Citat:
Åfan, trodde att de hade lagt ned. De fanns på Sveavägen en period, nästan ända borta vid Sergels torg (är ÖoB nu). De fanns på några fler ställen också där jag passerade, men alla stängde sen. Trodde därför att de gett sig helt i Stockholm. Inga av ställena du räknar upp är såna jag brukar åka till eller passera, så det är inte så konstigt att jag missat dem.
Citat:
Sen Lidl införde sitt butiksbakade bröd har de mer eller mindre sprungit ringar runt de andra butikskedjorna när det kommer till bröd. De har ett utmärkt utbud av mycket goda limpor och dessutom baguetter som är 10% billigare än närmaste konkurrent.
En lustig anekdot i detta sammanhang är att när jag bodde i Frankrike 2006-2009 så använde Lidl kamikazetaktiken att inte köra med färskt bröd utan enbart erbjuda lite torra fabriksbakade saker i plastpåsar comme les Allemands. Fransoserna var måttligt roade och såvitt jag kunde se gick affärerna inte särskilt bra, men det kan förstås även ha berott på att det rent generellt är svårt att konkurrera med franska hypermarchés.
En lustig anekdot i detta sammanhang är att när jag bodde i Frankrike 2006-2009 så använde Lidl kamikazetaktiken att inte köra med färskt bröd utan enbart erbjuda lite torra fabriksbakade saker i plastpåsar comme les Allemands. Fransoserna var måttligt roade och såvitt jag kunde se gick affärerna inte särskilt bra, men det kan förstås även ha berott på att det rent generellt är svårt att konkurrera med franska hypermarchés.
Ja, de är verkligen kanon med det butiksbakade brödet. Jag tycker att deras andra bröd är helt okej också. Köper ibland brödet från Kvarnvingen som liknar Guldkorn, det är lika bra och billigare. Gillar också deras amerikanska rostbröd, frasigaste rostbrödet på marknaden. Men generellt föredrar jag det butiksbakade, riktigt bra.