2016-05-28, 19:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Ja, ska man hitta någonting dåligt med schnitzlarna, skulle det väl vara det då

På tal om färskkorvarna. Väldigt goda och köttiga, men lite för starka för barnen (iaf Chorizon).

Tre andra att välja på nu. Hoppas de fortsätter med den franska - och honungsvarianten var inte dum heller.
Citera
2016-05-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Någon som vet vem som gør Lidls helt fantastiska färskkorvar?

Finns det "Godkännandenummer" på förpackningen? Det står i så fall SE xxx EG i en oval. xxx är tillverkarens kod. Om du har koden borde det gå att kolla upp.
Citera
2016-05-28, 20:12
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Finns det "Godkännandenummer" på förpackningen? Det står i så fall SE xxx EG i en oval. xxx är tillverkarens kod. Om du har koden borde det gå att kolla upp.

Självklart.

Signal & Andersson Charkuterifabrik AB

De skall ha Nobelpriset i korv!
Citera
2016-05-28, 20:15
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Självklart.

Signal & Andersson Charkuterifabrik AB

De skall ha Nobelpriset i korv!

De tillverkar väl även Lidls goda falukorv? Tillverkade förr i.a.f.
Citera
2016-05-28, 21:57
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Netto finns inte i Stockholm längre (och när de gjorde det handlade jag aldrig där) så den har jag inte provat.

Netto finns faktiskt i Stockholm, i Sollentuna, Örnsberg samt Södertälje. De har en del intressanta saker de också faktiskt så har du inte varit där så sväng förbi om du är i krokarna..
Citera
2016-05-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Den är riktigt bra. Min favorit är ändå råglimpan, men lingonbrödet är också riktigt gott. Överlag tycker jag att Lidls butiksbakade bröd är riktigt bra och prisvärt.

Sen Lidl införde sitt butiksbakade bröd har de mer eller mindre sprungit ringar runt de andra butikskedjorna när det kommer till bröd. De har ett utmärkt utbud av mycket goda limpor och dessutom baguetter som är 10% billigare än närmaste konkurrent.

En lustig anekdot i detta sammanhang är att när jag bodde i Frankrike 2006-2009 så använde Lidl kamikazetaktiken att inte köra med färskt bröd utan enbart erbjuda lite torra fabriksbakade saker i plastpåsar comme les Allemands. Fransoserna var måttligt roade och såvitt jag kunde se gick affärerna inte särskilt bra, men det kan förstås även ha berott på att det rent generellt är svårt att konkurrera med franska hypermarchés.
Citera
2016-05-29, 00:02
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vilket lidl är det största räknat i antal varor? I Sverige kanske jag ska tillägga.

Kör inte Lidl med en slags standard-butiksmall som är likadan nästan överallt? Jag har varit i många olika svenska Lidl-butiker och de flesta har sett likadana ut både inuti och utanpå. Undantaget är butiker som är inhysta i köpcentrum och liknande, alltså i en befintlig lokal som de inte har byggt själva. Sådana inhysta butiker brukar vara mindre och kan som nämndes tidigare sakna non food-sortimentet.

Min gissning på svaret på frågan är således att förstaplatsen delas av alla de butiker som följer standardmallen.
Citera
2016-05-29, 00:29
Medlem
BernardLoutres avatar
I helgen har de glass och röda djupfrysta frukter (gott tillsammans) för 10 resp 20 spänn. Köpte en av varje men glömde stoppa in dem i frysen. Frukterna ser OK ut men törs man äta glassen?
Citera
2016-05-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Kör inte Lidl med en slags standard-butiksmall som är likadan nästan överallt? Jag har varit i många olika svenska Lidl-butiker och de flesta har sett likadana ut både inuti och utanpå. Undantaget är butiker som är inhysta i köpcentrum och liknande, alltså i en befintlig lokal som de inte har byggt själva. Sådana inhysta butiker brukar vara mindre och kan som nämndes tidigare sakna non food-sortimentet.

Min gissning på svaret på frågan är således att förstaplatsen delas av alla de butiker som följer standardmallen.
Jag hoppas inte att Lidl brukar en standardmall som butikerna inte får avvika från. Det finns så mycket min lokala lidl saknar så det vore skandal om det var samma standard landet runt.
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
I helgen har de glass och röda djupfrysta frukter (gott tillsammans) för 10 resp 20 spänn. Köpte en av varje men glömde stoppa in dem i frysen. Frukterna ser OK ut men törs man äta glassen?
Djupfrysta frukter? Det är inte bär du tänker på? Djupfrysta hallon ska du vara försiktig med. Har du riktig otur så kan man dö om de inte kokas först.
Citera
2016-05-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Köpte en av varje men glömde stoppa in dem i frysen. Frukterna ser OK ut men törs man äta glassen?

Hur som helst så rekommenderar Livsmedelsverket att man kokar frysta hallon (jag ser ingen innehållsförteckning på nätet men det finns hallon i bilden på "frysta bär").

http://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/tillagning-hygien-forpackningar/tillagning/koka-bar/

Vet dock inte vad det finns för risker med glass som varit tinad förutom att den blir isig.
Citera
2016-05-29, 02:50
Medlem
Lightnights avatar
Jag har börjat haka upp mig på Lidls choklad. Kan fan inte gå in där utan att komma ut med nåt halvkilo. Den vita chokladen (Bellarom) med jordgubbsbitar i är nog en av de bättre jag provat. Det är liksom som små luftbubblor med jordgubbsmak i chokladen (det är inte luftbubblor, men det känns så). Rekommenderar!
Citera
2016-05-29, 07:28
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp

Tror att det är den i Charlottenberg, den är dubbelt så stor som standard med tanke på gränshandel.

Men dessvärre används extraarealen mest till att dumpa ut kläder och den är rörigare - och slarvigare - än standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in