Begreppet social konstruktion är för mig bara en ordlek. Tex om man påstår att gravitationen är en social konstruktion, så påstår man samtidigt att skulle det inte finnas några människor alls så skulle det inte finnas någon gravitation heller, eller hur ?
Pajaskonster på hög nivå, fast med nyare ord förstås.
Bättre att genusvetarna ägnar sig åt att räkna personliga pronomen i allmänna texter, dvs han/hen/hon/den/det osv ? Eller har jag fel ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cannabisministern
En annan feminist som påstått samma sak om Newton är Luce Irigaray. Det är inte omöjligt att Sandra Harding fått inspiration från henne.
Richard Dawkins bemöter den här sortens idioti i det här klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=b1pJ8vYxL3Q
Har dock inte tittat på klippet, men jag kom i min stilla tanke på att enligt legenden fick Newton sin ide' om gravitationen ifrån att ha fått ett äpple i huvudet.
- Om vi nu vänder på steken och säger Sandra Harding/Luce Irigaray var den som fick ett äpple i huvudet - Hur skulle hon/hen/de ha formulerat gravitationsteorin då ?
Ni kan ju fundera på detta och komma med ett tänkvärt svar ?
Svagheten i feministernas försök att omvärdera vetenskap, i att de själva inte använder vetenskaplig metodik.
De verkar ha missuppfattat vetenskaplig metodik helt....
Om Sandra Harding/Luce Irigaray skriver en ny Principia som är bättre skriven än Newtons då kan jag hålla med om att de tillför något till vetenskapen och att jag kan köpa det jag också. Tex att de förklarar det sk trekroppars-problemet på ett bättre sätt, eller kan härleda det själva med feministisk teknofysik eller vad de kallar det ? Och helst att de hittar på en egen analytisk metod att lösa trekropparsproblemet ?
Feministernas nedsabling av vetenskapen har stora likheter med den Katolska Kyrkans inkvisitionsprocess emot Galilei, Genusvetenskapen är vår tids inkvisitionsdomstol men använder andra verktyg och argument.
Genusvetenskapen är dessutom lite väl utav snedsegleri i att de inte kritiserar ett annat ide'fundament i vår verklighet, nämligen Teologin och Religionen som sådan. De verkar inte ha något förhållande till religionen alls, Där kan man ju verkligen tala om patriarkala strukturer och en ide'-värld uppdelad på könen.
Så jag ser framemot att de kritiserar religionen som ide'-bildande tankevärld, skriver en ny Principia och en ny Darwins "The origin of species", - då kan de vinna respekt även ifrån mig.
Den akademiska fegheten har inneburit att ingen vågar säga till dessa - Att varför skriver ni inte en bättre avhandling själva, istället för att klaga på den ?