Citat:
Ursprungligen postat av
heeoo
Fan du verkar ha rätt bra koll, skulle gärna höra mer från dig om du orkar!

Vad är du för "Stalker" som är intresserad av mamman och dotterns nuvarande liv med skyddad identitet. Tycker du inte att dom lidit nog. Dom har fått skyddad identitet för att slippa "Paparazziz" som du att snoka och snaska i deras liv.
Att juridiska etablicemanget i daCostafallet reagerade och beslutade som dom gjorde kanske inte var så konstigt om man läser följande teori om hur det kunde gått till som för mig verkar som det mest troliga.
Att allmänläkaren och hans kompis obducenten blev högvilt bland utredare anser jag dom hade fog för, genom att allt dom misstänktes för var rena skolexemplet på hur mördare/styckare är de mest sannolika gärningsmännen.
Läkarna har enligt vittnen köpt sex av drogpåverkade horor på Malmskillnadssgatan.
Allmänläkaren forskade om droger (Kan ha med saken att göra)
Läkarna hade styckvana och nycklar till världens bästa mord och styckningsanläggning Rättsmedicin (Som ligger mitt emellan fyndplatserna FP1 och FP2)
En enkel och mycket sannolik teori är att man lockade ner daCosta till Rättsmedicin där man med en överdos njöt av hon domnade och dog bort, samtidigt som man ägnade sig åt sexuell njutning när man styckade kroppen (Det som tyder på detta, är att man skar bort det ena bröstet och könsorganet och det hade man ingen som helst anledning att göra förutom av sexuell njutnings skull. Drogforskningen kan också ha med styckningsritualen att göra.
Att säckarna hittades på varsin sida om mord och styckningsplatsen kan ha att göra med att ena läkaren bodde på Kungsholmen och den andre i Täby Kyrkby som tog med sig ett par säckar var på väg hem.
Båda läkarna blev dömda för att ha styckat daCosta men frikändes på grund av en löjlig preskriberingslag.
I mina ögon är dom fortfarande de mest sannolika gärningsmännen, men det lär vi aldrig få reda på.
Vad vi än tycker så måste anhöriga få leva sina liv utan att trackaseras av stalkerpaparazzis som fortarande vill snaska i de anhörigas liv.
Denna min teori är god som någon annan tills motsatsen bevisats.