2016-05-20, 13:56
Medlem
Zloths avatar
Malmö har varit i en ekonomisk kris i säkert 10 år nu.

Enda orsaken till att Malmö inte har brakat samman ännu är för att andra kommuner får betala för Malmös kalas.
Citera
2016-05-20, 14:00
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Det slutar bara med att dom få som är kvar i malmö med pengar flyttar.

och att en ökad befolkning ska generera några större ökningar i skatteintäkter så måste folk arbeta.
Som det ser ut nu flyttar alla som har råd ifrån malmö och det fylls på med folk frpn tredje världen som lyfter bidrag.

Den ökningen ger inte något.

Stämmer ju inte, många även medelklass flyttar till Malmö. Delvis till Malmö högskola men även en hel del som jobbar. Men om skatten skulle ökas såpass kommer det bli white flight till välmående kommuner runt staden samtidigt som innerstaden kommer fortsätta att lansera sin bild av fantastisk övergång från industristad till mångkulturell kunskapsstad samtidigt som utanförskapsområdena blir än mer utanför. Ifall det går tillräckligt långt så det väl inte orimligt att korthuset faller och det blir Detroit-aktigt.
Citera
2016-05-20, 14:09
Medlem
Godowskys avatar
Med en kommunalskatt på ~30% betyder 6,41 procentenheter 21,4% högre kommunalskatt. Vem skall politikerna stjäla detta av?
Citera
2016-05-20, 14:09
Medlem
Vekrusets avatar
Läste just om detta.

Citat:
Ett annat ekonomiskt problem är sysselsättningen i Malmö. För få arbetar. Den så kallade skattekraften har sjunkit stadigt i Malmö sedan sjuttiotalet och ligger nu på ungefär 85 procent av medelskattekraften i landet.

Vidare får närmare sju procent av Malmös hushåll försörjningsstöd, det som förr kallades socialbidrag. Andelen med försörjningsstöd är nästan dubbelt så hög i Malmö som riksgenomsnittet på fyra procent.

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-20/chockhojd-skatt-hotar-malmoborna

Och nej, man blir inte rik på befokningsmängd. Man blir rik på en produktiv befolkning. Annars skulle länder som Bangladesh vara jordens rikaste länder.

Vår solidaritet har byggt på vår homogenitet och sammanhållning. Enklaver kan inte ha en solidariskt välfärd som Sverige har.

Jag vill fortsätta ha kvar Sverige. Jag vill inte ha ett klansamhälle. Utvecklingen i Sverige är extremt skrämmande. Malmö är en testballong - högst andel invandrare koncentrerade. Men utvecklingen sprids som röta med vår okontrollerade massinvandring.

(Visst, Södertälje m fl mindre kommuner är också med och tävlar i högt antal invandrare och ingen ekonomisk bärkraft. Men Malmö är landets tredje största stad!!!)
Citera
2016-05-20, 14:11
Medlem
Yaroshenkos avatar
Detta är väl inte så konstigt när Malmö bränner 1,2 miljarder på ett nytt konserthus...
Citera
2016-05-20, 14:26
Medlem
TheAlamos avatar
Jag blir kallsvettig och arg varje gång jag läser något som har med massinvandring att göra, men sen tvingar jag mig sjlälv att tänka att 87% faktiskt vill ha det så här och man får leva med det, även om demokratin är något jag vill avskaffa nu för tiden. Frågan är hur långt 87% folket faktiskt vill dra det här. Ska hela välfärden vara dränerad innan man kommer på att det kanske vore bättre att hjälpa folk 400 mil bort på plats istället.
Citera
2016-05-20, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
...men sen tvingar jag mig sjlälv att tänka att 87% faktiskt vill ha det så här...

Nja de ljuger. De är regimlojala mobbare därför att de är ena patetiska exempel till människor. De drar från Sverige så snart de kan. Men bara vissa yrkeskategorier är så särskilt efterfrågade utomlands. Därför ska man värna sitt land men det är så dags att tänka på det nu.
Citera
2016-05-20, 14:42
Medlem
Nästan 1800 kr extra i månaden per skattebetalare?

Detta blir en ond cirkel, skattebetalare lämnar Malmö för att skatten blir för hög och sedan behöver man höja skatten ytterligare för att skatteintäkterna minskar.
Citera
2016-05-20, 14:46
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nja de ljuger. De är regimlojala mobbare därför att de är ena patetiska exempel till människor. De drar från Sverige så snart de kan. Men bara vissa yrkeskategorier är så särskilt efterfrågade utomlands. Därför ska man värna sitt land men det är så dags att tänka på det nu.
Det finns en massa olika anledningar till att rösta 87%, men det enda vi vet är att det var tillräckligt bra anledningar att man vill offra hela Malmö och i slutet hela landet. Malmö är Sveriges framtid och så som Sverige ser ut om 20-50 år. Undrar vilka som vill fördela pengar med vårt land då. Norge? Tror inte.
Citera
2016-05-20, 14:59
Medlem
Cornholio.s avatar
Svenskar är redan en minoritet i Malmö... Undra om pengarna kommer komma från den nya adeln eller från hårt arbetande svenskar utifrån...

In med militär, polis och bulldozer i Malmö, leta rätt på varenda kolonisatör sen internera - deportera!
Citera
2016-05-20, 15:03
Medlem
Badios avatar
Malmö får årligen 4 miljarder från det kommunala utjämningssystemet och ändå måste skatten höjas. Grattis Malmö.
Citera
2016-05-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
På vilket sätt ger skatt på bidrag en nettointäkt?
Är det definitionen av skatt? Nej. Det finns en del bidrag som skattas. Aktivitetsstöd som är så populärt till exempel. Att det inte är samhällseffektivt är något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in