2016-04-21, 20:08
Medlem
Vem är ägaren till Sjökrogen?
Citera
2016-04-22, 09:14
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos Locos
Spricker jag på några saker, dels så äger ju inte Bobbo lokalen och torde därmed inte lagt ner så mycket pengar på stället, det mesta är ju likt sedan innan Bobbo tog över.
Så den som har något att tjäna på detta är ju fastighetsbolaget som nu slipper processa vidare mot Bobbo då han ansåg att uppsägningen av hyresavtalet var felaktigt och kan invänta att Västerås Stad går in med pengar för att bygga nytt, har sedan flera år tillbaka funnits en plan på att bygga nytt.
Läser i tidningen idag.... Ägarens mål är att bygga upp igen.
Där sprack det igen!
Citera
2016-04-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Läser i tidningen idag.... Ägarens mål är att bygga upp igen.
Där sprack det igen!

Japp, vad skulle han annars säga?
Tror varken Bobbo eller ägarna bakom ligger bakom branden, är väl några förvirrade svartfötter som ligger bakom detta som vanligt.
Men vi får väl vänta och se hur utredningen fortlöper, såg i VLT att de nu hade börjat utreda.

Finns ju redan med i Västerås Stad detaljplan om att krogen skall rivas för att bygga nytt, dessa planer visades ju i VLT gällande hela Lögarängsområdet förra sommaren eller när det var.

Var mest för att bemöta tidigare inlägg eftersom de trodde att Bobbo skulle ha gjort detta, han har säkerligen kontaktnätet för detta, men eftersom han redan lagt ner åtskilliga tusenlappar på advokater på denna process så känns det ganska konstigt.
Han har ju dessutom tidigare tjänat grova pengar på Sjökrogen, bara det som han drar in under PM-helgen finansierar ju hela säsongen.
Så ser inte riktigt vad han skulle tjäna på detta eftersom han redan har förberett aktuell säsong trots tvisten gällande hyreskontraktet.
Citera
2016-04-22, 20:53
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Japp, vad skulle han annars säga?
Tror varken Bobbo eller ägarna bakom ligger bakom branden, är väl några förvirrade svartfötter som ligger bakom detta som vanligt.
Men vi får väl vänta och se hur utredningen fortlöper, såg i VLT att de nu hade börjat utreda.

Finns ju redan med i Västerås Stad detaljplan om att krogen skall rivas för att bygga nytt, dessa planer visades ju i VLT gällande hela Lögarängsområdet förra sommaren eller när det var.

Var mest för att bemöta tidigare inlägg eftersom de trodde att Bobbo skulle ha gjort detta, han har säkerligen kontaktnätet för detta, men eftersom han redan lagt ner åtskilliga tusenlappar på advokater på denna process så känns det ganska konstigt.
Han har ju dessutom tidigare tjänat grova pengar på Sjökrogen, bara det som han drar in under PM-helgen finansierar ju hela säsongen.
Så ser inte riktigt vad han skulle tjäna på detta eftersom han redan har förberett aktuell säsong trots tvisten gällande hyreskontraktet.
Han är en envis gubbe som inte kan ta att andra jävlas med honom, därför har han krigat och lagt pengar på advokater.
Han har ju trots allt försökt att sälja eländet till överpris länge.
Restaurangen kommer inte börja gå bättre bara för den byggs upp igen. Dåliga råvaror halvfabrikat och kass service är inte något folk uppskattar. Förutom trashen på powermeet😂.
Citera
2016-04-23, 18:08
Medlem
Citat:
Han är en envis gubbe som inte kan ta att andra jävlas med honom, därför har han krigat och lagt pengar på advokater.
Han har ju trots allt försökt att sälja eländet till överpris länge.
Restaurangen kommer inte börja gå bättre bara för den byggs upp igen. Dåliga råvaror halvfabrikat och kass service är inte något folk uppskattar. Förutom trashen på powermeet😂.

Möjligt är det så, tycker man att något är galet så skall man ju överklaga detta, alla kan ju inte vika ner sig.
Är likadan själv, tycker jag att något är fel så tar jag det till aktuell myndighet för att överklaga, är ju en rätt som alla har.
Jo, stämmer att han lagt ut det för försäljning 2 ggr, dock så vet jag inte hur seriöst detta har varit.
Att det inte blivt sålt beror ju till stor del att det finns frågetecken om vad som kommer att ske med byggnaden och tillhörande hyresavtal.

Väldigt få som köper en verksamhet och inte sedan inte kan nyttja tillhörande lokal.

