2016-05-30, 21:30
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Lite off topic men funderar lite på Lidl Sverige...och hur många butiker Lidl har i landet, var den nordligaste belägna butiken ligger. Och hur priser/skiljer sig åt ju längre upp i Landet butiken ligger...

MVH Oxalic

Jag har inte märkt av någon prisskillnad i Stockholms-regionen i alla fall. Men utbudet kan skilja sig lite, men det beror nog mer på att vissa varor säljer slut snabbt.
Citera
2016-05-31, 15:22
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Panaché finns i butik!!!

Såg det hos en bekant i annonsen, drog dit direkt, köpte 10 förpackningar. Fick höra av kassörskan att varje butik fått en pall, oklart om mer inkommer iaf här i mina trakter.

Vill minnas att det inte alls är säkert om flera partier dyker upp, brukar jaga panaché så handla, handla för faaaan!!!
Citera
2016-05-31, 15:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Panaché finns i butik!!!

Såg det hos en bekant i annonsen, drog dit direkt, köpte 10 förpackningar. Fick höra av kassörskan att varje butik fått en pall, oklart om mer inkommer iaf här i mina trakter.

Vill minnas att det inte alls är säkert om flera partier dyker upp, brukar jaga panaché så handla, handla för faaaan!!!

Här försvann hela pallen innan lunch igår. Hann snyta 2 förp iaf.
Citera
2016-05-31, 15:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, det var rätt trevligt sommartema i senaste bladet. Tänkte köpa ett par sorter av korvarna, eventuellt pinnglassen och lite annat. Står nog över strutsbiffen och kängurubiffen dock
Kängurubiff är faktiskt riktigt gott. Struts har jag smakat några gånger, men jag tycker det har en konstig bismak.
Citera
2016-05-31, 15:43
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Djupfrysta frukter? Det är inte bär du tänker på? Djupfrysta hallon ska du vara försiktig med. Har du riktig otur så kan man dö om de inte kokas först.

Du har så rätt, det var bär jag menade. Men jag kokade upp dem med rörsocker (säljs också billigt här) och vaniljarom. Och glassen var lite hård men god.
Citera
2016-05-31, 15:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Du har så rätt, det var bär jag menade. Men jag kokade upp dem med rörsocker (säljs också billigt här) och vaniljarom. Och glassen var lite hård men god.

Hehe, nästan samma som jag kör, fast jag kör med vaniljstång (vilket Lidl har billigt) och en bit riven ingefära.
Citera
2016-05-31, 15:57
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Här försvann hela pallen innan lunch igår. Hann snyta 2 förp iaf.

Fan då, får skynda mig ut och hugga. Tur att det finns flera LIDL i centrala Stockholm.
Citera
2016-05-31, 22:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kängurubiff är faktiskt riktigt gott. Struts har jag smakat några gånger, men jag tycker det har en konstig bismak.

Jo, jag har ätit båda. Känguru åt jag i Australien och struts har jag ätit både på restaurang och hemma. Jag gillade struts, men jag vet inte om jag är så sugen på att köpa det fryst för 170 spänn kilot. Så kul tyckte jag kanske inte att det var. Sen förstår jag inte alltid hur de hittar på vad de ska ha för erbjudanden, det kommer lite som en blixt från klar himmel sådär. Just det var lite roligt med struts och känguru.

Lustigt att så många gillar panachén, jag tycker verkligen att det är vidrigt. Har druckit sånt i Tyskland någon gång och då under optimala förhållanden (alltså varmt som en bakugn), men tycker att det är äckligt oavsett hur många gånger jag provar.
Citera
2016-06-01, 10:41
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Lustigt att så många gillar panachén, jag tycker verkligen att det är vidrigt. Har druckit sånt i Tyskland någon gång och då under optimala förhållanden (alltså varmt som en bakugn), men tycker att det är äckligt oavsett hur många gånger jag provar.
Tack! Nu slapp jag skriva detta.
Älskar öl för beskan, men panaché smakar ju sött. Odrickbart enligt mig.
Citera
2016-06-01, 10:51
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jo, jag har ätit båda. Känguru åt jag i Australien och struts har jag ätit både på restaurang och hemma. Jag gillade struts, men jag vet inte om jag är så sugen på att köpa det fryst för 170 spänn kilot. Så kul tyckte jag kanske inte att det var. Sen förstår jag inte alltid hur de hittar på vad de ska ha för erbjudanden, det kommer lite som en blixt från klar himmel sådär. Just det var lite roligt med struts och känguru.

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Tack! Nu slapp jag skriva detta.
Älskar öl för beskan, men panaché smakar ju sött. Odrickbart enligt mig.
Den här Panache, är det vad tyskarna kallar för Radler??
Citera
2016-06-01, 10:59
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Den här Panache, är det vad tyskarna kallar för Radler??
Jag tror det (baserat på en snabb googling).
Jag har även fått liknande serverat i Polen.
Citera
2016-06-01, 11:17
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag tror det (baserat på en snabb googling).
Jag har även fått liknande serverat i Polen.

Det stämmer, Panaché är samma som Radler dvs 50/50 lageröl och apelsin/citronläsk. Naturradler är istället med citronlemonad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in