2016-05-31, 17:32
Medlem
Lostias avatar
Fått tag i ett hasch, brunt och mjukt, som gör mig helt sjukt bäng. Är vanerökare sedan 1½ år ungefär men detta räcker med 0,2g så är jag helt zonkad. Vad kan det vara för något skoj?
Citera
2016-05-31, 18:45
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia
Fått tag i ett hasch, brunt och mjukt, som gör mig helt sjukt bäng. Är vanerökare sedan 1½ år ungefär men detta räcker med 0,2g så är jag helt zonkad. Vad kan det vara för något skoj?

Ingen kan svara på det förstår du väl. Du fick bra röka för dig helt enkelt
Citera
2016-05-31, 19:31
Medlem
spknoises avatar
Fuck, vad bortskämd man blev med Kanadas lagar! Tänk att bara ställa sig och röka en joint utan någon eller polisen bryr sig. Ska till Stockholm nästa helg och då ska jag få tag på 5 gram Sativa och röka en innan utgång. Känner mig som en rebellisk 15 åring
Citera
2016-05-31, 19:49
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Fuck, vad bortskämd man blev med Kanadas lagar! Tänk att bara ställa sig och röka en joint utan någon eller polisen bryr sig. Ska till Stockholm nästa helg och då ska jag få tag på 5 gram Sativa och röka en innan utgång. Känner mig som en rebellisk 15 åring

Så länge du inte står och blossar folk i ansiktet är det nog ingen fara. Tänk på att fixa munch!
Citera
2016-06-01, 22:01
Medlem
Kalkon77s avatar
Ni som började röka vid en ung ålder, känner ni att det har påverkat er hjärna permanent? Att ni alltså har fått skador på hjärnan som inte fixar sig själv efter avslutat cannabisbruk? Att ni känner er lite segare eller så..
Senast redigerad av Kalkon77 2016-06-01 kl. 22:05.
Citera
2016-06-01, 22:19
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Ni som började röka vid en ung ålder, känner ni att det har påverkat er hjärna permanent? Att ni alltså har fått skador på hjärnan som inte fixar sig själv efter avslutat cannabisbruk? Att ni känner er lite segare eller så..
Det blir vad man gör det till.
Personligen känner jag inte av någonting.
Citera
2016-06-01, 23:19
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Det blir vad man gör det till.
Personligen känner jag inte av någonting.
Om vi säger att du är 30+ och har rökt under en längre tid så ska hjärnan alltid kunna återställa sig från att vara seg. Det kan dock ta flera månader. Men om man börjar i ung ålder, alltså under 20 hur påverkas hjärnan då?
Citera
2016-06-02, 00:04
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Om vi säger att du är 30+ och har rökt under en längre tid så ska hjärnan alltid kunna återställa sig från att vara seg. Det kan dock ta flera månader. Men om man börjar i ung ålder, alltså under 20 hur påverkas hjärnan då?

Jadu, finns en del forskare som säger att det kan ge långvariga effekter som man kanske inte märker förens några år senare. Har en kompis som rökt sedan han var 16 och han har inte märkt något negativt. Beror ju på så mycket faktorer..
Senast redigerad av elpepe 2016-06-02 kl. 00:06.
Citera
2016-06-02, 19:00
Medlem
spknoises avatar
Fick tag på 4 gr gräs (sativa) idag genom en kompis Så nu under helgen blir det att baka lite kladdkakemuffins inför Stockholmsturen (vill inte röka i stan pga risk att åka dit)

Imorn blir det en spliff med en liten Jameson i ena handen Känner mig verkligen udda gentemot andra cannabisanvändare genom att jag avnjuter det tillsammans med virre
Senast redigerad av spknoise 2016-06-02 kl. 19:04.
Citera
2016-06-06, 17:48
Medlem
caecos avatar
Rökte under några år för ett tag sedan. Nu under de senaste två åren har jag bara rökt någon enstaka gång då den första spliffen alltid gör mig så extremt skev. Får ångest och nojjar över att jag inte kan föra en normal diskussion och därav känner mig rejält obekväm bland folk. Detta är något som nästan alltid går över efter första timmen om jag fortsätter röka.

Funderar på om jag ska köpa en indica- eller sativadominerad strain för att undvika detta. Har sett att många rekommenderar indica vad det gäller ångest då sativa ofta kan göra att man blir paranoid och/eller får ångest. Men vad upplever folk fungerar bäst för att vara utanför hemmet?
Har svårt för gräs där man inte orkar umgås med polare eller familj då man helst bara vill sitta för sig själv framför tvn.
Senast redigerad av caeco 2016-06-06 kl. 17:52.
Citera
2016-06-06, 18:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Börjat lite igen och nu när jag kör blir jag så utsliten dagen efter, det känns som en bakfylla nästan utan illamåendet. Värker i hela kroppen och har 300 gånger svårare att komma ur sängen på förmiddagen.

Någon som varit med om detta?
Citera
2016-06-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Rökte under några år för ett tag sedan. Nu under de senaste två åren har jag bara rökt någon enstaka gång då den första spliffen alltid gör mig så extremt skev. Får ångest och nojjar över att jag inte kan föra en normal diskussion och därav känner mig rejält obekväm bland folk. Detta är något som nästan alltid går över efter första timmen om jag fortsätter röka.

Funderar på om jag ska köpa en indica- eller sativadominerad strain för att undvika detta. Har sett att många rekommenderar indica vad det gäller ångest då sativa ofta kan göra att man blir paranoid och/eller får ångest. Men vad upplever folk fungerar bäst för att vara utanför hemmet?
Har svårt för gräs där man inte orkar umgås med polare eller familj då man helst bara vill sitta för sig själv framför tvn.

Testa en Indica dominerad hybrid.

Kommer troligtvis ge dig body high men ändå känna sig pigg och glad.

Har rökt endast sativa dominerade hybrider senaste 2 åren, och skulle inte rekommendera det efter att ha läst din kommentar

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in