2016-05-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Tyskland vann över Brasilien med 7-1. Vem fan vill se Brasilien spela fotboll?

Ja, ibland kan matcher spåra ut- alla förstår det.
Men det kommer inte bli 7-1 i en returmatch mellan Tyskland och Brasilien- däremot blir det nog det mot "POJKLAG" mot damernas Australien igen.

obs! pojklag.

Om en hockeymatch i NHL spårar ut och världens bästa spelare gör 5-7 mål, vilket händer ibland så kan alla förstå det.

men om pojkar gör det mot ett NHL lag- ja då krävs en jävla bra förklaring - målisen och backarna har bland annat något att förklara- som betalas miljoner.

Jag ser gärna en returmatch, varför tror du damerna avstår nu? ta på PK-hatten.
Senast redigerad av quezen 2016-05-28 kl. 20:45.
Citera
2016-05-28, 21:06
Medlem
carminaburanas avatar
whats the big deal? de borde spela alla träningsmatcher mot snubbar, då kommer de sopa banan med de andra damlagen är det väl är dags.
Citera
2016-05-28, 21:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komposthoran
Jo men det är ju precis det jag menar. Tjejer vill inte spela fotboll på grund av att det inte finns några bra förebilder. Detta leder till att det finns ett mycket mindre urval för topplagen att skapa sina lag av och eftersom de som spelar i lagen inte tjänar några pengar finns det väldigt få incitament att elitsatsa.

Hade man kunnat få fler tjejer intresserade så kommer det leda till att lagen har fler duktiga spelare att välja vilket leder till att damfotbollen blir roligare att titta på vilket gör att det kommer in mer pengar. Och att öka intresset för fotboll bland kvinnor är något som går att åstakomma genom att ge det mer uppmärksamhet än vad det kanske förtjänar.

Jag påstår INTE att nivån på damfotboll någonsin kommer bli lika bra som (herr)fotboll men den hade definitivt kunnat bli bra nog för att dra publik stor nog för att gå runt, betala sina spelare en lön stor nog att leva på och att landlaget blir bra nog för att inte få stryk av 15 åringar.

Och det tycker jag hade varit bra, och det är inget som förstör för någon.

Då måste liksom kvinnor då i gemen börja betala för att se det och inte klaga på män som lägger sina pengar på att se sin fotboll. Om nu de vill ha killarnas pengar då måste de ju börja spela kortkort kortkort kjol med urringning på det. Det är inte sexisktiskt för fem öre heller utan bara så det är om man nu vill locka det motsatta könet till något nu de egentligen inte är intresserade av.
Citera
2016-05-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
Vad är det för fel på er? Vem fan bryr sig om herrfotboll ens? Och varför ska ni klanka ner på damfotboll? Bara loosers som ständigt ska jämföra de två.

Riktigta losers är personer som inte ens kan stava till losers.

Mvh
Citera
2016-05-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Tyskland vann över Brasilien med 7-1. Vem fan vill se Brasilien spela fotboll?
Det har med underhålls värde att göra….varenda brasiliansk spelar snurrar upp mig, dig och mina vänner på läktaren vilken måndag morgon som helst…och spöar svenska damlandslaget med 7 man på plan.

Damlandslaget …tja jag har en känsla av att gamla blekfeta medelålders svenska män som joggar till jobbet 2 dar i veckan och spelar korpfotboll på helgen spöar dessa.

Personligen ser jag inget underhålls värde i kvinnliga idrottare som inte är bättre än små pojkar, om det inte är någon nära som jag känner eller om jag ser ett nationellt intresse….damfotboll på landslags nivå handlar enbart om att vinna för landet/ heja på landet…men de idrottsliga prestationerna , de imponerar inte på ett sådant sätt att jag skulle betala för att se det.
Citera
2016-05-28, 22:10
Medlem
volvo 240s avatar
Vore kul att se svenska damlandslaget möta svenska herrlandslaget. Och inte bara något litet p17-lag...

En annan sak ang damidrott som stör mig är att inom redskapsgrenar som spjut och kulstötning så är damernas redskap lättare än herrarnas vilket gör att man inte alls kan jämföra resultaten. Och ändå är damerna inte i närheten av herrarna.. Nej använd samma redskap för båda kön ffs.
Citera
2016-05-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Då måste liksom kvinnor då i gemen börja betala för att se det och inte klaga på män som lägger sina pengar på att se sin fotboll. Om nu de vill ha killarnas pengar då måste de ju börja spela kortkort kortkort kjol med urringning på det. Det är inte sexisktiskt för fem öre heller utan bara så det är om man nu vill locka det motsatta könet till något nu de egentligen inte är intresserade av.
var någon rysk tennis tjej, glömt namnet, som är sämst och inte vunnit något men hade en årslön på miljontals kronor tack vare reklam/sponsorer just för att hon lever på sin sexualitet.
Citera
2016-05-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vore kul att se svenska damlandslaget möta svenska herrlandslaget. Och inte bara något litet p17-lag...

En annan sak ang damidrott som stör mig är att inom redskapsgrenar som spjut och kulstötning så är damernas redskap lättare än herrarnas vilket gör att man inte alls kan jämföra resultaten. Och ändå är damerna inte i närheten av herrarna.. Nej använd samma redskap för båda kön ffs.

pojkarna som slog dessa damer var 15 år, vissa t om 14 år.
Citera
2016-05-29, 01:33
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Bryr man sig om livet så bryr man sig om fotboll. Därav att det nu blir så mycket hat mot en sak som damfotboll när det är ens egna pengar och liv av intresse de klankar ner på varför inte hon tjänar lika mycket som han. När det handlar om att killar lägger sina pengar på detta för att de alltid drömt om att bli han som spelar i en VM-final. Ungefär som tjejer lägger sina pengar på smink för att bli hon som är supermodell... Vill de klaga för de banne mig ta och betala för det själva då och gå och se matcher med Marta i damallsvenskan. Men icke det kalaset ska killar också behöva betala.

Ska idrottsklubbarna få sina statsbidrag får de vara med och pröjsa damidrotten också, även om den inte är lika populär eller inkomstbringande som herrvarianten.
Det är inte konstigare än så.

För övrigt är sport ett samhällsproblem då den riktar bort uppmärksamheten från viktiga samhällsfrågor till något förhållandevis trivialt.
Citera
2016-05-29, 03:34
Medlem
Pansarveckets avatar
De spelar redan på samma gräsmattor när de tränar, men varför boka Friends när publiken är på 150 pers en riktigt vacker dag och det är final?
Citera
2016-05-29, 10:09
Medlem
godhetsapostelns avatar
Är väl ok om tjejer vill spela boll...men knappast något att titta på eller diskutera. Zlatan har haft rätt hela tiden naturligtvis som inte vill bli jämförd med kvinliga fotbolls-spelare.
Citera
2016-05-29, 11:08
Medlem
Citat:

Om nivån inte höjs då har du rätt ja. Men om nivån höjs förändras saker och ting ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in