2016-05-24, 11:13
Medlem
blackblacks avatar
Jag håller på att planera min flytt från Sverige för jag vägrar låta mina barn bo här och jag tänker inte sitta och titta på detta förfall. Betalar mycket i skatt idag men uppenbarligen ska det betalas tillagt annat än svenskar. Då betalar jag hellre skatt i något annat land som värnar om sina medborgare och där man kan känna sig tryggare än här. So long!
Citera
2016-05-24, 17:09
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Jag håller på att planera min flytt från Sverige för jag vägrar låta mina barn bo här och jag tänker inte sitta och titta på detta förfall. Betalar mycket i skatt idag men uppenbarligen ska det betalas tillagt annat än svenskar. Då betalar jag hellre skatt i något annat land som värnar om sina medborgare och där man kan känna sig tryggare än här. So long!

Ja de här e inte ditt land du kan sticka

ONT:
Vi har museum runt om i landet med saker som vi inte ens e intresserade av eller kan göra nåt med. Vet att det finns rika personer runt om i världen som kan betala MILJONER för vissa av de föremålen. Borde komma folkt till nytta, vi borde sälja av sakerna till privata personer i världen o använda pengarna för o bygga upp ställen som malmö. Slipper vi höja skatten med
Citera
2016-05-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin

ONT:
Vi har museum runt om i landet med saker som vi inte ens e intresserade av eller kan göra nåt med. Vet att det finns rika personer runt om i världen som kan betala MILJONER för vissa av de föremålen. Borde komma folkt till nytta, vi borde sälja av sakerna till privata personer i världen o använda pengarna för o bygga upp ställen som malmö. Slipper vi höja skatten med

Är du sjuk i huvudet människa ska vi börja sälja av Sveriges kulturskatter för att bekosta massinvandringen? Och några MILJONER kommer inte hjälpa för att rädda Malmö det är redan försent finns två alternativ frys invandringen helt och försök reparera eller så fortsätter vi på samma väg och låter hela landet gå under för det är vad som kommer att hända.
Citera
2016-05-24, 18:32
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin

ONT:

Malmö går back 4 miljarder kronor om året.

4 000 miljoner.

4 000 000 000.

Hela skatteinbetalningen från 50 000 heltidsarbetande sjuksköterskor. Per år.

Tror inte vi har museer så det räcker. Ens för ett år.
Citera
2016-05-24, 18:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjyy2
Är du sjuk i huvudet människa ska vi börja sälja av Sveriges kulturskatter för att bekosta massinvandringen? Och några MILJONER kommer inte hjälpa för att rädda Malmö det är redan försent finns två alternativ frys invandringen helt och försök reparera eller så fortsätter vi på samma väg och låter hela landet gå under för det är vad som kommer att hända.

Personen som skrev det är uppenbarligen inte svensk. Alltså, att förstöra någon annans land... det bekommer inte främlingarna.

Personligen så är jag säker på att det inte enbart är Malmö som kommer att behöva höja skatten för att kunna bekosta massinvällningen.
Citera
2016-05-24, 20:02
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal

4 000 miljoner.

4 000 000 000.

Nu mer +4,5 och det är bara det kommunala utjämningsbidraget.
Citera
2016-05-24, 20:04
Medlem
Skatten är inte högst i Sverige idag. Men kommer säkerligen bli det då antar jag.

Räknade ut nettolönen ~24.000 på medellönen i Sverige

https://statsskuld.se/jobb/berakna-nettolon-i-malm%C3%B6-47081-med-31400-kr-i-m%C3%A5nadsl%C3%B6n
Citera
2016-05-25, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vad menar du? Sverige är inte bara svenskarnas land, vi har även skrivit på avtal med FN.
Hur tänker du att det är relevant?
Citera
2016-05-25, 01:28
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vad menar du? Sverige är inte bara svenskarnas land, vi har även skrivit på avtal med FN.
???
Vem mer har rätt till det här landet p.g.a. vi skrivit på en del FN-konventioner?
Att ingå avtal och att skriva på konventioner och traktat med internationella organisationer är inte riktigt samma sak.
Citera
2016-05-25, 01:41
Avstängd
dacks avatar
Detta är ju underbart att malmö Sveriges rövhål och nykulturella metropol krackelerar sönder.
Citera
2016-05-25, 04:01
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal

4 000 miljoner.

4 000 000 000.

Bara Stockholms slott o de där museumet under har ju typ 10 000 föremål eller mer sa de när ja gick i skolan o MÅNGA kan säljas för över en miljon. Finns många fler liknande ställen. Sen vi har många föremål i guld som kan smältas ner o säljas för miljardbelopp tro mig.

Lika bra att de kommer till nytta för de människor som kommer hit o utvecklar Sverige kulturellt
Citera
2016-05-25, 04:23
Medlem
MeanMEs avatar
Skicka alla dessa budgetnetton till Stockholm och låt de som önskat dem hit "inkassera" den stora vinsten de utgör...

Vänta bara tills de 160.000 som kom hit stämplar ut från migrationsmyndighetens försorg.
Då pratar vi om 160.000 * 3800 * 12 + hyreskostnader säg på 2000 kr i snitt då vissa är familjer. Då hamnar vi på en "inkomst" på minst 11 miljarder ytterligare som kommunerna skall bidra med i form av socialbidrag per år.

Låter som en riktig vinstmaskin det här...

Och i år kommer det mer inkomstbringande invandrare...

Fyrklövern pratar om att vi måste minska tröskeln in på arbetsmarknaden när den rätta medicinen är att bygga en mur som inte dessa finansnetton kommer igenom för vi har inte råd med dessa volymer över huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in