2016-05-26, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingolol
Lätt. Första vi borde göra är att privatisera kungahuset. Kanske finns någon som vill köpa knugen som representant, typ saudisk prins eller något.

Det förändrar inte det faktum att alla som får socialbidrag borde tvingas till 6 timmars aktivitet, städa gator eller något för att ägna 2 timmar till att leta arbete. Enkla servicesaker som inte "snor" massa arbeten istället för att isoleras i sina hem. Allt i statlig regi. Det hade nog fått fler att överväga att studera och hitta ett riktigt arbete så de kan bidra.

Men det är tillfälligt. Ungefär som när statliga bolag såldes ut. 10 år senare så kan inte skattesänkningarna finansieras med sålda vin &sprit. Guldet skulle kanske vara ett signifikant tillskott ett budgetår. Sen hade det gått åt helvete igen.

Är det inte bättre att våra gemensamma museum börjar kosta mer igen? Inga gratis inträden utan se till att tyskarna får punga ut. Historia säljer, kultur säljer, tom den ickeexisterande svenska kulturen. Annan kultur säljer när jag reser utomlands, jag spenderar för att lära känna den, se häftiga platser mm. Voredumt att avveckla något som drar in pengar från utlandet.

Jo för alla som studerar får ju jobb direkt. och lite muséeavgiofter lär säkert räcka för att sparka igång svensk ekonomi och försörja alla bajsbruna svartskallar.
Citera
2016-05-27, 09:29
Medlem
blackblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Ja de här e inte ditt land du kan sticka

Varför är det inte mitt land? Jag är svensk och uppvuxen här. Har dessutom betalat mer skatt än merparten i det här bidragslandet.
Citera
2016-05-27, 09:38
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
ONT:
Vi har museum runt om i landet med saker som vi inte ens e intresserade av eller kan göra nåt med.
Falsk dikotomi...
Citat:
Vet att det finns rika personer runt om i världen som kan betala MILJONER för vissa av de föremålen.
...eftersom det här är ett tredje alternativ...
Citat:
Borde komma folkt till nytta, vi borde sälja av sakerna till privata personer i världen o använda pengarna för o bygga upp ställen som malmö.

...och det här är ett fjärde alternativ.
Citat:
Slipper vi höja skatten med
Slipper "vi"? Vilka är "vi"?
Citera
2016-05-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Malmö är på god väg att hamna i ekonomisk kris. Skatten måste höjas med över 6 kronor per skattebetalare inom ett drygt decennium. Det motsvarar ungefär 20000 tusen per skattebetalare och år.

Ni så kallade vänster, socialdemokrater och miljöpartister samt försvarare av den stora invandringen, hur går detta ihop med att invandringen skulle vara lönsam?
Hur mår ni med att sprida direkt felaktiga lögner eller har ni bara väldig otur när tänker- jämt?

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-20/chockhojd-skatt-hotar-malmoborna

De har säkert begärt mer gratis pengar från staten och de har sagt nej. Tycker att alla som jobbar för och åt Malmö stad ska gå ner 30% i lön eftersom de har gjort ett sådant kasst jobb så att de får vara med och betala för sina kassa insatser och beslut. Sedan tycker jag att alla politiker som jobbar för Malmö stad och driver företag parallellt som de jobbar sm politiker (och där företagen inte klarar sig om de inte får kontrakt eller subkontrakt från Malmö stad) ska bestraffas eller sparkas. Är man korrupt och ägnar sig åt annat så ska man inte jobba för skattebetalarna. Ett sådant exempel är Milan Obradovic. Man kan börja städa bort korrupta politiker och bromsa sina enorma löneökningar. Dessutom är Malmö en laglös stad. Om man tar fast alla muslimska vildar som jobbar svart och drar bidrag samtidigt samt inte slår in köpen efter kontorstid skulle man spara in massor med pengar.
Citera
2016-06-01, 03:39
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Kunskapen som du har, om hur det såg ut i Sverige före välfärden, är lika ovanlig som kunskap om islam.
Dessvärre är det bristen på den här kunskapen som gör att folk i gemen inte förstår vad som får ett samhälle att fungera. Och vad som gör att det att inte fungerar.

Jaha? Så det säger du. Riskerade vi inavel då med som vi gör idag också?
Citera
2016-06-01, 05:11
Medlem
Vi kanske på något sätt kan lura danskarna att ta över Malmö.
Citera
2016-06-01, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonfires_Down
Vi kanske på något sätt kan lura danskarna att ta över Malmö.

De flesta danskar jag känner säger att de gärna vill ha Skåne tillbaka. Utom Malmö...
Citera
2016-06-01, 10:24
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Jaha? Så det säger du. Riskerade vi inavel då med som vi gör idag också?

Jag lovordade alltså ditt inlägg och dina kunskaper - som få har. Trodde du jag var ironisk?
Citera
2016-08-13, 17:16
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Intressant att höra om din kollektivtrafiksituation. De flesta stockholmare håller för övrigt förmodligen med dig. Vi är många som tvingas betala för alla de som tjuvåker på buss, tunneltåg och i pendeltrafiken. Plankare borde låsas in eller deporteras.

Ehuru urusla våra lokalpolitiker än är på att driva bolag utan att sas köra bussen i diket så kanske vi ska fokusera på ekonomin?
På bilden nedan ser du hur utjämningskatten ser ut för Malmö visavi Stockholm.

http://imgur.com/a/8baCl
(Källan är SCB.)

Du kan själv gå in och laborera med siffrorna på den här sidan:
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Alla-lan/Skane-lan/Malmo/?var=17876

Slutsatsen är ändock att en man boende i en kommun som får del av denna generositet, bör rikta blicken nedåt, stå med mössan i hand, bocka dupt och tacka för att vi snällt hjälper honom att överleva och inte tjafsa så förbannat.

Ok, hur mycket levererar Stockholm i form av råvara för detta? Det är inte så att all skatt för råvara från hela Sverige hamnar i Stockholm? Jätteunderligt att det finns överskott. Prova att flytta alla bolag och alla statliga verk till Härnösand så får vi se vad statistiken säger sen. Snacka om att den Svenska Hufvudstaden skulle bli en utflyttningskomun..
Citera
2016-08-13, 18:54
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Stämmer ju inte, många även medelklass flyttar till Malmö. Delvis till Malmö högskola men även en hel del som jobbar. Men om skatten skulle ökas såpass kommer det bli white flight till välmående kommuner runt staden samtidigt som innerstaden kommer fortsätta att lansera sin bild av fantastisk övergång från industristad till mångkulturell kunskapsstad samtidigt som utanförskapsområdena blir än mer utanför. Ifall det går tillräckligt långt så det väl inte orimligt att korthuset faller och det blir Detroit-aktigt.

det ÄR redan white flight till stockholm, i mitt jobb så har jag bara de senaste 2 åren märkt en kraftig ökning av skåningar här.
Citera
2016-08-14, 05:13
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Jag lovordade alltså ditt inlägg och dina kunskaper - som få har. Trodde du jag var ironisk?

Ja, jag måste ha trott det. Inte lätt alla gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in