2016-06-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Om vi säger att du är 30+ och har rökt under en längre tid så ska hjärnan alltid kunna återställa sig från att vara seg. Det kan dock ta flera månader. Men om man börjar i ung ålder, alltså under 20 hur påverkas hjärnan då?
Har rökt sen 14 och är 20 + nu, inte märkt något speciellt. Upplever inte att jag är seg.
Citera
2016-06-09, 22:35
Medlem
Googlas avatar
Tjo. Köpte grönt på fs och det var jävligt torrt. Inte särskilt kladdigt, löv kvar (går nästan smula sönder budsen). Är detta någon fara? Säljaren verkar ganska ny, törs ju inte starta något dispyt eller liknande. Dem har ju ens adress
Citera
2016-06-09, 23:03
Medlem
Tjingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Tjo. Köpte grönt på fs och det var jävligt torrt. Inte särskilt kladdigt, löv kvar (går nästan smula sönder budsen). Är detta någon fara? Säljaren verkar ganska ny, törs ju inte starta något dispyt eller liknande. Dem har ju ens adress
Det är inga problem, bara rök på du!
Du får ju mer gräs när det är torrt, när det är kladdigt väger ju det mer!
Citera
2016-06-09, 23:26
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingen
Det är inga problem, bara rök på du!
Du får ju mer gräs när det är torrt, när det är kladdigt väger ju det mer!

Tänkte om det kan vara kass kvalitet på det? Mindre potent. Dock så var det skapligt otrimmat så, kvistar och löv. Så vettetusen om det kompenseras med torra vikten. Tänkte hur som helst göra olja på det
Citera
2016-06-10, 23:10
Medlem
Jag har nyligen flyttat och har då inga kontakter där jag bor just nu. Funderar på att försöka hitta en ny snubbe men vet inte hur jag går till väga så jag funderar på att testa att beställa. Men undrar hur säkert det är. Vill ju inte ha polisen knackandes på dörren.
Citera
2016-06-11, 00:26
Medlem
spknoises avatar
Vi säger att polisen skulle se mig röka en joint öppet. Vad skulle straffet bli? Böter, fängelse eller tillsägelse?
Citera
2016-06-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Vi säger att polisen skulle se mig röka en joint öppet. Vad skulle straffet bli? Böter, fängelse eller tillsägelse?

Torsk på ringa så böter, provtagning och möjligtvis strul med körkort mm. Sista verkar vara ganska individuellt
Citera
2016-06-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiod
Jag har nyligen flyttat och har då inga kontakter där jag bor just nu. Funderar på att försöka hitta en ny snubbe men vet inte hur jag går till väga så jag funderar på att testa att beställa. Men undrar hur säkert det är. Vill ju inte ha polisen knackandes på dörren.
Det är det säkraste alternativet av alla. Risken (att polisen låter hundar söka igenom posten > hundarna hittar ett brev med dubbelt vakumförpackat innehåll > polisen väljer att göra husrannsakan hos dig) är försumbar.
Citera
2016-06-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amountainofone
Det är det säkraste alternativet av alla. Risken (att polisen låter hundar söka igenom posten > hundarna hittar ett brev med dubbelt vakumförpackat innehåll > polisen väljer att göra husrannsakan hos dig) är försumbar.

Du glömde även tillägga om kranen torskar så kan det finnas kundregister. Sedan kan det även vara så att polisen har span och fotograferar varenda brev och dokumenterar adress innehåll m.m. (se SweExpress och Alexandrus) och sedan dyker de upp 1-2 år efter och tar en för ringa narkotikabrott. Detta har nyligen hänt en jag känner som handlade av Alexandrus. Man måste ha otur för att torska då man handlar via nätet, risken finns fortfarande. Hade jag skrivit om detta för ett år sedan hade mitt svar varit HANDLA PÅ NÄTET! Men idag skulle jag nog valt IRL. Mindre risk att man torskar i efterhand.
Citera
2016-06-12, 01:25
Medlem
GringoKringos avatar
Jag har brukat lite andra droger under flera år men aldrig testat cannabis av någon oförklarlig anledning. Men igår testade jag det första gången, jag köpte 2st "godisar" som skulle innehålla indica. Blev rekommenderad att ta "En halv för nybörjare" Så jag börjar att ta halva och sitter spänt och väntar på vad som ska hända.. Men timmarna går och jag känner ingenting.. eller jag blir tröttare och segare, men inget "bra". Jag trodde man skulle få någon eufori eller fina färger som man hört andra sagt.

Jag slängde senare i mig båda godisarna, och inget hände förutom att jag blev trött och väldigt seg.

Fick jag dåliga grejer? eller varför var det så värdelöst?
Citera
2016-06-12, 09:00
Medlem
420Stockholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringoKringo
Jag har brukat lite andra droger under flera år men aldrig testat cannabis av någon oförklarlig anledning. Men igår testade jag det första gången, jag köpte 2st "godisar" som skulle innehålla indica. Blev rekommenderad att ta "En halv för nybörjare" Så jag börjar att ta halva och sitter spänt och väntar på vad som ska hända.. Men timmarna går och jag känner ingenting.. eller jag blir tröttare och segare, men inget "bra". Jag trodde man skulle få någon eufori eller fina färger som man hört andra sagt.

Jag slängde senare i mig båda godisarna, och inget hände förutom att jag blev trött och väldigt seg.

Ifall man måste fråga ifall man blev flummig så skulle jag gissa på att det var bara godis det där och inte så mycket mer.
Citera
2016-06-12, 10:44
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringoKringo

Låter som du blandar ihop CB med LSD..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in