2016-05-29, 12:13
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Netto finns faktiskt i Stockholm, i Sollentuna, Örnsberg samt Södertälje. De har en del intressanta saker de också faktiskt så har du inte varit där så sväng förbi om du är i krokarna..

Åfan, trodde att de hade lagt ned. De fanns på Sveavägen en period, nästan ända borta vid Sergels torg (är ÖoB nu). De fanns på några fler ställen också där jag passerade, men alla stängde sen. Trodde därför att de gett sig helt i Stockholm. Inga av ställena du räknar upp är såna jag brukar åka till eller passera, så det är inte så konstigt att jag missat dem.

Citat:
Ursprungligen postat av nexin
Sen Lidl införde sitt butiksbakade bröd har de mer eller mindre sprungit ringar runt de andra butikskedjorna när det kommer till bröd. De har ett utmärkt utbud av mycket goda limpor och dessutom baguetter som är 10% billigare än närmaste konkurrent.

En lustig anekdot i detta sammanhang är att när jag bodde i Frankrike 2006-2009 så använde Lidl kamikazetaktiken att inte köra med färskt bröd utan enbart erbjuda lite torra fabriksbakade saker i plastpåsar comme les Allemands. Fransoserna var måttligt roade och såvitt jag kunde se gick affärerna inte särskilt bra, men det kan förstås även ha berott på att det rent generellt är svårt att konkurrera med franska hypermarchés.

Ja, de är verkligen kanon med det butiksbakade brödet. Jag tycker att deras andra bröd är helt okej också. Köper ibland brödet från Kvarnvingen som liknar Guldkorn, det är lika bra och billigare. Gillar också deras amerikanska rostbröd, frasigaste rostbrödet på marknaden. Men generellt föredrar jag det butiksbakade, riktigt bra.
Citera
2016-05-29, 15:46
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Åfan, trodde att de hade lagt ned. De fanns på Sveavägen en period, nästan ända borta vid Sergels torg (är ÖoB nu). De fanns på några fler ställen också där jag passerade, men alla stängde sen. Trodde därför att de gett sig helt i Stockholm. Inga av ställena du räknar upp är såna jag brukar åka till eller passera, så det är inte så konstigt att jag missat dem.

De var verkligen borta från Stockholm under en period, men återuppstod för något år sedan. De ligger på lite underliga ställen dock, det kan jag hålla med om.
Citera
2016-05-29, 15:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Är det Boxholms som tillverkar bla chili osten?
Citera
2016-05-29, 16:04
Medlem
Sereenas avatar
Köpte på mig några påsar av deras bärmix, ett paket vaniljstång, en bit ingefära och ett par limefrukter.

En påse mix, resten av grejjerna, koka ihop med socker efter smak = mumma!
Citera
2016-05-29, 16:29
Medlem
tarjaas avatar
Deras ostfrallor är mycket goda, de som är lite avlånga .

Deras microhamburgare är fina med :d Lite shiracha på den så är den good to go .

Bra paprikachips, bra godis , mycket smått och gott på lidl jag brukar köpa
Citera
2016-05-29, 17:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Deras ostfrallor är mycket goda, de som är lite avlånga .

Deras microhamburgare är fina med :d Lite shiracha på den så är den good to go .

Bra paprikachips, bra godis , mycket smått och gott på lidl jag brukar köpa

Ostfrallorna är riktigt bra faktiskt, rikligt med ost på dem. Det är gouda har jag för mig.
Citera
2016-05-29, 22:26
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är det Boxholms som tillverkar bla chili osten?

Ja, det är det.

Kommande vecka så kommer Lidl ha del erbjudande på grillrelaterade varor, Bratwurstkorvar, kryddkorvar, BBQ-såser, Marinader m.m
Citera
2016-05-30, 18:12
Medlem
persona.von.gratas avatar
Den färska bearnaisen i plastbytta är ok.
Bättre än Lohmanders.
Och fan så mkt godare än BlåBand torrvara. Jag råkade ut för detta nyligen. Undvik!

Visst, att slå ihop en egen Bea är godast. Men ibland vill/måste man ta genvägar.
Då rekommenderar jag Lidls bea.
Citera
2016-05-30, 18:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Den färska bearnaisen i plastbytta är ok.
Bättre än Lohmanders.
Och fan så mkt godare än BlåBand torrvara. Jag råkade ut för detta nyligen. Undvik!

Visst, att slå ihop en egen Bea är godast. Men ibland vill/måste man ta genvägar.
Då rekommenderar jag Lidls bea.

Rekomenderar chili varianten.
Citera
2016-05-30, 20:08
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ja, det är det.

Kommande vecka så kommer Lidl ha del erbjudande på grillrelaterade varor, Bratwurstkorvar, kryddkorvar, BBQ-såser, Marinader m.m

Ja, det var rätt trevligt sommartema i senaste bladet. Tänkte köpa ett par sorter av korvarna, eventuellt pinnglassen och lite annat. Står nog över strutsbiffen och kängurubiffen dock
Citera
2016-05-30, 20:10
Medlem
Lite off topic men funderar lite på Lidl Sverige...och hur många butiker Lidl har i landet, var den nordligaste belägna butiken ligger. Och hur priser/skiljer sig åt ju längre upp i Landet butiken ligger...

MVH Oxalic
Citera
2016-05-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Lite off topic men funderar lite på Lidl Sverige...och hur många butiker Lidl har i landet, var den nordligaste belägna butiken ligger. Och hur priser/skiljer sig åt ju längre upp i Landet butiken ligger.

Lidl har ju en lista med butikernas öppettider på nationaldagen och några till helgdagar. Så är väl enkelt att räkna dem. Förresten verkar butiken i Skellefteå vara längst norr ut, i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in