2016-05-29, 11:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komposthoran
Om nivån inte höjs då har du rätt ja. Men om nivån höjs förändras saker och ting ska du se.

Det kommer dock bara ändras den dagen män som kvinnor lägger samma pengar. Tar vi nu en helt vanlig 30-årig man som kvinna. De tjänar idag ungefär lika mycket. Så inte alla långt ifrån men en det finns då väldigt många 30-åriga män som lägger i genomsnitt säg 500 spänn av sin lön varje månad på fotboll. Det kan röra sig om allt från då C More abonnemang, biljetter att att se live, tröjor osv. Det finns ytterst få kvinnor som gör detsamma och för att det ska nu bli pengar så måste de börja lägga sina pengar på idrotten de nu vill framhäva som då alltså damfotboll. Om så kommer ju Marta och de andra tjäna multum. Tills den dagen klaga inte på männen utan betala själva då så det blir bilar som pris och inte cyklar.
Citera
2016-05-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kommer dock bara ändras den dagen män som kvinnor lägger samma pengar. Tar vi nu en helt vanlig 30-årig man som kvinna. De tjänar idag ungefär lika mycket. Så inte alla långt ifrån men en det finns då väldigt många 30-åriga män som lägger i genomsnitt säg 500 spänn av sin lön varje månad på fotboll. Det kan röra sig om allt från då C More abonnemang, biljetter att att se live, tröjor osv. Det finns ytterst få kvinnor som gör detsamma och för att det ska nu bli pengar så måste de börja lägga sina pengar på idrotten de nu vill framhäva som då alltså damfotboll. Om så kommer ju Marta och de andra tjäna multum. Tills den dagen klaga inte på männen utan betala själva då så det blir bilar som pris och inte cyklar.

Alltså jag pratar inte om att lyfta nivån till samma nivå som herrfotbollen, fylla ullevi eller friends och betala ut dunderlöner till spelarna utan lyfta det till en nivå där det blir roligt att titta på

Det jag pratar om är dessutom i grund och botten att öka intresset för fotboll bland tjejer generellt. Det kommer givetvis inte bara leda till att fler spelar utan också att de blir mer benägna att betala för att titta.
Citera
2016-05-29, 12:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Alltså jag pratar inte om att lyfta nivån till samma nivå som herrfotbollen, fylla ullevi eller friends och betala ut dunderlöner till spelarna utan lyfta det till en nivå där det blir roligt att titta på

Det jag pratar om är dessutom i grund och botten att öka intresset för fotboll bland tjejer generellt. Det kommer givetvis inte bara leda till att fler spelar utan också att de blir mer benägna att betala för att titta.

Jo det är bara bra. Fotboll är något helt underbart som då små tjejer givet ska uppmuntras att spela. För att det ska bli pengar så måste ju sedan stora tjejer betala för det också men det är väl en annan femma. Den biten kommer nog ta lite tid.
Citera
2016-05-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är bara bra. Fotboll är något helt underbart som då små tjejer givet ska uppmuntras att spela. För att det ska bli pengar så måste ju sedan stora tjejer betala för det också men det är väl en annan femma. Den biten kommer nog ta lite tid.

Ja det behövs nog att gnistan tänds hos en generation som sen får växa upp, men det är ju absolut inget man åstakommer genom att klanka ner på tjejerna och gnälla över att damfotboll får uppmärksamhet.
Citera
2016-05-29, 13:57
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag jobbar själv med krisverksamhet. Jag kan komma på en mängd tjänster där kvinnor skulle prestera lika bra som män. Gällande försvaret handlar ju inte allt om att springa fort med en gammal AK4:a precis

Nämn några.
Citera
2016-05-29, 14:00
Medlem
Hahahahahahahaha-hahahahah-ha!

Nej, men det måste helt klart vara att matchen var riggad till förmån för patriarkatet!
Citera
2016-05-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De spelar redan på samma gräsmattor när de tränar, men varför boka Friends när publiken är på 150 pers en riktigt vacker dag och det är final?

Blandar du inte ihop damhockey med damfotboll nu? EM-finalen på Friends 2013 lockade trots allt 40,000 pers. VM-finalen i damhockey lockade inte ens 2000 när Sverige arrangerade.
Citera
2016-05-29, 15:19
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jo, mindre mål, mindre plan, mindre boll och mindre kläder skulle göra sporten mer intressant. Det mest tveksamma är planen, de behöver egentligen större ytor eftersom de är långsammare i besluten, man kunde kompensera för det genom att även ha färre spelare. 7 mot 7 på en 9-manna-plan kanske?

