2016-06-01, 02:52
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxboy
Käkar 70mg om dagen och har nu fått inderal utskrivet. Dom på apoteket sa att elvanse och inderal funkar ihop. Men borde det inte motverka varandra på något vis?

Inderal sänker ju pulsen medans amfetamin höjer den. Kan hända att du känner dig en aning segare om dagen.
Citera
2016-06-02, 01:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Segt att elvanse-attentin inte fungerar på dig.
Lycka till med concertan senare

Tack tror att det kan bli grymt bra det här. Ta lite mer övervägda beslut.
Citera
2016-06-02, 15:54
Medlem
Min vilopuls är minst 100 oftast mer. Är frisk annars så det är väl inte farligt?
Citera
2016-06-02, 16:05
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Min vilopuls är minst 100 oftast mer. Är frisk annars så det är väl inte farligt?

Inte bra att gå runt med hög puls länge. Risk för hjärtfel kan förekomma i längden av ditt bruk. Be om att få Inderal eller en annan puls sänkande medicin.
Senast redigerad av Redlinez 2016-06-02 kl. 16:07.
Citera
2016-06-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Inte bra att gå runt med hög puls länge. Risk för hjärtfel kan förekomma i längden av ditt bruk. Be om att få Inderal eller en annan puls sänkande medicin.

Har inderal utskrivet. Försämras effekten av elvansen om jag intar inderal?
Citera
2016-06-02, 19:38
Medlem
jokkolikercs avatar
TTjena tjena

kan någon hövlig person återkoppla till mig angående om Elvanse är nått att ha I.V isåfll i vilka doser samt hur man hanterar pulvret fö o lösa upp det i vatten -skicka gärna pm- tack på förhand

fridens liljor
jokkolikerc
Citera
2016-06-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokkolikerc
TTjena tjena

kan någon hövlig person återkoppla till mig angående om Elvanse är nått att ha I.V isåfll i vilka doser samt hur man hanterar pulvret fö o lösa upp det i vatten -skicka gärna pm- tack på förhand

fridens liljor
jokkolikerc

Kort svar, nej det går inte.
Citera
2016-06-02, 22:43
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Kort svar, nej det går inte.

Ingen bra ide som sagt men det fungerar faktist då det klyvs i de röda blodcellerna ändå men kommer vara exakt samma effekt vanligt. ingen skillnad alls från oralt och är antagligen väldigt väldigt dåligt o injicera bindemedlerna skjut inte elvanse
Citera
2016-06-02, 22:52
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Har inderal utskrivet. Försämras effekten av elvansen om jag intar inderal?

Nja prova och se efter. Ända sättet att veta säkert hur kominationen blir. Har själv aldrig behövt inderal när jag går på adhd mediciner eller vanligt amfetamin. Annars är det bara att fråga din sjuksyster du har på psyk eller din läkare för dom borde ju veta mer exakt eftersom det är ju dom som har skrivit ut det åt dig.
Citera
2016-06-06, 10:26
Medlem
Tar ni något för att sova bättre de dagar ni tagit elvanse? jag upplever att jag har svårt med insomningen vissa nätter då jag tagit elvanse även tidigt på morgonen..
Citera
2016-06-06, 13:44
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novastorm1981
Tar ni något för att sova bättre de dagar ni tagit elvanse? jag upplever att jag har svårt med insomningen vissa nätter då jag tagit elvanse även tidigt på morgonen..

Testa att få i dig något med c vitamin innan du ska sova hjälper mig mycket iaf. då det gör så att elvanse går ur kroppen fortare.

Håll dig borta från mat o drycker med c vitamin på dagen dock fast det kanske du redan vet.
Senast redigerad av skunky 2016-06-06 kl. 13:51.
Citera
2016-06-06, 13:59
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novastorm1981

Magnesium hjälper. Annars be läkaren skriva ut något mot sömnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in