Tycker att det är ett ok ställe på sommaren och de gånger jag har käkat där så tycker jag att det har varit bra, finns ju inget annat ställe där man sitta vid Mälaren och dricka öl och äta något till.
Har aldrig haft några problem med servicen och tycker att maten är värd sitt pris, de lär ju aldrig få några stjärnor i Michelinguiden, dock så tror jag inte heller att det är deras målsättning.
Brukar ju vara en hel del folk där på sommaren som sitter ute på bryggan samt bokat bord, själva uteställen är väl ingen höjdare och där håller jag med dig.

Ingen som sagt att en nybyggd restaurang kommer att gå bättre, som jag skrev tidigare så tycker inte Västerås Stad om aktuell byggnad utan under flera år velat riva detta och bygga nytt och nu lär det ju bli lättare, eftersom de kan diktera villkoren om hur den nya byggnaden skall se ut.
Citera
2016-05-09, 02:56
Medlem
Citat:
Tycker att det är ett ok ställe på sommaren och de gånger jag har käkat där så tycker jag att det har varit bra, finns ju inget annat ställe där man sitta vid Mälaren och dricka öl och äta något till.

Så ställen som K9 och Agrill är alltså helt okända för dig? Du kanske skulle ta dig dit så skulle du nog ändra uppfattning om vad som är bra krogmat.
Citera
2016-05-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Så ställen som K9 och Agrill är alltså helt okända för dig? Du kanske skulle ta dig dit så skulle du nog ändra uppfattning om vad som är bra krogmat.

På K9 har jag ätit flera gånger, dock så har det varit lite upp och ner gällande kvalitén på mat.
AGrill har jag dock inte ätit på, har mestadels bara hört negativt om detta ställe men kanske skulle skaffa sig en egen uppfattning.
Läst att deras grillade tonfisk skall vara bra, är det något som du har någon erfarenhet av?

Dock så tycker jag att atmosfären på bryggan vid Sjökrogen är/var bättre än föreslagna ställen.
Lite mera avkopplad stämning där man kan dricka lite öl och äta en hamburgare innan man går in mot centrum.
Har lite svårt för Stureplans-wannabeer, träffar tillräckligt med sådana i mitt professionella liv och när jag är ledig så vill jag kunna undvika dessa.
Citera
2016-05-11, 17:49
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
På K9 har jag ätit flera gånger, dock så har det varit lite upp och ner gällande kvalitén på mat.
AGrill har jag dock inte ätit på, har mestadels bara hört negativt om detta ställe men kanske skulle skaffa sig en egen uppfattning.
Läst att deras grillade tonfisk skall vara bra, är det något som du har någon erfarenhet av?

Dock så tycker jag att atmosfären på bryggan vid Sjökrogen är/var bättre än föreslagna ställen.
Lite mera avkopplad stämning där man kan dricka lite öl och äta en hamburgare innan man går in mot centrum.
Har lite svårt för Stureplans-wannabeer, träffar tillräckligt med sådana i mitt professionella liv och när jag är ledig så vill jag kunna undvika dessa.
Lite mer trashställe med andra ord! Öl och halvfabrikat.
Citera
2016-05-11, 22:36
Medlem
Citat:
Lite mer trashställe med andra ord! Öl och halvfabrikat.

Nja, ute på bryggan så brukade det vara ett vettigt klientel med blandning av olika åldrar etc.
Ett bra ställe att börja kvällen med polare, surra lite, dricka bira och äta något lätt.

Som jag skrev tidigare så har jag inte mycket till övers för själva dansstället.
Vågar nog påstå att 8/10 krogar i Västerås kör med halvfabrikat på hamburgare, har släkt med bra insikt i branschen sedan 20 år tillbaka.
Det fungerar för mig, anledningen till att jag tycker om hamburgare är att kan en kock göra en bra hamburgertallrik så innebär det också att han/hon är en bra kock generellt.
Så brukar väldigt ofta beställa hamburgare när jag ute i Västerås eftersom jag har det som en referens på kvalitén i köket.
Kall öl på sommaren är alltid gott =)
Citera
2016-05-30, 16:34
Medlem
bollen_1s avatar
Jag har hört att Västerås är fullt av negrer, stämmer det?
Citera
2016-05-30, 17:25
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Jag var på resturang i helgen utan att se någon mörkhyad person.
Visst några utlänningar var det, men det är helt normalt.
Citera
2016-07-13, 08:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Negrer har jag inte sett så många under tiden jag bodde där, däremot finns det jävligt mycket araber, turkar, kurder och tiggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in