Visst ser damerna mindre efter ut i andra bollsporter? Jag tänker främst på handboll, som oinsatt märker jag där mest skillnad i att de naturligtvis är sämre atletiskt.
De trögtenkta kossorna behöver istället en långsam boll, något i stil med stora badbollar men kanske lite kraftigare material, fast inte för tunga så de blir knockade eller uttröttade utan lätta så får lite tid att fundera på spelet. om det nu skulle intressera dem. Nä, tjejerna kan hoppa omkring i bikini med badbollar på stranden istället.
Citera
2016-05-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ja det behövs nog att gnistan tänds hos en generation som sen får växa upp, men det är ju absolut inget man åstakommer genom att klanka ner på tjejerna och gnälla över att damfotboll får uppmärksamhet.

För att höja nivån krävs pengar, en morot av något slag som får kvinnor att fortsätta satsa.
Steg 1 är väl att få kvinnor att betala inträde för att titta på kvinnor som spelar fotboll, något som det verkar vara svårt att få dem att göra trots enorm medial uppmärksamhet (förhållandevis).
Jag tror inte vi skall förvänta oss några större förändringar, trots allt får de bästa fortfarande stryk av pojklag och de är inte ens det bästa pojklagen.
Citera
2016-05-29, 16:00
Medlem
dontblamecains avatar
Det vore intressant att veta vad som ligger till grund för den här fientliga inställningen till just damfotboll. Andra lagsporter ärtillnärmelsevis inte lika hatade. Och vad är det för män som anser att dom har rätt att vräka ur sig och spy galla över tjejer som bara tycker det är roligt att utöva sin sport. Inga riktiga män i mina ögon, i alla fall.

Sedan när ett damlag väljer att möta ett pojklag, så är det inte för att bevisa någonting. Det är för att få ett tufft motstånd i träningssyfte och inget annat.
Citera
2016-05-29, 16:13
Medlem
Det visar hur löjligt det är att inbilla sig att kvinnor tex kan misshandla eller våldta män. Bara i en extrem situation (liten, klen, sjuk, gammal man / stor, stark, frisk, ung kvinna) kan en kvinna överrumpla en man. Dessutom vet de flesta män något om hur man slåss. De flesta kvinnor vet inte det.

Jag gissar på att en 14 årig kille i de flesta fall är fysiskt starkare än de flesta kvinnor.
Citera
2016-05-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagisTotte
Det visar hur löjligt det är att inbilla sig att kvinnor tex kan misshandla eller våldta män. Bara i en extrem situation (liten, klen, sjuk, gammal man / stor, stark, frisk, ung kvinna) kan en kvinna överrumpla en man. Dessutom vet de flesta män något om hur man slåss. De flesta kvinnor vet inte det.

Jag gissar på att en 14 årig kille i de flesta fall är fysiskt starkare än de flesta kvinnor.

Japp.
Som när den där ex-cheerleadern på 48 år anmäldes för våldtäkt då hon sög av en 15 åring.

http://www.gannett-cdn.com/-mm-/d4031ff15194757f06763620740288012e728eee/c=241-194-2586-3321&r=537&c=0-0-534-712/local/-/media/USATODAY/None/2014/11/05/635508242314598653-AP-Former-Cheerleader-Indictment.jpg

Hennes man btw, var/är en miljadär, så därför pojken/ungdomens pappa stämde henne sedan. Och nej, han lämna henne inte efter rättegången- men de har 3 barn tillsammans och han gillar väl att X och Y med henne så...

men tillbaka till min poäng: mm tjenare, hon brottade ned dig och sög din kuk mot din vilja?

det ska dock sägas, att denna kvinna- och jag tar absolut inte parti för pedofili- hade bett sin son om bilder på 13-14 åriga pojkar utan tröjor... vilket är tecken på en kvinna som måste ha säkerligen själv blivit våldtagen/varit med om perversa saker som barn.

men återigen, att hon våldtog en 15 åring? nej. Om hon inte levde i en villa för 100 miljoner så hade det aldrig blivit en rättegång- är min "galna teori". Och här är en ännu mer galen sak: hon riskerade upp till 15 års fängelse för "våldtäkt mot minderårig"............ om det är en man och en flicka- absolut, då är det våldtäkt, men i detta fall?
Senast redigerad av quezen 2016-05-29 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in