tränare för Sundsvall lyckades skymma sikten, för undertecknad, totalt när de gästade Söderstadion.
Citera
2016-05-13, 13:26
Medlem
kostymnisses avatar
Det blir ju som mest intressant om Norling inte klarar av att leva upp till den kravbild som Alm fick.
AIK skulle ju bara vinna en titel 2016 alt ta sig till EL:s gruppspel. Iom att truppen är likadan bör ju det kravet följa med till Norling eller skyddar man honom med att han måste få tid att sätta sin prägel etc?

Det får vara hur mycket kaos det vill i den där klubben men det känns som ett jäkligt mysko läge att göra en rockad i... AIK har förvisso ett hyfsat bekvämt program fram till uppehållet men ändå. En derbytorsk och oavgjort i Falkenberg så börjar la snart drevet gå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in